Megint sportautóból faragtak terepjárót, íme a Nissan Z Safari

Az SUV korszak előtt sportautókat is indítottak terepralin, régi győzelme előtt tiszteleg a Nissan

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Szafari ralin elért sikerét ünnepli a Nissan, a megmérettetésen egy speciális 240Z-vel álltak rajthoz, ami el is hozta az aranyérmet.

Van abban valami borzasztó menő, ha egy sportkocsiból készül offroad változat, az utóbbi időben több gyár is bemutatta a saját elképzelését. A Porsche a 911-esből készített limitált kiadást, a Lamborghini a Huracánt emelt fel, most pedig a Nissan mutatta be a Z-ből faragott terepest
A Z kerekére jókora terepgumikat húztak, a hasmagasságot 5 centivel emelték, a sportkocsi KW futóművet is kapott. A motort alulról haspajzs védi, aminek első része a lökhárító alját is óvja, ha nagyobb buckával találkozna az autó. A blokk továbbra is a háromliteres duplaturbós V6-os, amiből a gyárinál több paripát csavartak ki, ám nem árulták el, hogy a normál változat 405 vagy a Nismo kivitel 420 lóerejét múlja-e felül, de bármennyi is az erő, ez már bőven elég ahhoz, hogy úttalan utakon komolyat lehessen csapatni.
Hirdetés
A Z Safari egyelőre nem kerül gyártásba, csupán az idei SEMA Show keretein belül lesz látható, pedig lenne benne potenciál. Ha az autó nem is eladó, az ehhez passzoló óra már megvásárolható, a NISMO Seiko Safari Watch 300 dollárért hazavihető.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?