A Skyavtiv-X első sorozatgyártású erőforrás, mely egyesíti a benzin- és dízelmotorok előnyeit.
Igazi technikai csemege a
Mazda Skyactiv-X névre keresztelt belsőégésű motorja. Mivel a környezetvédelmi normák rendesen szorongatják az autógyártókat, a legtöbben a hibrid- és a villanyhajtás fejlesztése felé fordulnak, ám a Mazda egy másik utat is megpróbál. Nevezetesen a gyertya által vezérelt, kompressziós gyújtással működő benzinmotort. A gyakorlottabb autóőrülteknek ebből gyorsan világossá válik, hogy a dízel és a benzinmotor ötvözéséből született a Skyactiv-X.
A ferdehátú és a lépcsőshátú Mazda3-hoz is rendelhető az új motor
Ez a motor egy soros négyhengeres, kétliteres egység, 180 lóerővel és 224 Nm forgatónyomatékkal. Ezek egy egészen erős autót vetítenek előre, ám a fordulatszám-adatokból is érdekes kép körvonalazódik. A maximális teljesítményt 6000-es fordulatnál adja le a motor, míg a nyomatékcsúcs 3000-es fordulatnál jelentkezik, mindez pedig azért érdekes, mert ezek alapján pörgetni kell a motort, hogy előcsalogassuk az erejét, mégis csak 4,3 liter az átlagfogyasztása a gyári adatok alapján és 96 g/km a szén-dioxid kibocsátása.
Négy henger, 180 lóerő, 224 Nm forgatónyomaték
Persze nem annyira gyanús a dolog, ha megemlítem a 24 voltos könnyű hibridrendszer jelenlétét, amely a fékezésből visszanyer energiát és elősegíti a hatékonyabb autózást. Az első Skyactiv-X motorral gyártott Mazda3-asok ősszel érkeznek majd a márkakereskedésekbe. Az ügyfelek kérhetik a ferdehátú és a szedán karosszériával, hatfokozatú manuális vagy szintén hatos automatikus váltóval, illetve összkerékhajtással is a különleges motorral felvértezett Mazda3-at.
Ősszel már az utakon is találkozhatunk vele
Megszokhattuk, hogy nem bontják ki az igazság összes fonalát!! 🙁
“Az aktuális WLTP szabvány szerint mérve az új motorral a Mazda 3 szedán 4,3 és 9,3 liter közötti fogyasztási, és 122-157 g/km-es szén-dioxid-kibocsátási értékeket produkál, a NEDC szerinti fogyasztásmérés, 96 g/km-es legalacsonyabb szén-dioxid-kibocsátási és 3,9-6,6 fogyasztási értéket produkál”.
Micsoda különbség!!!
Sem fogyasztásban, sem CO-ban nem egy csúcs, sőt ha még azt is figyelembe vesszük, hogy mindezt egy Mazda 3-as méretű autóban teszi, fél hibriddel!
Van még mit faragni rajta……..