Megérte a sok-sok szurkolói pénz, a kamikaze visszatér
F1: teljes a 2014-es mezőny, jó sok a változás
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Miután a Caterham is bejelentette, kik lesznek a pilótái, mind a 22 hely elkelt a 2014-es F1-cirkuszban. Igen, egy rakás "fizetős" versenyző is van.
Pár nappal az első autópremierek és a nyitó kollektív teszt előtt kiderült, hogyan fest a teljes mezőny. Az alábbiakban csapatonként vesszük sorra, hol mi történt, ki jött, ki ment. A sorrend a tavalyi eredményt tükrözi, a táblázatban azt is feltüntettük, kinek mi a választott rajtszáma. A változásokat dőlt betűvel, az újoncokat vastaggal "szedtük". Amelyik istálló hivatalos elnevezése nem tartalmazza egyben az - idén ugye már nem 2,4 literes szívó V8, hanem 1.6-os turbó V6) erőforrást is, az után zárójelben olvasható, melyik cég a motorszállító partner.
F1 2014 - csapatok és pilóták
Infiniti Red Bull Racing (Renault) | Sebastian Vettel (német, 1) | Daniel Ricciardo (ausztrál, 3) |
Mercedes AMG Petronas | Nico Rosberg (német, 6) | Lewis Hamilton (brit, 44) |
Scuderia Ferrari | Kimi Räikkönen (finn, 7) | Fernando Alonso (spanyol, 14) |
Lotus F1 Team (Renault) | Romain Grosjean (francia, 8) | Pastor Maldonado (venezuelai, 13) |
McLaren-Mercedes | Kevin Magnussen (dán, 20) | Jenson Button (brit, 22) |
Sahara Force India F1 Team (Mercedes) | Sergio Pérez (mexikói, 11) | Nico Hülkenberg (német, 27) |
Sauber F1 Team (Ferrari) | Esteban Gutiérrez (mexikói, 21) | Adrian Sutil (német, 99) |
Scuderia Toro Rosso (Renault) | Jean-Eric Vergne (francia, 25) | Danyiil Kvjat (orosz, 26) |
Williams F1 Team (Mercedes) | Felipe Massa (brazil, 19) | Valtteri Bottas (finn, 77) |
Marussia F1 Team (Ferrari) | Max Chilton (brit, 4) | Jules Bianchi (francia, 17) |
Caterham F1 Team (Renault) | Kobajasi Kamui (japán, ?) | Marcus Ericsson (svéd, ?) |
Mercedes: minden maradt a régiben, Hamilton és Rosberg igyekszik megtörni Vettel egyeduralmát.
Ferrari: Massának mennie kellett, Alonso irgalmatlan erős csapat- és vetélytársat kapott Räikkönen személyében. Nagy kérdés, megfér-e két dudás egy csárdában.
Lotus: a Jégember távozott, Grosjean az élharcos, a más(od)ik pilóta pedig az amilyen forrófejű, olyan sok olajpénzt is hozó Maldonado lett.
McLaren: Pérezt kitették, Button mellé-mögé a tavalyi Formula Renault 3.5 bajnok dán Magnussen jött újoncként.
Force India: Di Resta visszament a DTM-be, Sutil átigazolt a Sauberhez, érkezett Pérez és Hülkenberg (újra).
Sauber: Hülkenberg helyett Sutil jött, Gutiérrez maradt.
Toro Rosso: Ferrari-helyett Renault-motor, Ricciardo pótlásaként az orosz újonc Kvjat. Vergne maradt.
Williams: Renault-helyett Mercedes-motor, Maldonado ment, Massa jött, Bottas maradt.
Marussia: négy év, nulla pont, viszlát Cosworth, helló Ferrari, a pilóták a "régiek".
Caterham: a másik pont néküli kis csapat maradt a Renault-nál, pilótáit viszont lecserélte: Pic és Van der Garde helyett Kobajasi (a kamikaze vagy előzéskirály, ahogy tetszik), illetve a svéd újonc Ericsson kap lehetőséget a GP2-ből felugorva. Volt szó Kovalainenről, de a jelek szerint nem tudta a kellő mennyiségű szponzorpénzt összekalapozni. Kobajasi még 2012 végén szurkolói támogatást is kért és kapott a visszatéréshez, no, a befolyt 7-8 millió euró végül a sereghajtó kasszájában landolt.