Szinte csak elölről lehet megkülönböztetni a Corollától
Nemrég
számoltunk be arról, hogy a Toyota RAV4 Suzuki emblémával is kapható lesz nálunk, mégpedig Across néven. A két márka nem engedi el egymás kezét, az együttműködésük újabb gyümölcseként a Corolla kombi verziója is kap egy Suzuki emblémás testvérmodellt, ez lett a Swace. Az egyébként is népszerű szériának itthon további sikert garantálhat a Suzuki név, hiszen Magyarország újautó-piacán a Toyota mellett ez a másik vezető márka. Nagy változásokra persze ne számítsunk, de a hasonló kollaborációk, mint például a Toyota GT86-Subaru BRZ páros esetében is, az autó arcát kissé átszabják, hogy jobban illjen a modellpalettába.
Hétféle színben kapható a Suzuki új kombija
A legszembetűnőbb újdonság a Swiftet idéző első légbeömlő, ami talán még jobban is áll a hétköznapi kombinak, mint a Toyota Corolláján lévő monumentális hűtőrács (még ha annak egy része csak vizuális is). Az első fényszórók változatlanok, viszont az összefutásuk közepe itt üres marad, a hangsúlyos helyen lévő Toyota embléma helyett egy diszkrétebb Suzuki jelvény került a lökhárító színezett részére. Oldalt és hátul nagyon lelkiismeretesen kerestük az eltéréseket, sajnos azonban nem találtunk egyet sem.
Hátul csak a jelvények újak
Hogy miért csak a kombi verzió kapta meg a Suzuki kezelését, nem tudni, mindenesetre a Suzuki vásárlói vélhetően szívesen fogadják majd a praktikusságot, ugyanakkor a hosszúkás kialakítás, a szigorú LED-es lámpák, a mélyre helyezett ködlámpák és a tetősínek sportos megjelenést kölcsönöznek a kocsinak. Sőt, a csomagtér-ajtó könnyűfém, ami súlycsökkentésével üzemanyagot is megtakarít, de a dinamikus vezetéshez is hozzájárul. Ezt persze bőven kompenzálja a hibrid meghajtás nehéz akkumulátora, de legalább mélyre, a hátsó ülések alá került ez is, így alacsonyan van a tömegközéppont. Nem a sportos vezetési élmény lesz a Swace fő erénye (csak az 1,8-as hibrid hajtásláncot kapja), bár a Normal és Eco mód mellett Sport is választható, ilyenkor élénkebb a gázreakció. Ettől azért fontosabb lesz az utasok kényelme, és mivel Toyotáról beszélünk, a már ismert, megbízható minőségre számíthatunk. Okostelefonok csatlakoztathatók és vezeték nélkül is tölthetők, a belteret hangulatvilágítás teszi izgalmassá, és fűthető kormánykerék és ülések komfortossá. Természetesen a csomagtér helykínálatára sem lehet panasz, alapból 596 literes, de a hátsó ülések lehajthatók.
Suzuki az embléma, de Toyota minőségre számíthatunk
A Swace létrejöttének miértje viszont a meghajtásban rejlik, csak hibridként lesz elérhető, a Suzuki valószínűleg ettől várja eladott modelljei átlagos károsanyag-kibocsátásának mérséklését, ezáltal megmenekülve a súlyos EU-s bírságoktól. Az 1,8 literes, kifejezetten aksival támogatott működésre tervezett benzinmotor és a villanymotor együtt 122 lóerőt ad le, a teljes terheléssel több mint 1800 kg-os kombi 11 mp fölött teljesíti a 0-100 km/h-s sprintet. Hétköznapi vezetéshez ez persze elég, a teljes üzemanyagfogyasztás hibridesen alacsony, emellé társul még a vezetéssegítő rendszerek armadája is: holttér-figyelő, táblafelismerő, ráfutásgátló, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, keresztforgalom-figyelő és parkolássegéd.
A helykínálattal nem lesz gond
Ez így erősen csak a CO2 bünti tompításának tűnik, mint valós alternatívának a suzuki palettájának bővítéséhez.
Valószínűleg érdemben olcsóbb sem lesz mint Toyota emblémával, főleg hogy csak ezzel a hibrid hajtáslánccal lesz elérhető. Akciósan 8 millió toyotaként egy alap hibrid kombi, nem lesz suzukiként 7 millió h esetleg jobban felszerelt scross/vitara helyett ezt válasszák többen.
Igen ez egy jó kérdés. Mennyi lesz az annyi?
A Toyota verzió maximum 1430 kg, mitől lenne ez 1800?
Jogos, nem volt pontos a megfogalmazás. A megengedett össztömeg 1,8 tonna feletti.
„…hogy jobban illjen a modellpalettába…” inkább „illeszkedjen”.