Több millió villanyautót ígér a japán-amerikai szövetség, ehhez viszont kedvező árra lesz szükség
Az autózás hajnalán még csak a leggazdagabb réteg engedhette meg magának a négykerekű birtoklását, majd jött a Ford, és megkeverte a lapokat. Az amerikai gyártó az óriási darabszám-alacsony autókénti profit együttállásában látta meg a lehetőséget, amely elképzelés a T-modell alakjában öltött testet. A 20. században tömegek számára lett elérhető az autó, ám a villanyautózás eleinte inkább kiváltságnak számított, a tömegmodellek kora 2020 és 2030 közé tehető.
Önálló gyártó már szinte nincs, sok új autóipari szövetségeket hozott az elmúlt 10 év
A Honda és a General Motors együttműködése Észak- és Dél-Amerikát, illetve Kínát érinti, legalábbis a jelen állás szerint. A két gyártó együtt fejleszti a platformot, ami a General Motor Ultium nevű akkumulátorát fogja hordozni. Az első típus bemutatását 2027-re tervezik, de nyilvánvaló, hogy ugyanarra az alapra számos autót is felépítenek. A közös projekt egyik sarokköve, hogy olcsó autó készüljön, a cél a több milliós darabszám. Az autó(k) ára már nagyjából sejthető, mindenképp 30 ezer dollár, azaz 10 millió forint alatti vételárral terveznek. Az Egyesült Államokban ez tényleg kedvezőnek számít, főleg az elektromos autók piacán. Európai terjeszkedésről nincs hír, de a Honda elektromos kínálatának bővítése nem lenne rossz ötlet.
Az elektromos hajtás sokat egyszerűsít az autókon, a lapos cellák miatt gördeszkának nevezik az ilyen alapot