A nyolcadik generáció 2015 óta fut, egy darabig még biztosan nem lesz új Hilux
Bizonytalannak látja a villanyautók jövőjét a Toyota, a szkeptikus hozzáállás a cég modellpolitikáján is meglátszik. A hibridektől hemzsegnek a szalonok, de elektromosból csak egyetlen típust kínálnak, a második ilyen autó a villany Hilux lehet.
Csak az avatott szemek veszik észre, hogy itt bizony amperek hajtanak
Az mindenesetre bátor húzás, hogy egy pickupból dobják ki a hagyományos erőforrást, ami gyakran távol az infrastruktúrától, mostoha körülmények között dolgozik. A Ford F-150 hasonlóan szép reményekkel indult, aztán
földbe álltak az eladások Amerikában, ám ez lehet országspecifikus hozzáállás, a japánok egyelőre csak Thaifölddel kalkulálnak. A Toyota már 2022-ben bejelentette az elektromos Hilux érkezését, de csak a távlati célok között szerepelt, a jövő évi premier az Isuzunak köszönhető. Az elektromos D-MAX szintén 2025-ben debütál, amit a Toyota nem hagyhat szó nélkül. Nem véletlen, hogy az Isuzu is Thaiföldön gyártja platós modelljét, az ázsiai országban az eladások felét a pickupok teszik ki, tavaly 300 ezer ilyen jármű kulcsát adták át.
Jellemzően nem a picukpokat szokás villamosítani, de majd a piac eldönti, hogy van-e ennek az elképzelésnek létjogosultsága
A Toyota most semmit sem közölt a paraméterektől, korábban viszont néhány adatot közzétettek. A várható hatótáv 200 kilométer, a fülke csak szimpla lehet, villanymotor esetén az összkerékhajtást is el kell engedni. A nem túl nagy hatótáv kényszer szülte kompromisszum, minél nagyobb az akku, annál kisebb a terhelhetőség, ami egy pickup esetén kulcsfontosságú. A japánok nem fejlesztenek új platformot, hanem a jelenlegi Hiluxot alakítják át, ezzel meghosszabbítva a kilenc éves típus élettartamát.