Megint visszahívnak 2 millió Toyotát

Toyota Prius szoftveres visszahívás

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Túlmelegedés miatt vészmódba kapcsolnak az autók, ezért a legyártott Priusok több mint felét visszahívja a gyártó. A szoftveres probléma a Prius harmadik generációját érinti.


1997-óta három generációban 3,6 millió Priust gyártottak. A második generáció 2003-ban, a harmadik 2009-ben érkezett, a mostani visszahívás utóbbit érinti. Egy szoftvert kell frissíteni, hogy az autó hajtásrendszere ne melegedhessen túl, és emiatt ne kapcsoljon vészmódba. Ilyenkor, például álló helyzetből történő elindulás után az autó jobb esetben, ha lassan is megy csak, de még mozgásképes marad. Szélsőséges esetben viszont a túlmelegedett hibridrendszer miatt meg is állhat.
Hirdetés

A hiba csakis a 2009 márciusától gyártott autókon jöhet elő. A Toyota ezzel párhuzamosan negyedmillió egyéb amerikai modellt (Tacoma Pickup, RAV4, Lexus RX 350) hív vissza a 2012-2013-as évjáratokból, mert időlegesen a biztonsági elektronika kihagyhat, ezért előfordulhat, hogy a blokkolásgátló, a kipörgésgátló és a menetstabilizáló funkciók sem működnek, de az autók fékezhetőek maradnak.
Összességében ez a visszahívási hullám kísértetiesen hasonlít a 2009-2010-esre, amikor a gázpedál és a lábtéri szőnyeg miatt több, mint 10 millió autót szólítottak szervizbe. Nem tudni, hogy lesz-e folytatása, illetve, hogy a felsorolt típusokon kívül másikakat is érinthet-e. Önmagában egy önként meghirdetett visszahívás nem alapvetően rossz, hiszen a gyártó felvállalja, hogy a terméke nem tökéletes, ezért saját költségen hajlandó kijavítani azt. A rossz épp az lenne, ha egy gyár megpróbálná elkendőzni a jelenséget, vagy megvárná, hogy a közlekedési hatóság szólítsa fel a módosításra. A Toyota most ennek ment elébe, ezzel vállalva, hogy negatív sajtót fog kapni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 13:16
    Permalink

    Woody Allen mondta:idiótákkal nem szabad vitatkozni mert csak az ő szintjükön lehet velük vitatkozni.De ott már a hazai pálya miatt ők győznek…

  • 2017.10.29. at 13:16
    Permalink

    No ez pontosan a nagyon-nagyon de igen nagyon ostoba emberek következtetése. Hány olyan jármű jön ki a gyárból az adott gyártónál az adott típusból ahol nincsenek ilyen problémák? Mekkora az ilyen hibákat mutató és nem mutató példányok aránya? Jaa, hogy ezeket nem tudod? Akkor tudod mit tudsz? A kérdésről nagyjából semmit.

  • 2017.10.29. at 13:16
    Permalink

    Nálad meg az látszott az eddigi összes benyökögéseden hogy soha nem tanultál soha nem dolgoztál se olvasni se írni se szöveget értelmezni se gondolkodni nem tudsz.
    Elégtelen a jegyed így századjára is, leülhetsz fiam.

  • 2017.10.29. at 13:16
    Permalink

    Látszik hogy soha nem dolgoztál autóiparban, vagy bárhol máshol ahol gyártás folyik.

    Mire egy autó kikerül a vevőhöz, a gyártási folyamat alatt egy sor elektromos illetve vizuális vizsgálaton esik át.

    Arról nem is beszélve hogy mennyi teszten.

    Elég nagy blama, hogy 2 millió autó kikerült a gyárból ugy hogy ezt nem vették észre sehol.

    A hajtáslánc túl melegedésének pont ki kellett volna buknio a már a gyárban.

  • 2017.10.29. at 13:16
    Permalink

    [i]“…. minek vesződök ilyen elmebetegekkel ….”[/i]

    Nem gyanus, hogy mindenki elmebeteg, csak te nem?
    Persze nem, hogy is lenne az?
    Az intelligenciádra a szövegedből lehet következtetni, nem minősítem, minősíted te magad.

  • 2017.10.29. at 13:16
    Permalink

    Miből gondolog,hogy mesetörténet?Sajnos nem volt mese mert a kezemben volt a szervízkönyv és az feketén-fehéren végig volt vezetve.A következtetést pedig ki-ki a saját izlése szerint vonja le.Én ebből arra következtettem,hogy egy olyan márka amelyik a megbizhatóságát etalonnak használja a többi szgk -val szemben az 10 milláért ne áruljon FOSTALICSKÁT.

  • 2017.10.29. at 13:16
    Permalink

    Igen, persze én az a típus vagyok aki képtelen megérteni a dolgokat. Pl. újra és újra felmerül bennem a gondolat, hogy minek vesződök ilyen elmebetegekkel, amikor láthatóan napról napra csak hülyébbek lesznek. 🙂
    Az összes idióta fröcsögésed úgy hülyeség ahogy van, semmi köze a valósághoz, csak te hajtogatod újra meg újra. Nulla bizonyítékot tudsz felhozni mellettük, de ha még szöges ostorral véresre verem a hátad és ennek hatására mégis ki tudtam préselni belőled valami bizonyítéknak látszó dolgot, még mindig az derült ki hogy azt sem értetted meg és megint csak tökön szúrtad saját magad.
    Én már csak ilyen vagyok, aki ilyen szemeteket ír be mint pl. Te abból továbbra is fasírtot fogok csinálni! 🙂 A te mániád az, hogy az egyik baromság után a másikat told ki magadból az enyém meg az hogy az ilyenekre lecspajak. 🙂

  • 2017.10.29. at 13:16
    Permalink

    Nyilván semmi sem szentírás. Én a népítéletekre gondoltam.
    Tulajdonképpen mindegy is. Mindenki abban hisz, amiben akar.
    A Toyotában én egyelőre még nem csalódtam és van rálátásom a családban és ismerősöknél egy-két európai járműre. Az teljesen egyértelmű számomra, hogy nem döntöttem rosszul.

  • 2017.10.29. at 13:16
    Permalink

    A Verso dízel problémái hamarosan megoldódhatnak, hiszen nemsokára a szalonokban lesz az 1.6-os dízel. Ez a motor egy az egyben a BMW-től származik. Ez egy olyan autó lesz, amiben olyan német BMW motor lesz, amit Ausztriában terveztek és gyártanak, majd belekerül abba a japán Toyotába, amit Törökországban szerelnek össze. És nem mellékes, hogy a török Toyota gyár a minőségi mutatók terén jobb eredményt ért el az utóbbi években, mint a japán “anyagyára”.
    Ebből is látszik, hogy ma már szinte minden autó nemzetközi kooperációban készül. Pl. a márkanéven kívül mitől kóreai a KIA, amit az Auditól igazolt mérnökök, designerek – köztük egy magyar is – terveznek, majd ezt követően Szlovákiában gyártanak?
    Ha egy olasz autó elromlik általában azt szokták mondani, hogy elromlott az Alfa (Fiat, Lancia, stb.), de a rossz alkatrész éppen egy német Bosch termék.
    Szóval nagyon nehéz kiigazodni ebben az útvesztőben.
    A vevői elégedettség mérése pedig általában úgy történik, hogy a vevők egy része kitölti a kérdőívet, akik meg nem akarnak ezzel foglalkozni, helyettük kitölti az adott importőr/szalon/szervíz. Szóval az sem szentírás 🙂

  • 2017.10.29. at 13:16
    Permalink

    Az én vállalkozó ismerősöm meg buszbérletet vett, mert a Toyotája folyton elromlott. Állandóan. Láss csodát, mióta busszal jár, sosem romlik el az autója. Soha. Érted te ezt Citaro traveller?

  • 2017.10.29. at 13:16
    Permalink

    Az ADAC az minden csak nem hiteles. Lehet, hogy régen sem volt az, de most biztos nem.
    Mondom, nem a statisztikák számítanak, hanem a vevői elégedettség.
    Egyértelműen csökkent a megbízhatóság közötti különbség ezt nem is vitatom. A Toyota Versonál szerintem a dízel motor húzhatta le az eredményt, ha van alapja a minőségi romlásnak.
    A franciáknak és az olaszoknak a futóműve, az elektronkája hagy komoly kívánni valót maga után. Persze ez nem azt jelenti, hogy rossz, csak közel sem bír annyit mint egy japán.
    Persze mindenhol vannak kivételek, de nem győzöm hangsúlyozni, hogy nagy átlagokról beszélek. Ott vitathatatlan még mindig a japán előny.
    Nem az új autókat kell nézegetni. Az igazi minőségi különbség később jön ki 5 év és 100.000-150.000km után.
    Egyik vállalkozó ismerősöm mindig 3-4 éves BMW-t és Mercit vett. A válság betett neki és vett egy 10 éves Toyotát. Röhögve mondta, hogy még sosem volt ilyen megbízható autója. Az előzőekkel állandó program volt a szervizlátogatás.

  • 2017.10.29. at 13:16
    Permalink

    Csak úgy példaképp a BMW nem ismeri be hogy a 2001-2002 között gyártott M3 -as csapágyproblémai típushibák. Amerikában (hol máshol?) perelnek, nyertek pereket is. Ott megállapítást nyert hogy alul vannak méretezve a főtengely csapágyak.
    Nagyon jók a Toyoták! Mondjuk személy szerint Honda a befutó nálam!

  • 2017.10.29. at 13:16
    Permalink

    A Renaultnál volt visszahívás, több típusnál is. A Megane II-nél pl. volt a fék, a kézifék miatt, valamint bizonyos típusoknál cserélték a hátsó szélvédőt is. Egy közeli ismerősnek volt ilyen kocsija, és ő mondta, hogy 2003-2004 körül valaki egy Megannal egy fenyőfa alá parkolt (az olaszoknál vagy a franciáknál) és a fáról leesett egy toboz, ettől berobbant a hátsó szélvédő, innen jöttek rá, hogy gond van a hátsó szélvédőkkel. Az összes érintett autón cserélték visszahívással. De, ha jól emlékszem a Suzukinál is volt többször is visszahívás.
    Az ADAC lehet, hogy nem teljesen hiteles, nem reprezentatív, de akkor is ők készítették a statisztikát, amikor a Toyoták még vezették a rangsorokat vagy legalább az élmezőnyben voltak, és most is ők készítik, amikor a Toyota visszacsúszott a középmezőnybe. Írtad, hogy a felsorolt márkák minősége “kétséget ébreszt” benned. Na ez a régi beidegződés. Pl. – mint írtam is – a C4 Picasso messze megbízhatóbb, mint egy Toyota Verso. És azt azért kizártnak tartom, hogy a németek éppen a farnciákhoz húznának.

  • 2017.10.29. at 13:16
    Permalink

    Mindig jókat derülök a statisztikákat majmolókon.
    Főleg a német statisztikák nagyon elfogulatlanok. Persze a dilettánsok örülnek, hogy az európaiak is labdába tudnak rúgni a távol-keletiek mellett.
    Ezt csak a tulajok valós tapasztalatai árnyékolják be. Talán bele kéne olvasni a vevőelégedettségi felmérésekbe. Ott kimagaslóan vezet a Toyota. Persze ők sem hibátlanok, de egyértelműen tartósabb, megbízhatóbb autókat gyártanak a többieknél.
    De mit is ért ebből az olyan autós, aki természetesnek veszi, hogy az autóra költeni kell, mert ez az elromlik elöregszik, kikopik stb. Ez nekik természetes és nem is fogják fel, hogy e nem feltétlenül kötelező.
    A visszahívás bizonyos mértékig egyáltalán nem rombolja a gyártó nimbuszát. A Toyota erre az élő példa.
    Ki hallott Alfa, Fiat, Citroen, Renault stb. visszahívásról? Pedig ezeknek a minősége finom szólva is komoly kétségeket ébreszt az emberekben és nem véletlenül.
    Nem kell védőbeszéd a felsorolt márkák mellett mert nem érdekel.
    Nincs rossz autó, tudom. Csak mindig vannak jobbak. 🙂

  • 2017.10.29. at 13:16
    Permalink

    Az tényleg úgy van, hogy ha 10 embert megkérdezünk, hogy melyik a legmegbízhatóbb autó, akkor valószínűleg több, mitn a fele a Toyotát fogja mondani. A Toyota felépített egy brandet, kihangsúlyozta a megbízhatóságot, és ez be is jött nekik. Mindenki tudja, hogy a Toyota megbízható. Ezek a dolgok beidegződtek, és sok emberben nem is változnak, még akkor sem, ha a statisztikák ma már mást mutatnak. Mint ahogy az is beidegződött, hogy a francia kocsival csak a gond van. De ha megnézzük a 2013 évi statisztikát, akkor azt látjuk, hogy az alsó középkategóriában – ide sorolták a kompakt egyterűeket is – a Citroen C4 Picasso a 2. helyen áll (csak a BMW X1 előzi, de az meg más árkategória), a Toyota Verso pedig a 15. helyen van. Tehát sokkal-sokkal kevesebb problémára számíthat az, aki egy C4 Picassot vesz, mint aki egy Toyota Versot. Az igaz, hogy a franciáknak még éveket kell dolgozni azon, hogy ez tudatosuljon is. Hacsak nem fordul addig ismét a trend :)))

  • 2017.10.29. at 13:16
    Permalink

    Ja igen azt elfelejtettem,hogy NULLA KILOMÉTERREL VETTÉK EGY toyota SZALONBAN MÁSODMAGÁVAL!!!ÉS ÉRDEKES MÓDON A MÁSIK AUTÓ APRÓBB HIBÁKAT NEM SZÁMÍTVA JÓL MŰKÖDŐTT.ÉS HA SZERINTED IS TK-S VOLT AKKOR ,HOGY ENGEDHETI MEG A CÉG,HOGY EGY ILYEN AUTÓT ÚJRA ÉRTÉKESÍTSENEK???

  • 2017.10.29. at 13:16
    Permalink

    Én speciel elnézve a németországi taxikat inkább a Mercedest említeném./Kellene még 2 ember aki szerint más autó a legmegbizhatóbb.Csak,hogy az arrogáns 5-dik osztályos stílusodnak megfeleljünk./

  • 2017.10.29. at 13:16
    Permalink

    0-km rel vásárolt autó volt.Abban az időben kb. 14-17 db autója volt a cégnek.És nem mellesleg a használójának BME-s autóipari diplomája van.Jelenleg is az autóiparban dolgozik,tehát valamennyire ért hozzá.Ha viszont ahogy Te állítod totálkárral adták el akkor az is rossz fényt vet egy olyan cégre mint a toyota,NEM?És ha már említed a dolgot,honnan ismered a történet minden apró részletét???

  • 2017.10.29. at 13:16
    Permalink

    Ha 10, gépjárművel nem rendelkező embernek megbízható autót kell mondani, 8 a Toyotát mondja, de legyen csak 7.

    Ez általános iskola 5-dik osztályos tananyag!!! (meg statisztika)

    Ennek a ténynek a valóság tartalmát meg nem a földi halandó ember feladata vizsgálni.
    Nincs is rá szükség.

    Természetesen ezen kívül sok jó autó és márka van a földkerekségen, de ez most itt nem azokról szól.

  • 2017.10.29. at 13:16
    Permalink

    Látom ismét nem sikerült megérteni amit írtam. Szóval leírtam, hogy kb. 10 évvel ezelőtt a Toyota volt talán a legmegbízhatóbb autó, de ma már nem így van. Az ok valószínűleg nem az, hogy a Toyota rosszabb lett, hanem a többiek ébredtek és előztek. De ez mindegy is. Jöttél szokás szerint a minősíthetetlen stílusoddal, és próbáltál a földbe döngölni ész nélkül.
    Aztán én a korábban leírtakat adatokkal is alátámasztottam, igaz tudtam, hogy erre is a szokásos agyatlan fröcsögés jön, megszoktam már. Az ADAC persze lehet jó is, rossz is, de észre kellene venni, hogy ugyanannál az ADAC-nál volt az elén a Toyota egy évtizede, mint amelyiknél most a középmezőnyben van.

    Biztos teljesen feleslegesen teszem, de megjegyzem, hogy te vagy az, aki itt folyamatosan hülyét csinál magából. Vajon miért van az, hogy senki nem támad csak te? És miért van az, hogy neked mindenkit le kell hordani a sárga földig, ha esetleg más a véleménye, mint neked? És miért van az, hogy mindenkinek más a véleménye? A stílusodból, szóhasználatodból lehet következtetni az intelligenciádra (vagy annak hiányára). A lényeg, hogy neked mindig igazad van, mert egy trollnak mindig igaza van 🙂
    Na jó, nem is etetek tovább trollt :))

  • 2017.10.29. at 13:16
    Permalink

    Fogalmam sincs mennyire megbízható az ADAC – bár éppen nemrég volt egy óriási botrány velük kapcsolatban, ami ha igaz akkor az a sok birka aki eddig vörös fejjel ordított hogy de az ADAC az maga a szűzies szentek gyülekezete és mindenkinek a földig kell hajolni előttük, ismét csak óriási nagy hülyét csinált magából – de ez teljesen lényegtelen, mivel Te a rettenetes mennyiségű ésszel a fejedben kijelentetted hogy fejből fel tudsz sorolni két Toyota visszahívást tehát akkor a Toyota ugyanolyan mint a többiek, aminél ordítóbb és elmebetegebb kreténséget nem könnyű állítani.
    De semmi gond, csináld csak azt amit eddig, folyamatosan térj el a tárgytól és még véletlenül se ismerd be az ökörségedet. Mindenki így ismert már meg, úgyhogy maradj is meg ilyennek.

  • 2017.10.29. at 13:16
    Permalink

    Nem szeretnék személyeskedni, nem alacsonyodok le arra a szintre. Ajánlom, hogy mielőtt írsz valamit nézz is utána, és akkor talán közelebb lesz a valósághoz. Elég, ha csak megnézzük az ADAC hibastatisztikát, lehet, hogy az sem szentírás, de Európában – ami számunkra lényeges – talán a legelfogadottabb.
    Régebben a Toyoták kategóriáik legmegbízhatóbb autói voltak, vagy legalábbis ott voltak az élbolyban. A tavalyi lista alapján a miniautóknál az Aygo a 4., és ez a Toyota legjobb helyezése. A Yaris kategóriájában csak a 14., az Auris 9., az Avensis 11.
    Itt olvasható:
    http://www.autonavigator.hu/hasznaltauto/adac_hibastatisztika_2013-10574

    2003-ban a Yaris még a 3. helyen volt, a Corolla 4. volt, az Avensis pedig 1. helyen vezette kategóriáját, a terepjáróknál pedig a RAV4 volt az 1. helyen.
    http://www.azauto.hu/2009/03/16/adac-hibastatisztika-2003/

    Gondolom az lesz a válasz, hogy az ADAC nem mérvadó, hiszen csak degenerált hülyék dolgoznak ott, meg csalnak is a listával, stb., stb., de ettől még a tények tények maradnak, a többi meg csak szubjektív.

  • 2017.10.29. at 13:16
    Permalink

    Példaértékű hozzá állás, más gyártóknak is követendő példa!

    Komádat átrántották az Avensis-el, totálkár volt mielőtt hozzá került.
    A történet minden apró részletét ismerem.

  • 2017.10.29. at 13:16
    Permalink

    Egy barátom tapasztalata egy 2004-es toyotáról:
    Angol-japán ipari hulladék

    Szöveges ítélet
    185 cm magassághoz nagyon kényelmetlen az ülőpozíció,a kuplung nagyon kemény,szvsz. 5.-ben jobban húz mint visszakapcsolva 4.-ben

    Hibalista
    – Légzsák vezérlés,2x szélvédő csere(beázás és repedés,)kormánymű csere 2x,fényszorócsere 2x,olajfogyasztás (nagyon),motorcsere!!!,váltócsere!!!,hátsófék 3000km után csere,…Summa summárum 20 hónap használat után 22 x volt szervízben a “táltos”.

    Ide hordtam szervizbe
    Mivel céges autó és éppen ott szervizelték ahol meghibásodott nagyon sok címet leirhatnák.A tapasztalat az,hogy vidéken jobb a szolgáltatás színvonala.—totalcar-népítélet

    Előtte egy opel vectrát hajtott /1,9 cdti/ amellyel 230000 km ment hiba nélkül!!!

  • 2017.10.29. at 13:16
    Permalink

    Érdekes, hogy 2009 otta EGYETLEN HÍR SE volt, hogy Prius vagy Tacoma Pickup, RAV4, Lexus RX 350 leállt volna hirtelen magától..

    most meg hirtelen:
    “Túlmelegedés miatt vészmódba kapcsolnak az autók”

    5 év alatt SEMMI hiba ???

    Senki nem gyorsított ?

    Mindenki lapított aki tapasztalta ?

    Érti ezt valaki ?

  • 2017.10.29. at 13:16
    Permalink

    [i]“10 éve a Toyota szinte a megbízhatóság szobra volt, napjainkra ez kozel sincs így, a Toyota is egy a sok közül.”[/i]

    Istenem, annyira bírom az ilyen gondolkodásra tökéletesen képtelen alakokat. Fiacskám MA is a megbízhatóság szobra. Nem attól megbízható valami hogy nem hívnak vissza soha semmit inkább had szívjanak vele a vevők. Igen, vannak nagyon-nagyon primitív idióták, akik azt hiszik lehet hiba nélkül dolgozni és nekik csak a fekete meg a fehér létezik, azaz ha nem hibázik valaki soha – ami persze lehetetlen kivéve az ő elmebeteg világukban – akkor megbízható, ha hibázik akkor pont ugyanolyan mint a többi, és az már abszolút nem érdekes hogy ki mennyit hibázik és azt hogyan kezeli. Köszönjük a sokadik trágyát, leülhetsz elégtelen.

  • 2017.10.29. at 13:16
    Permalink

    Birom amikor a Toyotat vagy mas japan gyartot erinto cikkek konkluzioja mindig az, hogy a Toyota milyen hihetetlenul jo fej es becsulendo stb, hogy a rosszul tervezett/programozott autoit visszahivja.

  • 2017.10.29. at 13:16
    Permalink

    A Toyotának nem ez az első esete. A cikkben is említett 2009-2010-es gázpedálos eset miatt óriásit veszített presztizséből a márka, és ez sok pénzébe is került. A jelenlegi visszahívás további poresztízsveszteséget jelent. 10 éve a Toyota szinte a megbízhatóság szobra volt, napjainkra ez kozel sincs így, a Toyota is egy a sok közül. Ennek ellenére természetesen a világon a legtöbb autót ők adják el. Ez annak köszönhető, hogy globálisan mindenhol jelen vannak, másrészt pedig a járhatatlan utakkal rendelkező országokban – a jelenelétből is következően – nagyon sok terepjárót, pick-up-ot el tudnak adni.

Vélemény, hozzászólás?