Érkeznek a 2023-as modellév Suprái, köztük egy igen különleges csemege is
2019 óta - tehát, amióta árulják az új Suprát - napi szinten merül fel, hogy kézi váltóval még menőbb lenne. A vásárlók közt is felmerült az igény erre az
"extrára", így most a Toyota meg is valósította, Amerikába és Európába is érkezik egy-egy manuális Supra. Mindkettő a 3,0 literes, soros hathengeres motort kapja a három pedálhoz és hat fokozathoz, ám a megközelítés teljesen más. Míg Amerika a luxusváltozathoz kapja a kézi váltót a bőrbelső és a nagyhifi mellé, addig Japánban és Európában a sportosság a fő szempont, a puritánabb és vadabb GR Supra különlegessége lesz a régimódi váltókar.
A pillekönnyű, de 19 colos felnik és a piros Supra felirat is megkülönbözteti majd a kézi váltós példányokat
Az új, 19 colos könnyűfém felnik és az egyszerűbb váltó 21,8 kilótól szabadítja meg a GR Suprát, amiből 4,8 kiló ráadásul rugózatlan tömeg lenne, de mivel egyes kényelmi extrák, illetve a komolyabb hangcucc extra tömege is kikerül, így összesen már 38,3 kilós fogyókúráról beszélhetünk. A vadabb gyorsulást tovább segítve 3,46-ra módosították a végáttételt az automata sebességváltós 3,15-ről, és ehhez az értékhez hangolták a kipörgésgátlót is. Természetesen a futómű is teljesen új beállításokat kapott, illetve az elektromos szervokormány mechanikus alkatrészeit és vezérlő szoftverét is lecserélték, ez utóbbit az automataváltós GR Suprák is megkapják majd.
Nem kell aggódni, a beltér még így is prémiumautós színvonalú lesz
A csomagból az intelligens vezérlési rendszer, avagy az iMT sem maradhat ki, amely a váltás irányához és a kuplung állásához igazodva szabályozza a motor fordulatszámát, segítve a zökkenőmentes, folytonos, kényelmes és dinamikus fel-, illetve visszakapcsolást. Magyarra fordítva a környezettudatosság látszatát keltő szócsavarást: ez a rendszer emeli meg a fordulatot egy-egy automatikus gázfröccsel visszakapcsoláskor. Persze, ha inkább magadnak forgatnád, akkor ki is kapcsolhatod az iMT-t. Teljesen új funkció viszont a "hajtűkanyar plusz" vezérlés, ami legalább 5%-os emelkedő és éles kanyar esetén engedi szabadabban a kerekeket: ezt a funkciót kifejezetten az európai hegyi szerpentinekre fejlesztették.
Hátulról is vad marad a Supra, a váltó típusától függetlenül szemrevaló innen nézve is
A Toyota biztos benne, hogy Japánban és Európában ennek a variánsnak lesz igazi sikere, így nem csak limitált kiadásként érkezik, később is rendelhető marad, akárcsak a kézi váltós GR86, GR Yaris, vagy GR Corolla. Még idén elkezdik majd a hárompedálos Supra árusítását, elsőként Japánban kapják majd kézhez az újdonságot a megrendelők, az európaiaknak előreláthatóan 2023 elejéig kell várniuk rá.
Tényleg elérkezett, így fog kinézni a Suprákban a kardánbox a hatfokozatú kéziváltóval