Márkaszinten Toyotából fogy a legtöbb, a japán márka legkedveltebb modellje az összetettben is dobogós Corolla, a top 10 modell sorában a Yaris és a RAV4 is szerepel
Tudtuk, hogy fájni fog, de még így is meglepő a koronavírus autópiacra gyakorolt hatása, áprilisban 50,3 százalékkal csökkentek a személyautók-eladások, a kishaszonjárműveknél szintén jelentős, 33,1 százalékos csökkenés látható, a szerényebb volumenű autóbuszoknál és nagyhaszonjárműveknél még jelentősebb a visszaesés.
A márciusi és áprilisi recesszió az éves számokat is negatívba húzta, egyedül az autóbuszoknál látható (most még) a tavalyiaknál jelentősebb szám, vélhetően nem sokáig.
A személyautók körében a márkák versenyét az év eddigi részében és a negyedik hóban is a Toyota nyerte, nem mellesleg ez a márka tudhatja magáénak a legszerényebb, azaz az előírt 95 g/km értékhez legközelebb álló emissziós átlagot, áprilisban az átlagos csökkenés mellett szinte egyedülálló módon tavalyi számait is túlszárnyalta.
Bár összességében a Toyota adja el a legtöbb autót, a modellek versenyét idén - a 2,5 millió forintos nagycsaládos támogatásnak köszönhetően a piac legolcsóbb hétülésese, a Dacia Lodgy vezeti, ezzel a Dacia a márkák körében is dobogóra került
Házon belül a hitelátvállalással eladó járművek számát is lehetne figyelni, mert az USA-ból elég ijesztő adatok jönnek a nem fizetett hitelekre vonatkozóan.