Hivatalosan is bemutatták a Mach E néven érkező, villanyhajtású szabadidő-autót
Miután a múlt héten kiszivárogtak a képek a Ford új szabadidő-autójáról, amelyet Mach E névre kereszteltek, a hivatalos bemutatón már nem okozott meglepetést a duci Mustangra emlékeztető autó. Lényegében ugyanazt a formát kapta, mint a kategória többi képviselője, például a
Jaguar I-Pace vagy épp a
Mercedes EQC. Habár utóbbiak sokkal inkább a prémium szegmensben keresik vevőkörüket, a sziluett minden esetben ugyanaz. A Mach E esetében azonban a Mustangra emlékeztető hátsó lámpák és a hátsó sárvédő domborítások egy kis vadságot csempésznek a karakterébe.
Leginkább hátulról hasonlít a Mustangra
Bár a kormánykeréken is ott trónol a vágtató vadló, mégsem annyira sportos, mint egy igazi Mustangban, ahogy az egész műszerfal az újhullámos dizájnt hozza. Két nagy táblagép és kevés fantázia. A vezető előtti műszerpult 10,2 colos, míg a középkonzol érintőképernyője 15,5 col méretű. Persze a komfortra is ügyeltek, így elérhető ülésfűtés, kormányfűtés, panorámatető és akár 10 hangszórós Bang & Olufsen hangrendszer is. Csomagtérből sincs hiány, ugyanis az autó orrában egy 136 literes verem található, míg hátul alaphelyzetben 821 literes a tér a gyáriak szerint és egészen 1688 literre bővíthető.
A műszerfal eléggé minimalista lett
Ahogy az előzetes információk alapján várni lehetett, többféle teljesítményszinttel is választható a Mach E, összkerékhajtással vagy hátsókerék-hajtással. A belépőmodell 255 lóerős és 414 Nm a forgatónyomatéka hátsókerék-hajtással, míg az összkerékhajtású változat 565 Nm-rel támadja az utakat. Adók nélkül 43 895 dollár az ára, ami körülbelül 13,3 millió forintnak felel meg. Mindkét változat 75,7 kWh-s akkucsomagot kap, amellyel a hátsókerekes modell 370 kilométert képes megtenni egy feltöltéssel, az összkerekes viszont csak 338 kilométert.
A hátsókerék-meghajtású alap Mach E 6 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h tempóra, az összkerekesnek elég 5 másodperc
A nagyobb teljesítményű változat már 286 lóerős és 414 Nm nyomatékot tud hátsókerék-hajtással, gyorsulása pedig 6,5 másodperc körüli 100 km/h-ra, hatótávolsága pedig 483 km. Az összkerékhajtású változat már 338 lóerőt tud 565 Nm forgatónyomaték és 5,5 másodperces 100-as sprint mellett, hatótávban pedig 435 kilométert. Mindkét változat az akkupakkja 98,8 kWh-s.
Az erősebb változatok 52 400 dollártól, azaz 15,9 millió forinttól indulnak
Ám létezik egy még erősebb változat is GT néven 465 lóerővel és 830 Nm forgatónyomatékkal, kizárólag összkerékhajtással és 98,8 kWh-s akksival. Ez már 3,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a hatótávolsága viszont csak 378 km, míg az ára 60 500 dollárról, kb. 18,3 millió forintról indul. A Ford egyébként saját töltőt is kínál az autóhoz, amellyel óránként 51 kilométerhez elég energiával tankolható fel a Mach E. Azonban 150 kW-os gyorstöltővel 38 perc alatt elérhető a 80 %-os töltöttség. Az első autókat pedig 2020 végén kapják majd meg a megrendelők.
Bár egy vágtató ló látható az orrán, ebből a perspektívából kevésbé emlékeztet a Mustangra
ízlések és pofonok! de sztem kicsit dolgozhattak volna még a formán. Elölről egyenesen ratyi, olyan Kiás vagy Hyiundai-os, pláne a hűtőrács helyén lévő domborítás a logóval gyerekded.
Hátsó lámpából kinyúló csík szintén nem szép számomra. Belülről Tesla utánzat.
Persze értem én, hogy ez nem izomautó mint az igazi Mustang, meg hogy itt a hajtáson van hangsúly, de szerintem így semmivel nem ad többet mint más prémium gyártó elektromosa. Kivancsian várom, lesz e tartós, jövedelmező piaca e, vagy csak copy c-copy v mustang jegyek miatt lesz kezdezi felhajtása.
Egyébként ár-értékben lehet ütni fog.
Sajna nekem is ez a véleményem. Az árral meg az a probléma, hogy mire ideér(ne), és nem jár kedvezmény, igen csak rakódik plusz költség, így nem biztos, hogy abszolút versenyképes lesz