Megmenekültek a Stellantis keze alatt működő kisebb márkák, legalábbis egyelőre
Nagyjából egy hónappal ezelőtt
mi is beszámoltunk róla, hogy Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója bejelentette: nem akar veszteséges márkákat látni a cégcsoport kínálatában. Ezt a kijelentést rengetegen értelmezték úgy, hogy megszűnhet a jövőben többek között a Maserati, a DS Automobiles, illetve a Lancia. A feltételezések azonban tévesnek bizonyultak, Tavares ugyanis most mindenkit megnyugtatott, egyetlen márkát sem tervez eladni vagy megszüntetni a közeljövőben az autóipari óriás.
Walter P. Chrysler dédunokája nem tűnik elégedettnek a nagy nevű amerikai cég jövőképével a Stellantis cégcsoport tagjaként
A témát persze nem a Lancia vagy a Maserati miatt kellett újra elővenni, hanem mert Walter P. Chrysler dédunokája elkezdett támogatókat keresni a dédapja nevét viselő márka, illetve a Dodge
"felszabadításához". Ezt a tervét azonban nagyban megnehezíti, ha a Chryslert is birtokló cégcsoport minden márkáját meg kívánja tartani legalább 2031-ig, ahogy ezt a napokban a cégcsoport vezérigazgatója is megerősítette. Mindez persze itt Európában továbbra sem a Chrysler miatt érdekes, hanem a Maserati, a DS Automobiles, illetve a Lancia miatt, ezek a márkák ugyanis aligha nevezhetők profitábilisnak a jelenlegi formájukban. Ha viszont valóban tartja magát a cégcsoport vezetősége az eredeti célkitűzéséhez, akkor még bőven maradt idejük az érintett márkáknak 2031-ig, hogy javítsanak a számokon és valóban nyereséges vállalatokká váljanak. Persze, mindennek és mindenkinek megvan az ára, így bizonyára létezik az az összeg, amiért mégis meggondolná magát a Stellantis az eladással kapcsolatban, ám akár a Chryslerről, akár az európai márkákról van szó, egy ilyen kijelentés után csekély az esély arra, hogy bárki is nekiálljon ajánlatokat tenni.
Ami érdekes, hogy az Alfa Romeo esetében állítólag sohasem volt szó ilyesmiről, az olasz prémiummárka mindvégig biztonságban volt a Stellantis családon belül
Tökös vagány akar lenni Tavares? Vigye vissza az Államokba és Kanadába a három francia márkát. Ha azt a brutális gyomrost kibírja majd, amit az autós történelem valaha volt legdurvább bukásáért kapni fog, akkor egy igazi terminátor 😀