Megérkezett a Volkswagen legkisebb crossovere

A Polo alapjaira épült az új T-Cross, új és már ismert formákat is mutat

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ember legyen a talpán, aki fotóról képes elsőre megnevezni a látott Volkswagen crossovert, ám a T-Cross legalább hátulról egészen egyedi.


Hosszú bevezetési időszak után megérkezett a Volkswagen legkisebb crossovere, a T-Cross, és ahogy arra számítani lehetett, messze nem olyan merész, mint a tanulmányautó volt korábban. A T-Crosst egyszerre három helyszínen mutatták be; Amszterdamban, Shanghaiban és Sao Paolóban, mivel globális modell lesz. Külsőre nagyon hasonló a többi Volkswagen crossoverhez és SUV-hoz, a T-Roc-ra megszólalásig hasonlít, a hűtőrács touareges, oldalról pedig van benne egy kevés Tiguan is, hátul viszont egészen egyedi a Polo szerű lámpáival, amiket itt egy sötét elemmel és egy fénycsíkkal kötöttek össze.
Hirdetés

A Polóval több rokonság is van, a T-Cross ugyanarra az MQB A0 padlólemezre épül, mint a Volkswagen kisautója, valamint a SEAT Ibiza és az Arona. A moduláris platform legfőbb előnye, hogy a 4,11 méteres teljes hossz mellé aránylag hosszú, 2,56 méteres tengelytávolság társul. Ennek köszönhetően az utastér öt főnek is tágasnak ígérkezik, csomagtere pedig alaphangon 385 literes lesz. A hátsó lábtér/a csomagtér rovására vagy toldására 140 mm-es sínen tologatható a hátsó üléssor, osztottan, így 455 literes csomagtér is kialakítható, a teljes raktér pedig 1281 liter is lehet lehajtott ülésekkel.
Az utastér dizájnja akárcsak a többi Volkswagené, persze lesznek egyedi részletek, mint például a műszerfal díszítő betétjei, valamint a kormány, mely teljesen új darab. A középkonzol tetején egy egész nagy, üveglapos érintőkijelző helyezkedik el a legújabb csatlakozási lehetőségekkel, akár online kapcsolattal is. Ezek mellett vezetéstámogató asszisztensekből is vastagon kap a T-Cross, alapáron szolgál majd gyalogosfelismerő vészfék-asszisztenssel, sávtartóval, lejtőn elindulássegítővel, holttér-figyelővel és hátsó keresztirányú forgalomfigyelővel. Motorkínálatában első körben nem lesz semmi meglepő, háromhengeres benzinmotor a belépő egység 95 lóerővel, 115 lóerős a második szint. Benzinesből viszont megkapja a 150 lóerős 1,5 literes négyhengeres turbómotort is, dízelből viszont az 1,6-os TDI-t kapja. Mindegyik motor megfelel már a legfrissebb károsanyag-kibocsátási normáknak, a T-Cross gyártását pedig 2019-ben kezdik három gyártósoron, Spanyolországban, Kínában és Dél-Amerikában.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2018.10.28. at 08:52
    Permalink

    Cukika, de borítékolhatóan rettenetes mennyiségű pénzt kell majd letenni érte. Bár több médium sugallja, nem a Vitara-t fogják megszorítani vele.

Vélemény, hozzászólás?