A német piacon nem minden szereplő feltétlenül a villanyosítás híve
Mint ismeretes tavaly arról döntött az Európai Unió, hogy 2035-től végérvényesen betiltják a belsőégésű motorokkal szerelt új autók értékesítését. Az Európai Tanácsnak a jövő héten kellene aláírnia a döntést, csakhogy az Európai Parlament a döntés megszavazása után határozatlan időre felfüggesztette azt. Németország képviselői pedig ennek kapcsán elmondták, addig nem is szándékoznak végérvényesen megszavazni a döntést, amíg a kivételek közé nem veszik fel a szintetikus üzemanyagokkal hajtott belsőégésű motorokat. "
Szükségünk van a szintetikus üzemanyagokra, mert csak így tudjuk hosszabb távon fenntartani az autóipart. Az összes lehetséges technológiai megoldást nyitva kell hagynunk és a lehető legjobban kihasználnunk. Egyszerűen nem értem miért harcolnak az emberek az autók ellen, és miért akarnak betiltani néhányan jól működő technológiákat"- nyilatkozta a német közlekedésügyi miniszter, Volker Wissing a német ARD-nek.
A BMW nemrégiben mutatta meg a hidrogén üzemanyagra épülő erőforrását
A németek nincsenek egyedül a véleményükkel. Az olaszok sem rajonganak a szabályozásért, korábban csupán annyit mondott az ország közlekedésügyi minisztere, Matteo Salvini, hogy a törvénynek "semmi értelme". A két óriáson túl Lengyelország és Magyarország is kifejtette az EP-ben, hogy jobban meg kellene fontolni a döntést, mert súlyos károkat okozhat az egész kontinens gazdaságára nézve egy ilyen intézkedés. A szintetikus üzemanyagok témája mostanság egyébként is népszerű az autóipar berkein belül. Több gyártó is kísérletezik a technológiával, sőt a Formula-1 is 2030-ra karbonsemleges, szintetikus üzemanyagot ígér.