Mégis mit tud egy Polo 8 millióért? Kipróbáltuk!

Felnőtt a Golfhoz! Volkswagen Polo 1.0 TSI DSG teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Idén új generációjába lépett a Skoda Fabia, így aztán a vele azonos platformra épülő Volkswagen Polo is kapott egy frissítést. Nem kérdés, hogy minden eddiginél komolyabb.

Már 2017 óta velünk van a hatodik generációs, az idén debütált negyedik generációs Skoda Fabiával és az második generációs Audi A1-hez hasonlóan a konszern MQB A0 platformjára épülő Polo, idén pedig némi frissítést is kapott. A leginkább feltűnő változások az új lámpák, amelyek elöl a Style felszereltséggel már adaptív IQ light egységek, sőt őket is egy LED csík köti össze. Újak persze a hátsó lámpák és a hűtőmaszk, valamint a lökhárítók is, így nőtt nagyjából 2 centimétert a Polo, pontosan akkora, mint egy 3-as Golf: 4074 mm hosszú.
Hirdetés
Oké, nem olyan óriási, mint az aktuális Skoda Fabia, de így is felnőtt már ahhoz a Polo, hogy akár családi használatra is alkalmas legyen. Nem fényűzően tágas, de átlagtermettel négy felnőtt is belefér, két gyerekkel gond nélkül el lehet vele lenni. Csomagtere 351 literes, álpadlóval sík padlóval bővíthető, de ez eddig is így volt. Új viszont a kormánykerék, pontosabban leginkább a közepe, az alapáron teljesen digitális, akár a gyári navigációt is megjelenítő műszerblokk és a már vezeték nélküli Apple CarPlay/Andrid Auto funkciós infotainment. A beltéri minőség a márkától megszokottan korrekt, ugyanakkor a tesztautó szürke műszerfalával németesen komor volt belülről, nem úgy, mint kívülről, ugyanis a frissítéssel érkezett "élénk viola metál" lila fényezés szokatlan, de mindenképp érdekes színfolttá tette a hazai utcaképben. Érdekesség, hogy míg korábban a beltér is színezhető volt, most nem az, a Polo csakis szürke belű lehet. Viszont funkcionális, nagyok az ajtózsebek, kényelmesek az ülések, melyek a középső Style felszereltség esetén elöl már "sportülések", mindenképp jó tartásúak. Nagyok az ajtózsebek, a kevéssé praktikusan érintőfelületes digitális klímapanel alatt vezeték nélküli töltőpad is helyet kapott.
Hirdetés
Viszont nem csak a méret és a felszereltség a kisautóktól megszokottnál nagyobb, hanem bizony a vételár is. A Polo ma listaáron 6,5 millióról startol, ebből persze alapból lejön 300 ezer forint kedvezmény, s már az alapmotor is turbós, 95 lóerős TSI. A tesztautóban a háromhengeres, literes blokk 110 lóerős csúcsverziója dolgozott ráadásul 7 fokozatú DSG váltóval. Ez a középső Style felszereltséggel már alapból is 8 millió forint felett jár, a tesztautóba pedig számos extra is került még, például a bázisként 8 helyett 10,25 colos digitális műszerblokk, esőszenzor, fűthető első ülés, a 15 colosak helyett 17 colos alufelnik, navigáció, tolatókamera, sötétített hátsó ablakok és kulcs nélküli nyitás-indítás. Ára így már a 9 millió forintot közelítette, persze az "ajánlati" még mindig 8 milliós volt. Ez persze már valóban egy korrekt kompakt ára, de a Polo egyértelműen nem a méretével akar hódítani. Vagy talán épp azzal, hogy még mindig egész kicsi, nem egész 4,1 méter hosszú, ugyanakkor helykínálatával már a kompakt modelleket közelíti, futáskultúrájával és tudásával is. A Style verzió nem csak a LED mátrix adaptív fényszórókat, hanem sok más mellett a távolságtartós tempomatot is alapáron adja. Döbbenet, de ez a Polo nem csak tudásával, azzal is nagyautós, hogy városban a leginkább nyűgös. A DSG váltóval az álló helyzetből indulás picit darabos, utána már finoman és gyorsan kapcsol, a hosszú hetedik fokozattal pedig meglepően jó utazóautó. Fogyasztásával is: a 130 km/órás sebesség is simán 6 liter alatti átlaggal futható, országúton még akár 5 liter alá is bemehetünk, ami üdítő élmény azok után, hogy városban simán adódnak 9-10 literes értékek is. Én sok hosszabb etapot mentem vele, így a tesztátlagom korrekt: kijelző szerint 5,9, tankolás szerint 6,1 l/100 km lett.
Hirdetés
Összességében tehát meglepően felnőtt modell a Polo, viszont ez minden jellemzőjén túl árára is vonatkozik. Márpedig a mi piacunkon ez különösen kérdőjelessé teszi a sikerességét, hiszen amikor csak egy kevés választja el a Golftól, az áráért pedig számos márka kompakt modellje is megkapható, erősen kérdőjeles, hogy hány embernek lesz a 8 milliós Polo a választása, de aki mégis nála köt ki, egy alapvetően hibátlan autót kap, persze nem olcsón.
Értékelés
Pozitív
Stabil futás, kényelmes ülések, hosszú távon takarékos üzem
Negatív
Városban magas fogyasztás, vételár
Árak
Tesztmodell alapára
8 004 900 Ft (2021.11.10.)
Tesztautó ára
8 933 800 Ft (2021.11.10.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
999 cm3
Teljesítmény:
81 kW (110 LE) 5000-5500 1/min-nél
Nyomaték:
200 Nm 2000-3000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10.40 s
Végsebesség:
195 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,5 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4074 mm
Szélesség:
1751 mm
Magasság:
1451 mm
Saját tömeg:
1205 kg
Össztömeg:
1660 kg
Tengelytáv:
2552 mm
Karosszéria-kivitel:
ferdehátú
Csomagtér:
351 l
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro 6d
Hengerűrtartalom:
999 cm3
Hengerek/szelepek száma:
3/12
Sebességváltó:
automata (7 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték:
200 Nm 2000-3000 1/min-nél
Teljesítmény:
81 kW (110 LE) 5000-5500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
195 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10.40 s
CO2-kibocsátás:
107 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,5 l/100km
Fogyasztás a használónál:
6,1 l/100km
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2021.11.10. at 13:13
    Permalink

    Azért elég vicces, hogy a 2 literes, majdnem 160 lóerős Accordom se kér városban 9-10 liternél többet, vegyesben pedig a sok ezer km-es átlaga 6,7. És elképesztő, hogy a mennyivel autóbb és mennyivel tartósabb a mechanikája, mint egy ilyen varrógépmotoros pöcsköszörűnek. Az új áruk közti különbséget le sem merem írni – euróban sem, nemhogy forintban.

    • 2021.11.10. at 14:42
      Permalink

      ezt így nem érdemes összehasonlítani, egy öregebb, akkor érvényes előírásoknak megfelelő motort egy mostanival…
      most ezek a szabályok, ezeknek leginkább kisturbósokkal lehet megfelelni..
      mondhatjuk azt is hogy ezekért nem a gyártókat, hanem a brüsszeli döntéshozókat kell okolni, hogy ilyen előírások között kell vergődni a gyártóknak Európában.

      egyébként meg a konkrétumokról, nem hinném hogy reálisan 9-10 liter lenne átlagos városi üzemben a polo fogyasztása, biztos hogy tud takarékosabban fogyasztani.

      lepöcsköszörűzni se érdemes ezeket a turbósokat, úgy is nézhetjük h egy ilyen ezres “pöcsköszörűnek” nagyobb nyomatéka van mint a te 2.0 Hondádnak, ráadásul jóval alacsonyabb fordulaton

      • 2021.11.10. at 17:17
        Permalink

        Tudom, a Prüsszel az új Moszkva, meg nem leszünk gyarmat és bla-bla-bla.

        De azért a szegény, prüsszeli terrortól vergődő európai autógyárak megtisztelhetnék a jó édes tántikájukat, amikor két évtizedig tele pofával röhögtek, gúnyolódtak a Toyota és a Honda hibrid-fejlesztésein, lószart sem csináltak. Ja, kiderült, hogy meztelen a király? Igen, de szerencsére a beszállítóknál voltak “okosított” indítómotorok, a kínai dzsunkákon pedig raktak össze (kis túlzással) jobb képességű powerbank-eket, úgyhogy máris lehet hirdetni a világ megmentőjét, a szuper fejlesztést, a mild-hibridet. És ezt röhögés nélkül el tudták mondani. De a lényeg az, hogy ettől máris lehetne pár misit emelni az árakon.

        Ja, és sosem bizonyította be senki sem, hogy csak a közvetlen befecskendezéses, turbós pöcsköszörűkkel lehet megfelelni az emissziós normáknak. Amit viszont tényleg el lehet érni velük, az a turbódízelek visszasírása, mert ezekkel a kis szarosokkal visszahoztuk az összes üzemeltetési kockázatot, miközben nem csökkentettük a környezetterhelést – sőt, bizonyos tekintetben még növeltük is.

        A turbósok nagyobb nyomatékában igazad van, főleg úgy, ha megfeledkezünk arról a pici botról, amivel a sebesség-/nyomatékváltót lehet működtetni. Egyszer próbáld ki! Csodákra képes.

      • 2021.11.10. at 20:06
        Permalink

        “egyébként meg a konkrétumokról, nem hinném hogy reálisan 9-10 liter lenne átlagos városi üzemben a polo fogyasztása, biztos hogy tud takarékosabban fogyasztani.”

        Annyit eszik a 110lovas ezres, legalábbis Budapesten simán, ha nagyon odafigyelsz bemehet 9liter alá, de az már kb. ilyen mozgó útakadály szindróma. Manuál váltóst használtam, azzal értelemszerűen még körülményesebb elindulni, vagy bakkecske vagy kilősz vele mint egy boyracer. De pl. dugóban 2esben csorogva is van hogy simán lefullad, de ilyenkor legalább kuplungra többnyire újraindul. Ha csorgásból megakarsz indulni eltelik 3-4 mp mire összeszedi magát, és amúgy 7-800km-enként regenerál, én biztos kerülném ezt a motort, meg úgy nagy általánosságba az összes 3hengerest.

    • 2021.11.10. at 21:24
      Permalink

      Városi fogyasztásokat teljesen értelmetlen bemondásra összehasonlítani. A körülményektől függően ugyanaz az autó fogyaszthat 4 és 12 liter között bármennyit. Nekünk anno a 45 lóerős 1.2-es Corsa 9 liter evett városban, mert csak nagyon rövid, lámpákkal tűzdelt utakon járt.

  • 2021.11.10. at 13:44
    Permalink

    Mikor a dieselbotrány, csalások és vesztegetések miatti gigabírságokat kiszabták rájuk valamint látható lett, hogy a CO2 flottaátlagtól is messze vannak mint Makó Jeruzsálemtől várható volt, hogy a költségeket be kell majd építeniük az árba, de sajnos nem segít, hogy a logisztikai turbulenciákat a VW csoport kezeli legrosszabbul az összes autógyár közül és erre még rájön Herr Diess haszonkulcs növelő politikája is ami ilyen elmebeteg árakat eredményez. Lehetne vitatkozni arról, hogy mennyire etikus a legalacsonyabb árú termékük vásárlóira ráterhelni 1:1-ben az áremelkedést. Mert hogy a ma még prémiumnak számító villanyautós szegmensben nem versenyképesek az egy dolog, de mindenesetre mókás (vagy épp szomorú), hogy ma már egy VW Polo vásárló is megtapasztalhatja egy Alfa Romeo sportkocsi értékcsökkenését. Ami egykor a racionális választás volt az mára az “ezt ne vedd meg” kategóriába avanzsált.
    Mondjuk a színe tényleg szép.

    • 2021.11.10. at 14:50
      Permalink

      Alfás értékcsökkenés mitől következne be? Nézd meg mennyi használtan egy polo, a TSI sem újkeletű dolog..
      2-3 éves polo-k 5 millió körül vannak,azokat (gyengébb felszereltséggel) annyiért vették újonnan..

  • 2021.11.11. at 04:35
    Permalink

    Kis 3hengeres lóf. sz autó, kávédaráló motorral, 8,4 millióért a buta proliknak.

    Egészségetekre!

    Ez a vw a legszarabb márka az összes közül, túlárazott retek. Szerencsére egyre kevesebbet adnak el itthon, mert az emberek kezdenek rájönni, hogy hulladékot kapnak drágán.

  • 2021.11.11. at 15:12
    Permalink

    A tapipados klímavezérlő is jó nagy büntetés, nem tudták a jó “régi” hagyományos-gombos digitklímát meghagyni, annyira nem megy ez az erőltetett digitalizáció nekik. Bár a vw csoportba már az is öröm ha nem az ócska infotainmenten keresztül kell szenvedni a klímával.

  • 2021.11.15. at 07:16
    Permalink

    Azért megjegyezném, hogy pl. egy Toyota CHR még ma is megkapható 9 millió alatt.
    1.8-as, 4 hengeres motorral, full hibridként. ( no turbó, no kettős tömegű lendkerék , no kuplung)
    Ja a fogyasztása, ha már szóvolt róla országút-város kombóban 4,6-4,7…

    • 2021.11.16. at 08:07
      Permalink

      Maradjunk annyiban, hogy 8 millióért ennél csak jobb autókat lehet kapni. Akár a Kia Proceed vagy az említett CHR…de szerintem sok van még, ha utánanéznék.

      Gyűlölöm a Vw-t… valami elképesztő pofátlan, bicskanyitogató módon hülyének nézik a vásárlót.

      Mondjuk lehet, hogy igazuk van, és az átlag német paraszt már ezen a szinten van agyilag, hogy egy ilyen hígf0sért képes kiadni 8 milliónak megfelelő eurót.

Vélemény, hozzászólás?