Nem sietik el a terjeszkedést a Cupránál, de már puhatolóznak
A Cupra már megkezdte értékesítését Mexikóban és Ausztráliában, és hamarosan Kolumbiában és Chilében is megjelennek. Az új piacokat pedig azért nyitják meg, mert a márka középtávú célja az évi 500 000 autó értékesítése.
"
Valóban globális márkává szeretnénk válni, jelenleg elemezzük az észak-amerikai piacra való lehetséges belépést" - mondta Griffiths a márka vezérigazgatója szerdán a Cupra éves sajtótájékoztatóján. "
Úgy gondoljuk, hogy az amerikaiak imádnák a Cupra dizájnját és nagy teljesítményű modelljeit."
Griffiths azonban nem árulta el, hogy a Cupra mely modelleket értékesítheti az amerikai piacon. A jelenlegi kínálatban négy kompakt modell szerepel: A Leon ferdehátú, a Formentor crossover, az Ateca SUV és a Born, egy teljesen elektromos ferdehátú.
Jövőre ezekhez csatlakozik a Tavascan, egy kompakt elektromos SUV és a Terramar, egy középkategóriás crossover. A Tavascan bemutatójára pont a jövő hónapban kerül sor.
Valószínűleg a nagyobb modellekkel jelennének meg az USA piacán, nem a Born méretű autókkal
Azonban annyit hozzátett még a vezérigazgató, hogy az USA-ban mindenképp a nagyobb modellekkel érdemes megjelenni. Ráadásul az amerikai piacra lépés időzítését a Cupra kizárólag elektromos márkává válásához kötnék, ami szerinte 2030-ra fog bekövetkezni. Addig pedig a Cuprának, mint új márkának, Európában is meg kell erősödnie.