Sportosabb megjelenéssel, kombi és szedán változatban is bemutatkozott az E53
Az E-osztály elsősorban a kényelemről és a nyugalomról szól, viszont a Mercedes senkit sem szeretne az út szélén hagyni, ezért a legújabb generációból is elkészítették az AMG változatot az E53-ból. Már megjelenésében is sokkal sportosabb, a csillagos mintát a hűtőmaszkon a sportosabb lamellák váltják, nagyobban a légbeömlők az első kerekek előtt, illetve egy szolid hátsó légterelő is került rá a mihez tartás végett.
A "csillagos" hűtőrácsot sportosabbra cserélték
És szedánként is elérhető
Hátra egy szolid légterelőt is kap
Az utastérben kevésbé voltak merészek, az ülésekbe is csak szolidan rejtették el az AMG logót. A műszerfalon a sima E-osztályhoz hasonlóan ott figyel a hatalmas középső képernyő és digitális műszeregység, illetve az opcionálisan rendelhető utasképernyő is. A középkonzolon fellelhető némi karbonmintázat is, de ennél talán fontosabb, hogy az E53 is megkapta a már jól ismert AMG kormányt. Az MBUX rendszer a sportosabb verzióban két új módot is kínál: az AMG Performance program alapáron is jár, míg élesebb használatra adott a Track Pace is, viszont ez rendelhető extra.
A műszerfal némi karbonnal és egy AMG-kormánnyal megspékelve a már ismert E-osztály kiosztás
Az első üléseken azért feltűnik az AMG emblémája
Az igazi érdekesség viszont kétségkívül a motortérben található, és ez is jelenti a legnagyobb különbséget a sima E-osztályhoz képest. A soros, hathengeres motor 443 lóerőre képes, ehhez társul a villanymotor 161 paripája, így az összteljesítmény 577 lóerő, viszont a rajtprogram bekapcsolásával 603 lóerő szabadítható az aszfaltra. A szedán változatnak csupán 3,8 másodpercre van szüksége a 100 km/óra eléréséhez álló helyzetből, míg a kombi kicsivel lassabb, de mindössze 1 tizedmásodperccel. Végsebességüket egyaránt 250 km/órára limitálták gyárilag, de extraként ez is fentebb tornázható 280 és 275 km/órára. Ugyanakkor még az E53 is képes "lenyugodni", hiszen a plug-in hibrid hajtásláncnak köszönhetően a Mercedes szerint WLTP ciklus szerint akár 100 kilométert is képes elmenni egy csepp üzemanyag nélkül is a 21,22 kilowattórás akkumulátornak köszönhetően.
Egyelőre nem árulták el mikor kerülhet a kereskedésekbe