Megérkezett Mazda, ami továbbviszi a Wankel-legendát: ma mutatták be a Brüsszeli Autószalonon
A hátsó feliraton kívül a jellegzetes formájú dugattyút egy "e" betűvel kombináló logó is megkülönbözteti a hatótávnövelős változatokat a hétköznapi elektromostól.
Ezt is megértük, az egykoron a sportosságot mindenek fölé helyező, bolygódugattyús erőforrás, avagy a hazai köznyelvben
"Wankelmotor" egy villanyautóban tért vissza, hatótávnövelőként. Semmi sportos nem maradt tehát a koncepcióban, a 830 köbcentis motor nincs kapcsolatban a kerekekkel, egyedül annyi a feladata, hogy töltse a villanymotor akkucsomagját, ha abból kifogyna az áram. Ez a Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV esetében ráadásul egyáltalán nem lesz ritka eset: a hatótávnövelő nélküli változat 30 kWh kapacitású akkucsomagjához képest ebben ugyanis egy még kisebb egység kapott helyet, mindösszesen 17,8 kilowattórás kapacitással.
Íme a motortér: rendesen kitöltötték a helyet, így már nem lehet hiányérzete senkinek
A Wankel-motor működése lényegesen különbözik a megszokott benzinesektől, fő alkatrésze ez a furcsa formájú dugattyú, avagy a rotor
A kisebb akkucsomaggal a WLTP szerinti, tisztán elektromos hatótávolsága mindösszesen 85 kilométer, ám ennek ellenére is biztosak benne a Mazdánál, hogy főként villanyautóként fogják majd használni a tulajdonosok, hiszen még a két órát sem éri el a teljes töltési ideje egy 11 kilowattos oszlopról, DC villámtöltővel pedig 25 perc alatt megvan 20 százalékról a 80 százalékos töltöttség. Tisztán elektromos módban egyébként 168 lóerővel és 260 newtonméterrel szolgál.
A motorok elöl, az akku a padlóban, a tank pedig közvetlenül a hátsó tengely előtt kapott helyet
Ha mégis ennél messzebbre kellene menni az autóval, akkor kerül a főszerepbe a közvetlen befecskendezéses, 4700-as fordulatszámnál 74 lóerőt leadó, ám 116 newtonméteres csúcsnyomatékát csak 4000-nél elérő, különleges benzines. A motor egy 50 literes tankból dolgozik, így a teljes rendszer működése 600 kilométer feletti hatótávot jelent a gyártó szerint. Bár villanyautós mércével ez jól hangzik és a WLTP szerinti fogyasztás is kereken 1 liter, azért érdemes utánaszámolni, hogy a 600 kilométeres teljes hatótáv és az 50 literes tank esetén milyen valós benzinfogyasztási értékekkel számolhatunk a hosszabb utakra.
A beltér lényegében azonos marad
Ugyanígy megmaradnak a különleges ajtók is
További érdekes adat például a tömeg, amely egy hajszállal haladja meg az 1,7 tonnát: egy ekkora autónak ez meglepően komoly érték, ráadásul így a hatótávnövelős verzió még a tisztán elektromos változatnál is nehezebb 28 kilóval. Gyorsulása azonban az erősebb villanymotor miatt valamivel jobb a tisztán elektromos modellhez képest: 9,7 másodpercről 9,1 másodpercre csökkent, a végsebessége pedig ugyanúgy 140 km/órára korlátozott.
Egy különkiadás is bemutatkozott az új hajtással, íme a Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV Edition R
A tető szélén és az oszlopokon megjelenő, külonleges, Maroon Rouge Metallic fényezés minden irányból kiemeli az autó elegáns vonalait
A Brüsszeli Autószalonon bemutatták az Edition R különleges kiadást is, amely akkor lesz elérhető, amikor az MX-30 e-Skyactiv R-EV forgalomba kerül. Az Edition R dizájnját kívülről a Maroon Rouge Metallic felületek teszik különlegessé, megidézve a gyártó első személyautójának, a Mazda R360 Coupénak az egyedi tetőszínét. A különleges fényezés itt is a tető oldalvonalait hangsúlyozza ki. A karosszéria többi része és az beltér fekete színvlágot kapott, utóbbit a padlószőnyegekbe varrt és az ülések fejtámláira dombornyomott rotor alakú embléma teszi igazán különlegessé.
A különleges formai és karosszériamegoldások mellé tehát mostantól már egy legalább ennyire különleges hajtás is társulhat a Mazda MX-30-ban