Megerősítette az Audi, hogy hamarosan érkezik a Q1-es
2016-ban, Ingolstadtban kezdődik az Audi Q1 gyártása
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az Audi vezérkara megerősítette azt, amiről már több mint két éve beszél a szakma: Q1-essel bővül az Audi kínálata.
Az Audi legkisebb szabadidő-autója, azaz a Q1 2016-tól készül majd az Audi ingolstadti gyárában, motorjait Győrből fogja kapni. Az Audi első embere, Rupert Stadler vezérigazgató a vállalat igazgatósági ülését követően elmondta, hogy a Q1-es kulcsfeladatot kap a négykarikás márka növekedésében. A Q3-as alá méretezett hobbiterepjáró a ma igen divatos Renault Captur, Peugeot 2008, Opel Mokka, Nissan Juke területére merészkedik be, természetesen prémium tartalommal. Nem lesz egyedül, hisz jövőre nálunk is kapható lesz a Mercedes-Benz GLA, és már a piacon van a Mini Countryman, valamint a Paceman is.
Az Audinál a keresztmotoros építőkészletet alkalmazó újdonság adja meg a Q-sorozat (Audi Q3, RS Q3, Q5, SQ5, Q7) alfáját (ennél tehát már nem lesz kisebb szabadidő-autója az Audinak). A sort jelenleg a Q7-es zárja, de nem kizárt, hogy felfelé is építkezik majd az Audi. Annál is inkább, hisz a márka stratégiájában az szerepel, hogy 2020-ra a jelenlegi 49 modell helyett immár hatvanat gyártanak majd, összesen több mint kétmillió példányban.
A Q1-es bevezetése és német földön gyártása jó hír a német iparnak, és jó hír Ingolstadtnak, mert az üzem számára hosszú távon ad munkát - ne felejtsük el, hogy a Q3-ast Martorellben gyártják a német és a magyar autós szektor nagy bánatára. Jelenleg Ingolstadtban készülnek a tömegmodellek: a háromajtós A3-as és az A3 Sportback, valamint az A4/A5 család minden tagja.
A gyártó szerint (kevéssé meglepő módon) a Q1 sikerre lesz ítélve és megismétli a Q5 eredményeit. A nagyobbik testvérből idén október végéig 194 930 példányt szállítottak ki az ügyfeleknek, ami 17 százalékkal jobb eredmény a megelőző év első tíz hónap eredményénél. 2013-ban 230 ezer Q5 gyártását tervezik, ami több mint a felét adja a Q sorozatnak. Az Audi termékkínálatában idén 28 százalékos aránnyal szerepelnek szabadidő-autók. Ez az arány 2020-ra 35 százalék fölé emelkedik a gyártó reményei szerint. Ebben lesz nagy feladata a valamivel több, mint két év múlva érkező Q1-esnek. Az első SUV (a Q7-es) 2006-os bemutatása óta 1,5 milliónál is több Audi viseli a Q nevet.