Megérne százmilliót az alig futott Lada Niva?

Százmillióért kínálják a 43 éves új Ladát

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A gondosan megőrzött autó még a bejáratáson sincs túl, de az árcédulája így is túlzásnak tűnik.

A Lada Niva Európa nagy részén már a múlt megszépült darabkája: néha talán azok is nosztalgiával gondolnak rá, akiknek egykor több bosszúságot okozott, mint örömet. Oroszországban azonban még mindig kapható a típus: most épp Niva Legend néven árusítják. Ezért is meglepő, hogy valaki egy 220 kilométert futott, egyébként a képek alapján szépen megőrzött példányt 23 millió rubelért, azaz kicsivel több, mint 100 millió forintért próbál elsütni. Az 1980-as példányon látszik, hogy védett helyen tartották, és soha nem használták érdemben, de így is meglepő az árazás. Annál is inkább, mert egy frissen gyártott Niva Legend erősebb és tisztább motorral 821 900 rubeles áron szerepel a Lada honlapján, ami átszámítva bő 3,5 millió forint lenne. Azért arra sem vennénk mérget, hogy az új Niva ezen az áron igazán megérné, de a típus iránt 46 éve töretlen kereslet azt jelzi, hogy az oroszok értékelik az ős-SUV tagadhatatlan erényeit, amilyen a jó terepjáró képesség.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

9 thoughts on “Megérne százmilliót az alig futott Lada Niva?

  • 2023.05.26. at 10:54
    Permalink

    Hát igen… Azért a több mint (átszámítva) 100millió ft az tényleg sok de(!) nem csak a Niváért hanem minden (Ferrari,G merci… stb) autóért/terepjáróért…
    Most az új ár (szintén átszámítva ft-ba) 3,5milló az viszont abszolút nem sok egy (kiváló) terepjáróért! Mert ha belegondolunk egy új Nissan Navarra újan (Magyarországon) kb.:17milló ft és azért kapunk egy nem jó terepjáró képességű autót ami minőségben az ARO (román gyártású terepjáró volt) alatt van jóval (jó most lehet itt hujjogni meg minden de kb ott van mint az ARO…) na azért sok 17misi…
    Tudom mert kb:1évig használtuk a Navarrát (a Niva mellett) de annál megbízhatatlanabb, ócska,drágan fenntarthatóbb autónk még nem volt és ahogy mondom terepen egy nulla…
    Nivát ha valaki előírás szerűen karbantartja (megfelelően előírt olajok,zsírzások és persze nem az ész nélküli használat) akkor sokáig jók! Enyém 1996-os központ injektoros több(!) mint 300ezer km(nagytöbbségben) terepen a háta mögött és tökéletesen működik!?
    Ha annyira sz@r lenne akkor nem lenne 2.-legtöbb eladott terpjaró Oroszországban ?
    Hát annyira sz@r lenne akkor nem gyüjtöttek volna aláírást Németországban, Csehországban, Lengyelországban stb… Hogy folytatódjon az értékesítés továbbra is?

    • 2023.05.26. at 23:24
      Permalink

      Az oldtimer-kultuszt nem lehet használtautós felfogással értelmezni. Egy Ferrari 308 7mp alatt gyorsult, ezt egy 330d kupé is simán hozza manapság.

      De ezek történelmi darabok és részben persze egy letűnt kor vágyálmai.

      Amit én olvasok annak alapján a Niva inkább az ARO szintje alatt van. A Navarrát ide hozni még viccnek is rossz. Senkinek sem kellett Németországban. Általában 2000darab kelt el egész Európában (tudom volt amikor csak 2-3 országban árulták). Nálunk is csak röhögtek azon a pár kamunosztalgiázón aki Grantát vett. Ez az aláírásgyűjtés olyan látvány lehetett, mint amikor a Thürmer beszédhez gyűlnek a nyugger ex-munkásőrök.

      • 2023.05.27. at 09:44
        Permalink

        Én nem értelmeztem az oldtimer kultuszt használt autó felfogassal csak az irtam hogy minden autóért sok a 100milla (ha oldtimer ha használt ha új…?)
        Amit én (és még sokan mások ?) TAPASZTALTAM(!?) a Navara egy fos minden tekintetben. Amúgy igazad van idehozni a Navarát viccnek is rossz azt a csotrogányt…?? (Jó persze tudom tilos szidni mert japán…?)
        Látszik hogy nem voltál még Németországban sem Ausztriában (pl:Tirolban?) vagy megint becsukott szemmel jártál? Amúgy 2000ezernél jóval többet adtak el?
        Akik röhögtek azon ha valaki pl:Grantát vett azok általában a kizsákmányoló,pénzlopó,burzsoák…?
        Csak pédaként megemlítem hogy a nagyhírű Ausztriaba is a munkáspárt 43%(!) ban bent van a parlamentben? nem tudtad…????? Mert ha nem így lenne akkor nem lenne ám ott sem jó fizetése mindenkinek… Burzsulyok ott is kifosztanának,ellopnanak, kihasználnának,kizsigerelnének mindenkit?
        Thürmer Gyulának is egyre nagyobb a népszerűsége csak itt még sok a burzsulyok által agymosott ember. Mert ha ők is 43%-ban bent lennének parlamentben akkor az a kizsákmányoló,lopó,kizsigerelő egyszóval az aljanépe burzsuly disznóknak végük lenne megszünne nekik a kánaán ami most van?

        • 2023.05.27. at 18:04
          Permalink

          Pont azt próbálom magyarázni hogy ezek nem autók hanem műtárgyak, és bár azt gondolod hogy ez sok érte (ezt én sem gondolom másként), valakinek megéri úgy sok-sok milliót kiadni hogy ez még befektetésnek is jó lesz.
          Ezek szerint valóban nem járok nyitott szemmel, az elmúlt 5 évben ha talán 2-3 Nivával futottam össze. Ellenben az eladásra a carsalesbase-en 5000 feletti évet nem nagyon találtam, 1500 alattit viszont jópárat. És ez kb arányos azokkal a márkaszintű statisztikákkal amit a német hivatal (KBA) kiadott az újautó regisztrációkról.

        • 2023.05.27. at 18:51
          Permalink

          „Akik röhögtek azon ha valaki pl: Grantát vett azok általában a kizsákmányoló, pénzlopó, burzsoák…”
          Vedd már észre hogy nyugaton az emberek Passatokkal meg 3as BMW-kkel járnak. Nem a „nagytőkés” hanem az átlag Johan meg Jean. És a komcsi rendszerekhez képest meglepően erős szociális juttatásokkal. És ezt sokszor kereszténydemokrata vagy keresztényszociális pártok alakították ki, de kétségtelen, hogy nyugaton a szocdem pártok és főleg a tényleg működő szakszervezetek szerepe.

          Átfutottam az elmúlt 12 éve osztrák választásait és tényleg nem értem mire gondolsz. Thürmer féle noszalgiakomcsi párt sosem jutott be az osztrák Bundestagba. Nem is véletlenül sikeresek. 17 és 19-ben ÖVP nyert (jobbközép néppárt), de az azt megelőző Szocdem SPÖ is egy normális szalonképes balközép párt.
          Ha látni akarsz kreténséget akkor javaslom a francia példát ahol Francois Holland egy szinte komcsi manifesztóval indult és volt akkora marha hogy bele is kezdett a megvalósításba. Le is nullázta jó időre a pártját, de kellett hozzá egy szalonképes balközép Macron is akire lehetett szavazni.

          Nem látom hogy bárhol is érdemben jól szerepelnének a populista vagy nosztalgia komcsi pártok, ahol esetleg összejött, ott az országból kő kövön nem maradt (pl görög Sziriza).

          • 2023.05.28. at 23:40
            Permalink

            Teljesen mindegy hogy minek hívják magukat az osztrákok tulajdonképpen ugyan azt hirdetik mint Thürmer Gyula…
            Most itt a statisztika egy nagy nulla!!!
            Csak azért mondom mert itt Magyarországon a legtöbb eladott új traktor az MTZ Belarus(!) Mégis azt közlik hogy Landini? a legtöbb…szóval vicc az egész…?
            Nagyon látszik hogy nem egy közegben mozgunk… Rengeteg Niva van ausztriában és Németországban…
            Az meg eleve csak mese hogy a kapitalizmusban mindenki egyenlő pont fordítva ott vannak a nagyon gazdagok és a nagyon szegények…?

      • 2023.05.27. at 11:01
        Permalink

        „Nálunk is csak röhögtek azon a pár kamunosztalgiázón aki Grantát vett.”

        Öreg, ha én a saját pénzemen veszek valamit, akkor a legutolsó dolog, ami érdekel, hogy más mit szól hozzá. Mert kiforrott személyiségem van, tudom, mit akarok és hogy mit miért csinálok. Te meg nyilván valami útkereső kis t*kony vagy még, akit folyamatosan támogatni, vezetgetni kell a kis útján, mert döntésképtelen és felelősséget sem tud vállalni a tetteiért. Ha szőke barátnőm lenne, akkor is kiröhögne emberek egy csoportja, ha túlsúlyos, akkor is, ha épp álláskereső, akkor is, ha tetkós, akkor is, ha külföldi, akkor is. Akkor menjek biztosra, és maradjak egyedül, ne csajozzak, mert így is, úgy is címkét ragaszt rám egy csoport? Úgy kell táncolnom, ahogy mások fütyülnek? Azok az emberek élik az életemet, vagy én? Ezen gondolkodj már el, az istenedet… bár sajnos nincs mivel…

  • 2023.05.30. at 23:50
    Permalink

    @brit: „Teljesen mindegy hogy minek hívják”
    Hátha ennyire nem érted, inkább ne politizálj. Thürmer féle kommunisták a demokrácia megöntését akarják. Aztán proletárdiktatúra államosítással, ahogy a ruszki barmok diktálták mindent elvettek (bár náluk még egy fokkal nagyobb xar volt, minden magántulajdon nélkül teljes kiszolgáltatottságban), aztán az egész diszfunkcionális xar felélte amit elloptak és a végén a saját adóssága alatt összedőlt 90-re.

    A normális szocdemek (pl az osztrák SPÖ) a demokrácia keretein belül akarják a szociális jogokat érvényesíteni. És mivel nem az a céluk hogy diktatúrává silányítsák le a rendszert elszámoltathatók és lecserélhetők. Baromira nagy különbség.

    A traktorokhoz nem értek, de a források alapján úgy tűnik az MTZ már sehol (a top 10 ben) sincs jópár éve.

    A Niva esetében az európai eladási számokból indultam ki, ennek alapján nem az én hibám hogy sokkal több Ferrarival találkozom mint Nivával 🙂

    ” a kapitalizmusban mindenki egyenlő” Ezt nem értem…

    • 2023.06.01. at 21:12
      Permalink

      Szerintem inkább te ne politizálj mert totál nem éresz hozzá plussz a szövegértelmezésed is nulla…
      Pont azt írtam(…??) hogy az MTZ a legtöbb eladott új traktor Magyarországon (is?) világ szinten minden 10.-ik traktort ők gyártják…?? ugyanis jó ismerősöm a Royal traktor értékesítési igazgató aki mondta (és mutatta ??) hogy heti szinten 3(!)db vesznek ? csak azt nem lehet mondani… Tehát nincs benne a statiszikaban…
      Én jártam viszonylag sok gazdaságban Tirolban is majdnem mindenhol volt niva?? persze autópályán nem fogsz velük találkozni??

Vélemény, hozzászólás?