Az új Jogger öntöltő hibrid motorral érkezik, először a márka történetében
A Jogger egyelőre nagy siker a Dacia háza táján, hiszen 2022-es piacra lépése óta több mint 83 ezret adtak el belőle és további 51 ezren várnak jelenleg is a készülő autójukra. Az idei évben kétségtelenül az egyik legnépszerűbb modellnek bizonyult kategóriájában a Jogger, ezért is érthető, hogy miért újít be a következő évre egy új hajtáslánccal a gyártó.
Kívülről nem sokat változott olcsóbb alternatíváihoz képest, de a hibrid logó azért néhány helyre felkerült
Az új erőforrás egy 90 lóerős, 1.6 literes benzines motorból és két villanymotorból áll. Egyikük 50 lóerős és képes egymagában is hajtani az autót, míg a másikat nevezzük inkább indítógenerátornak, de persze ez is segít nagy terhelésnél. A hajtáslánc természetesen automatikus sebességváltóval érkezik, többek között ennek is köszönhető, hogy a Dacia ígérete szerint a városi használat során 80 százalékban, míg vegyes használat esetén 40 százalékban teljesen elektromosan tud közlekedni a Hybrid 140 jelzésű Jogger, a teljes hatótáv pedig 900 kilométer környékén alakulhat. Persze ez a konstrukció csak a Daciánál újdonság, ugyanis pontosan ez az erőforrás hajtja a Renault Clio és Captur modelljeit, valamint a Nissan Juke hibrid változata is ezzel a hajtáslánccal érkezik.
A beltér megmaradt a szokásos egyszerű, de nagyszerű felfogás alapján, a fizikai gomboknak sokan fognak örülni
A digitális műszeregység a hajtáslánccal együtt újdonság a Daciánál, ám konkrétan ezt a panelt is a Renault termékeiből ismerjük már
Ahogyan az összes többi Joggert, úgy az öntöltő hibridet is Mioveniben, Romániában szerelik majd össze, arról pedig, hogy pontosan mikor érkezhet hazánkba, egyelőre még nincs információ.
A hatótávolsága akár 900 kilométer is lehet