Itt az új Renault Espace, ami már SUV!

Íme minden infó a Renault új nagycsaládos modelljéről

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az ízelítők hosszú sora után végre itt van, megérkezett az Espace új generációja, ami szakít a típus hagyományainak jelentős részével.

Az ikonikus Espace név szinte egybeforrt az egyterűkkel, hiszen a Renault családszállítója először 1984-ben jelent meg a piacon. Ám ekkor még a Matra és a Renault közös fejlesztése volt a modell, a 2002-ben érkezett negyedik generáció azonban már kizárólag a francia márka keze alatt született meg. Ezt a generációt 13 évnyi siker után egy valamelyest crossoveresebb utód követte, ám az egyterűs vonalak még mindig domináltak, míg végül a most megjelent hatodik Espace már végleg beadta a derekát az új idők szavának:

hétüléses SUV modellé alakult.

Kísérteties azonban a hasonlóság egy másik, új Renault modellel: ahogy az oroszlános márka megtette a 3008 és 5008 típusokkal, úgy most a Renault is két autót fejlesztett egyszerre: az új Espace ugyanis lényegében az Austral hosszabb tengelytávos, szögletesebb farral felvértezett testvére. Ezzel azonban egy másik trendet is megtör, hiszen a modern autóipari trendekkel ellentétben kisebb és könnyebb lett az előző generációjánál, méghozzá 14 centivel és 215 kilóval, ráadásul az előddel ellentétben akár ötszemélyesként is rendelhető.
Hirdetés
A kisebb kabin kompenzálására a Renault ismét a hatalmas panorámatetőt hívta segítségül, az utasok feje felett található üvegfelület 133 centi hosszú és 84 centi széles az új Espace-ben. Hatalmasak a kerekek és az utastér képernyői is, míg az előbbiek terén 19 és 20 colos opciókkal érhető el a modell, az utóbbiak esetében a 12,3 colos digitális műszeregység és a 12 colos, álló tájolású infotainment mellé még egy 9 colos, szélvédőre vetített kijelző is kérhető. Természetesen az extralista a felszereltségi szintekkel nő, az alapcsomag a Techno, a középső az Iconic, a csúcs pedig az Esprit Alpine nevet kapta. Az Australhoz hasonlóan itt sem találsz majd dízelmotort a kínálatban, helyette ugyanazt az 1,2 literes, 199 lóerős hibrid rendszert kínálják, amely egy 130 lóerős, háromhengeres benzinmotorral és két villanymotorral éri el ezt a rendszereljesítményt. Természetesen belépőmodell gyanánt lágy hibridként is elérhető lesz az 1,2 literes erőforrás, felette pedig a Renault már jól ismert, 1,33 literes, négyhengeres erőforrása kapott helyet, akár 158 lóerővel. A csúcsváltozat tehát háromhengeres, 4,7 literes fogyasztási, 8,8 másodperces gyorsulási és 175 km/órás végsebesség adattal.
Hirdetés
További érdekesség még a hátsó felfüggesztés, itt ugyanis nem csak extra lengőkarokkal találkozhatunk, hanem hátsókerék-kormányzással is. Így a fordulókör 1,2 méterrel csökken, 10,4 méterével konkrétan a Clio értékét hozza. Mindehhez a hátsó kerekek 50 km/óra alatt 5 fokos fordulással segítik a manőverezést, míg 50 km/óra felett egyetlen fokkal az ellentétes irányba rátámasztva növelik a stabilitást.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?