Megeszi-e a Yaris a Porschét reggelire? Nem erre számítottunk!

Egy Toyota GR Yaris és egy Porsche 718 Cayman méri össze tudását videón, kellemetlen eredménnyel

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kategóriájuk etalonjai a szórakoztató műsorban szereplő GR Yaris és 718 Cayman. Akár a kategóriák harcának is tekinthető akkor a meglepő véget érő párbaj?

A Toyota GR Yaris a hot hatch szegmens egyik legjobban várt modellje volt a bemutatója előtt: azóta kiderült, méltó az elvárásokhoz. Hiába indult a Yaris alapvetően egy hétköznapi használatra tervezett kisautónak, a Gazoo Racing által kifejlesztett csúcsváltozatot már rég nem a Volkswagen Polo GTI-kkel és az ahhoz hasonló "versenytársakkal" emlegetik egy lapon. Sokkal magasabb kategóriájú sportautók ellen állítják ki - részben poénból, részben pedig azért, mert valóban kompetens az erősebb kocsikkal szemben is. Volt már példa arra is, hogy egy több milliárd forintot érő autógyűjteménnyel rendelkező vásárló is vett magának egy GR Yarist, mert annyira jó abban, amire való: élményautózni és versenyezni. Hasonló jelzőkkel illethetnénk a Porsche 718 Caymant is, csak az kevésbé számít újdonságnak. Első generációja óta minden sportautógyártó tudja, hogy ha belépő szintű sportautót szeretnének piacra dobni, akkor bizony a Caymant kell lenyomniuk. A jelenlegi generáció kétliteres négyhengeres motorral szerelt változatai talán valamelyest kevesbé bizonyultak sikeresnek, pont ez adott lehetőséget például a Driven Media videójában látható GR Yarisnak, hogy megmérettesse magát a sokkal drágább sportkocsi ellen.
Hirdetés
Persze gyáriként még összkerékhajtása ellenére is viszonylag kevés eséllyel indulna a Yaris a legolcsóbb, hátsókerekes Cayman ellen, így a videó főszereplője egy enyhén tuningolt kis Toyota. Új a kipufogórendszer, ragadósabbak a gumik a gyáriaknál, jobb a befecskendezés, és persze van benne chiptuning is. Így 320 lóerőt préseltek ki az 1,6 literes háromhengeres erőforrásból, ezzel szemben a Cayman négyhengerese 300 lóerős (bár a videóban 340-et is említ a sofőr, a leírásban és a Porsche hivatalos adatai szerint is 300 lóerő a csúcsteljesítmény). Ezek alapján, valamint figyelembe véve a Yaris nagyjából 200 kilóval kisebb tömegét, talán már kevesebb esélyt adnánk a Porschénak, de ettől függetlenül is meglepő a végeredmény. A videóban negyedmérföldes időt, végsebességet, féktesztet, illetve jávorszarvas-tesztet is végeztek. Hogy mennyire valósak a számok és a videóban látottak, nem tudhatjuk biztosan, elvégre kézi váltóról lévén szó, könnyen megeshet, hogy a két sofőr ügyességén is múlott a verseny. Akárhogy is, a GR Yaris ismét bebizonyította, helye van a nagyok között is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?