A Mercedes-Benz és a Micro új rollere, elején a stuttgartiak csillagával
Hozzá kell szokni, hogy az alapvetően autógyártással foglalkozó vállalatok bővítik tevékenységi köreiket, a járműgyártáson kívül teljes szolgáltatási csomagot szeretnének nyújtani ügyfeleik számára a mobilitási piacon. A-ból B-be eljutni még mindig nagyrészt autóval a legegyszerűbb (bár ezek fenntartása és használati köre is átalakulóban van az autómegosztási szolgáltatások elterjedésével), rövidebb távokra viszont, főleg a zsúfolt városokban nem túl praktikus ez a közlekedési eszköz. Erre jelenthetnek megoldást az elektromos rollerek, melyek kis méretüknek köszönhetően könnyedén szállíthatók a nagyobb járműveken (például a kocsiban, de akár tömegközlekedési eszközökön is), rövid távokra pedig tökéletesen megfelelnek egy-egy személy számára. Az úgynevezett utolsó kilométer, azaz a célállomás előtti, főleg városi környezetben megtett táv gyakran a leginkább szennyező, ha belsőégésű motorokkal szerelt autókkal tesszük meg, hiszen ilyenkor fogyasztanak a legtöbbet - de még egy zéró emissziós jármű is zavaró a belvárosokban, hiszen ugyanúgy sok helyet foglal.
Könnyű tömegének és nagy hatótávjának köszönhetően megfontolandó városi közlekedési alternatíva lehet
A Mercedes-Benz, és egyébként több más autógyártó, például a SEAT és a BMW is felismerte, hogy sok esetben praktikusabb egy elektromos rollerrel közlekedni, ennek megfelelően mutatta be most a stuttgarti márka első ilyen eszközét. A svájci Micro Mobility Solutionsszel összefogva készül az eScooter, ami büszkén viseli a csillagos emblémát kormányrúdján. Ezen kívül azonban valószínűleg kevés alkatrész származik a német gyártótól, sőt, még a dizájn terén is többnyire a Microra hagyatkoztak. Ez persze nem feltétlenül probléma, utóbbi nagy hírnévre tett szert a rollerek piacán, amikor a '90-es években bemutatta összecsukható kétkerekűjét, az egyik elsőt az ilyen jellegű eszközök között. A BMW-nek is ők szállították az alapot egy elektromos rollerhez, de a Peugeot-val is dolgoztak már együtt.
Saját képernyő nincs, de csatlakoztatható okostelefonunkhoz
A Mercedes-Benz eScooter komoly szerkezetnek tűnik, hatótávja akár a 25 km-t is eléri. Otthoni elektromos hálózatról kevesebb mint 3 és fél óra alatt feltölthető az LG által készített 7,8 Ah-s akkumulátor, ami az elektromos motor mellett az első és hátsó fényszórókat is működteti, a fényvisszaverő elemekkel együtt tehát este sem okoz gondot a roller használata. A Mercedes-Benz szerint az egyik fő szempont az eScooter fejlesztésénél a tartósság volt, az aksi élettartama tehát bizonyára hosszú, ugyanakkor mindössze 13,5 kilót nyom a kétkerekű, és természetesen könnyedén összehajtható. Ez utóbbi különösen fontos az igazi praktikusság eléréséhez, a Mercedes-Benz ráadásul tervezi egy kifejezetten az ehhez a modellhez szánt, az autó csomagtartójába helyezhető dokkoló bevezetését is, ami a kocsi akkumulátorára csatlakozva már menet közben is tölti a rollert. A kényelmes használatot vastag gumik és az első és hátsó teleszkóp teszik lehetővé, még macskaköves úton sem rázza le magáról utasát az eScooter. Több hasonló elektromos rollerrel ellentétben nincs saját képernyője, viszont van egy okostelefon-tartó, a roller pedig Bluetooth-szal csatlakozik okoskütyünkhöz, amin így láthatjuk a sebességet, a töltöttségi szintet vagy a vezetési módot. Németországban már van külön az ilyen közlekedési eszközökre vonatkozó jogszabály, például 20 km/h a megengedett maximális sebességük, és rendszámmal is el kell őket látni, az eScooter természetesen megfelel ezeknek.
Még egy apró rendszám is kerül az eScooterre