Elölről a függőleges felosztású "hűtőmaszkról" ismerhetjük fel legkönnyebben, persze nem hűt ez semmit
Ilyen se volt még, de várható volt, hogy előbb-utóbb lesz: 100%-ig elektromos modellje van a Mercedes-AMG-nek. Ennek hallatán bizonyára lesznek páran a márka rajongói közül, akik csalódottan csóválják majd fejüket, és lesznek azok, akik nem bánják a belsóégésű motor hiányát az autóban lévő hatalmas erőt megtapasztalva: akár 761 lóerőt is az aszfaltra vihet a sportlimuzin. Ehhez persze bőszen kell pipálgatni az extralistán, például az AMG Dynamic Plus csomagot, és az aksinak is éppen megfelelő hőmérsékleten és töltöttségen kell lennie, de ha ezek megvannak, egy rajtautomatika erejéig tényleg tud ennyit produkálni a csúcs-EQS.
A legnagyobb felni is aerodinamikailag optimalizált
Persze ezek nélkül sem kell szégyenkeznie, alapból 658 lóerővel szolgál. Az erősebb változat 3,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra álló helyzetből, a gyengébbiknek 3,8 másodpercre van ehhez szüksége. Bár az aksi nem 800 V-os, mint a Porsche Taycanban, hanem 400-as, a Mercedes ígérete szerint ez is tudja ugyanúgy a hajmeresztő gyorsulások egymás utáni ismétlését jelentős teljesítményvesztés nélkül, amit a Tesla orra alá lehet dörgölni (bár igaz, egy Model S Plaid meg másfél másodpercet ver az EQS-re gyorsulásban, legalábbis egyszer-kétszer biztosan - meg amikor egyáltalán kapható az autó). A hatótáv 529 és 586 km között alakul.
Kevesebb, mint 20 perc alatt 300 km-re elég áramot is fel tud venni a gyorstöltőkről
Az alap EQS-ekhez képest jelentősen megnövekedett teljesítményt az AMG által kifejlesztett két villanymotor (egy az első, egy a hátsó tengelyen) teszi lehetővé. Ezekben új aktuátorok, illetve álló- és forgórészek vannak, amik nagyobb forgási sebességet tesznek lehetővé. Bár összkerékmeghajtású az EQS 53, vezetési üzemmódtól függően a hátsó tengelyre lehet küldeni az erő nagyobbik részét. Alapáras az összkerék-kormányzás is, csakúgy, mint az AMG-specifikus légrugó. Fontos megemlíteni a továbbfejlesztett hőmérsékletszabályozást, ami takarékos üzemmódban energiahatékonyságot, sportos üzemmódban pedig maximum teljesítményt sajtol ki az akkumulátorból. Ezen felül a navigációval együttműködve képes előhűteni vagy fűteni az energiahordozót a töltőpontra érkezve, hogy a legoptimálisabb legyen az áramfelvétel.
Hátul új a diffúzor, de ezt az AMG-t már nem ismerjük fel négy kipufogójáról
A sportosabb futómű mellett nagyobbak a fékek (felárért karbon-kerámiák is lehetnek), a Michelin kifejezetten a sportmodellhez fejlesztette ki abroncsait, és új a diffúzor hátul, illetve nagyobb a hátsó légterelő is (de közben maradt az alapmodelléhez hasonlóan alacsony légellenállás). Csúszós, normál, valamint sport és sport+ üzemmódok közül lehet választani az egyéni konfiguráción kívül, ezekhez pedig igazodik az AMG-hangzás is: extra hanggenerátorokkal és speciális hangszórókkal kívül-belül sportosabb az EQS 53 hangja az alapverziókénál.
Képernyőhalom vár bent, opcionális a vetített kijelző
Az infotainment-rendszer természetesen alkalmazkodik a dinamikus vezetési stílushoz a kinézetével, sőt, van edzőprogram is, ami elemzi a menettulajdonságokat, és megtanítja, az adott versenypályán melyik kanyarban mikor érdemes lassítani és gyorsítani. Mindezek mellett még a környezetvédelemre is figyeltek, az akkumulátorban csökkentett kobalttartalom van, az autóhoz felhasznált anyagok jelentős része újrahasznosított (például az acélváz nagyja is), és a Mercedes me Charge-ra előfizetve csak zöld energiát tankolunk az autóba, ugyanis a felvett áram után a gyár biztosítja, hogy ugyanannyi, megújuló forrásból származó energiát táplál vissza a villamoshálózatba.
A digitális műszerblokk a vezetési üzemmódokhoz alkalmazkodik