Megfontolandó last minute ajánlat?
Opel Grandland X 1.2 Turbo Innovation AT6 teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Viszonylag olcsón, 350 ezer forintért kínálja a 6 fokozatú automata váltót a Grandland X-hez az Opel. Megnéztük, vajon passzol-e a kuplungmentes üzem az 1,2 literes, háromhengeres benzineshez.
Tavaly ősszel a nemzetközi menetpróbán csakis kézi váltóval próbálhattuk a Peugeot 3008 alapú, azaz a PSA EMP2 platformjára épülő Grandland X-et, ám már akkor is kíváncsi lettem volna, hogy milyen automatával. Így aztán a kézi váltós benzines hazai tesztje után le is csaptam a dízel és automata második tesztautóra, most pedig rámentem a „belépő” kuplungmentes változatra.
Pláne azért nem, mert amúgy egészen tisztességesen viszi a családi felhasználáshoz is elegendő méretű, jó ki- és beszállási kényelmet adó, divatos SUV karosszériájú autót. Nem csak városban és országúton, a szabályokat betartva autópályán is. 130 km/órás tempóval alig több, mint 2600/perc az apró háromhengeres motor fordulatszáma, miközben fogyasztása is 6,5 liter körül mozog sík úton. Országúton gond nélkül 5 liter körüli az étvágy, de a városi 7,5 liter környéki sem rossz, ha a kapott jó menetdinamikát és a kuplungmentes kényelmet nézzük.
Apropó kényelem: nem rossz, de nem kényeztető. Az elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros futómű inkább németesen feszes, mint franciásan lágy, ennek megfelelően a vezethetőség elég jó, a rugózási kényelem kielégítő, de a tesztautó 18 colos kerekeivel nem balzsamos. Igazából a Grandland X is ilyen: nem esik tőle le az állunk, de 1,2-es motorjával és automata váltójával is gond nélkül teszi a dolgát. A benzinmotor előnye, hogy gyorsan bemelegszik, tehát városi üzemhez ideális, fogyasztása nem vészes. Ereje pedig elegendő a családi méretű, ugyanakkor még éppen 4,5 méter alatti hosszával városban is viszonylag könnyedén parkolható divatos SUV-hoz. Igaz, ehhez azért jól jön az első-hátsó radar és a kamera, amit viszont tűrhető áron megkaphatunk a már PSA-menüs érintőkijelzőhöz.
Árak
Tesztmodell alapára
7 125 000 Ft (2018.07.02.)
Tesztautó ára
7 842 000 Ft (2018.07.02.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1199 cm3
Teljesítmény:
96 kW (131 LE) 5550 1/min-nél
Nyomaték:
230 Nm 1750 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,9 s
Végsebesség:
188 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,5 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4477 mm
Szélesség:
1856 mm
Magasság:
1609 mm
Saját tömeg:
1370 kg
Össztömeg:
1960 kg
Terhelhetőség:
590 kg
Tengelytáv:
2675 mm
Karosszéria-kivitel:
crossover
Csomagtér:
514-1602 l
Belső szélesség elöl:
1510 mm
Belső szélesség hátul:
1480 mm
Belmagasság elöl:
930-1000 mm
Belmagasság hátul:
970 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
240 mm
Ülőlap hossza elöl:
520 mm
Ülőlap hossza hátul:
520 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1180 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1160 mm
Csomagtér magassága:
470 mm
Csomagtér hossza:
890 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1690 mm
Raktérnyílás szélessége:
1060 mm
Raktérnyílás magassága:
880 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzines
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1199 cm3
Hengerek/szelepek száma:
3/12
Sebességváltó:
automata (5 fokozatú tiptronic) sebesség
Nyomaték:
230 Nm 1750 1/min-nél
Teljesítmény:
96 kW (131 LE) 5550 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
188 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,9 s
CO2-kibocsátás:
127 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,5 l/100km
Fogyasztás a használónál:
6,4 l/100km