Megérkezett a Maybach emeletes luxuscirkálója

12 henger helyett "csak" V8-as hajtja a Maybach GLS-t, így is piszok gyors

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Régóta híresztelték már a Maybach SUV érkezését, most meg is kapta az autót a műértő közönség. Természetesen az óriási GLS csúcs SUV-ből épült és V8-as motor hajtja.

A divat, az divat, a méret pedig mindennél fontosabb a luxuscirkálók szegmensében így a Maybach nem is tehetett volna mást, minthogy SUV-t dob a piacra. Megérkezett a Mercedes-Maybach GLS 600, amiben a motormegjelölés már messze nem azt jelenti, amire mindenki gondolna. Nincs V12-es motor, attól elköszöntek, a presztízsértéket beárnyékolták a környezetvédelmi normák és talán az, hogy már a felsőbb rétegeknek sem túl fontos, hány henger hajtja az autót. A Maybach GLS így egy jóval hatékonyabb, 4,0 literes motort kapott, melynek hangolása teljesen egyedi a GLS-ben. 612 lóerőt teljesít és 730 Nm nyomatékot, melyből 22 lóerőt és 250 Nm-t egy kis villanymotor tesz ki, ugyanis EQ Boost rendszert is kapott. A GLS 600 teljesítménye szédítő, a 2,78 tonnás test 4,9 másodperc alatt katapultál 100 km/h-ra.
Hirdetés
A 250 km/h-s csúcssebesség kevésbé annyira megdöbbentő, mint az autó állítólagos átlagfogyasztása, miszerint 11,7 literrel eljár, ami valljuk be, a szegmensben általánosnak legalább a fele. Külsőre könnyedén beazonosítható lesz, az egyszerű Mercedes kivitelek nem kapnak függőleges rácsozású maszkot, emellett a leghátsó oszlopon megjelenik a Maybach emblémája, valamint a kéttónusú fényezés sem lesz ritka a 22-23 colos felniken gördülő GLS-en. Odabent igazán exkluzív a hatalmas Maybach, mivel a pazarló bendőben csupán négy fotel kap helyet. A hátsó ülések is minden irányban elektromosan mozognak, hűtenek, fűtenek és masszíroznak is, valamint a legtöbb kárpitelemet és ülést minőségi Nappa bőr borít már alapáron. Mindenképp jár a panorámatető, melyre behúzható roló kerül, négyzónás klíma és finom ringatózást nyújtó légrugós futómű is kerül a fedélzetre. A hátsó középkonzol opcionális, de mindenképp jár a két ülés közé kerülő kivehető tablet, mellyel irányíthatjuk az autó funkcióit. A középkonzolba kerülhetnek kihajtható asztalkák és még egy hűtőszekrény is, hogy a pezsgőt ne szobahőmérsékleten kelljen fogyasztaniuk a hátul utazóknak. A különlegességét azzal is hangsúlyozzák, hogy a feláras adaptív légrugózás külön Maybach hangolást kapott, az utasteret pedig kimondottan az autóhoz kevert parfümmel illatosítják. A Maybach GLS 600 2020 második felében érkezik a piacra olyan kihívók ellen, mint a Bentley Bentayga, a Rolls-Royce Cullinan, vagy az Aston Martin DBX, az ára pedig vélhetően 200 000 dollár fölött fog kezdődni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2019.11.21. at 18:04
    Permalink

    szerintem egyáltalán nem konzisztens forma,design. Rahedli króm, kéttónusú fényezés stb. Nekem inkább vmi bazári vagy kínai piacra szánt ocsmányság jut eszembe róla, nem a luxus SUV. Persze belülről lehet cicoma, de akkor is. Előbb gurítanék haza egy Astont vagy Rollst.

Vélemény, hozzászólás?