Megérkezett a Jeep legkisebb modellje – kipróbáltuk
Földön-vízen át vezettük a legkisebb Jeep modellt, a Renegade-t
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A terepjáróiról híres Jeep lefelé bővítette palettáját. A tavasszal a Genfi Autószalonon bemutatkozott Renegade hazánkba is megérkezett.
Fiatalos megjelenésével és nevével (Renegade = renegát, lázadó) egy teljesen új szegmenst céloz meg a Jeep legújabb SUV-ja. Kerek lámpái és szögletesebb formája sokkal inkább a Wranglerre hajaz, mintsem a Cherokee vonalaira. A kalandos életformát képviselő nemzedék éppúgy kockázat nélkül vághat neki egy hétvégi off-roados kiruccanásnak, mint egy világ körüli utazásnak: a kis Jeep mindenkét esetben tökéletesen társnak bizonyul.
Kompakt méretével városban is kiválóan megállja a helyét, nem okoz gondot egy-egy szűk helyen történő manőverezés vagy parkolás. A Renegade azonban ott érzi igazán otthon magát, ahol másoknak az autózás már véget ér. A nagy testvérektől örökölt fejlett négykerékmeghajtás-technológiával járatlan ösvényeken is gond nélkül túljuthatunk. A tesztvezetés során ezt az autó egyértelműen alátámasztotta. Kiadós eső áztatta, munkagépek által kitaposott, mélyen barázdált sáros talajon minden gond nélkül kelt át a Renegade. 45°-os emelkedő, közel ilyen meredek lejtő sem fogott ki rajta. Oda is képesek voltunk feljutni vele, ahová a józan ész már azt diktálná, hogy ezt inkább hagyjuk.
- 1,4 literes, benzines, 140 lóerős, fronthajtással, 6 sebességes manuális váltóval
- 1,6 literes dízel, 120 lóerős, fronthajtással, 6 sebességes manuális váltóval
- 2,0 literes dízel, 140 lóerős, összkerékhajtással, 6 sebességes manuális váltóval
Aki ennél többre vágyik, választhatja a 2,0 literes, dízel, 170 lóerős változatot, a Jeep legújabb, 9 sebességes automata váltójával. A teljes 2015 évi motorpaletta az alábbiak szerint alakul.
Jeep Renegade 2015 - motorok
1.4L MultiAir2 140LE | 1.6L Multijet 120LE | 2.0L Multijet 140LE | 2.0L Multijet 140LE | 2.0L Multijet 170LE | |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | ||||
Hengerűrtartalom [cm3] | 1368 | 1598 | 1956 | 1956 | 1956 |
Üzemanyag típusa | benzin | dízel | dízel | dízel | dízel |
Váltó/fokozatszám | manuális/6 | automata/9 | |||
Teljesítmény [LE (1/min)] | 140 (5500) | 120 (3750) | 140 (3750) | 140 (3750) | 170 (3750) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 230 (1750) | 320 (1750) | 350 (1750) | 350 (1750) | 350 (1750) |
Gyorsulás 0-100 km/h | 10,9 | 10,2 | 9,5 | 10,2 | 8,9 |
Végsebesség [km/h] | 181 | 178 | 182 | 182 | 196 |
Fogyasztás - város/városon kívül/vegyes [l/100 km] | 7,6/5,1/6 | 5,5/4/4,6 | 6/4,6/5,1 | 6,7/5,1/5,7 | 6,9/5,1/5,8 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 140 | 120 | 134 | 150 | 151 |
Az alapellátmányon túli extraként megtalálható a 7"-os TFT kijelzővel ellátott műszeregység, a lejtmenet asszisztens és a kúszófokozat. A My-Sky egyedülálló tetőrendszer izgalmas panorámakilátást biztosít a hátul ülő utasok számára is. A Cherokee és Grand Cherokee modellekből származó Selec-Terrain hajtásválasztó használatával egyszerűen választhatunk a különböző módok közül: automatikus, havas, homokos, saras, a Trailhawk kivitelben pedig plusz egy lehetőség, a sziklás is rendelkezésre áll. Nincs szükség arra, hogy difizáró és a felező gombokat nyomkodjunk. A megfelelő módot kiválasztva a Renegade ideálisan behangolja hajtásrendszerét, hogy gond nélkül kelhessünk át a nehezebb szakaszokon is.
A Renegade belső tere a nagy tesókhoz hasonlóan prémiumos. Az ajtóborítás műanyag elemeit kivéve mindenhol finom anyaghasználat jellemző. Jó fogású, minőségi bőrrel bevont a kormány, amelyhez kormányfűtés is rendelhető. Ez a teszt alatti hideg, szeles időjárás miatt jól is jött. A bőrkárpitok szintén prémium minőséget képviselnek. A tesztautóban 140 lóerős dízelmotor dolgozott 6 sebességes manuális váltóval, amely rövid úton jár, pontosan kapcsolható. A kis Jeep ezzel a hajtáslánccal nem a legfürgébbek közé tartozik, terepen viszont minden gond nélkül teljesítette a legkeményebb feladatokat. A futómű hangolása közúton kellően komfortos, egészen addig, amíg mi vezetünk. Az első utasülésből viszont már sokkal keményebbnek érződtek az úthibák. Erre a modellre a gyár 5,1 l/100km vegyes fogyasztást ír. Nekünk a próba során 9 l/100km értéket írt a központi kijelző, igaz meglehetősen nehéz útviszonyok között autóztunk a Renegade-del.
Összességében egy vagány megjelenésű, masszív kis prémium SUV-ot alkotott meg a Jeep, amely megfelelő választás lehet azoknak, akik szeretik a kalandokat, és a városi használat mellett nem riadnak vissza az off-roadozástól sem. A jelenleg kapható modellek és motorváltozatok palettája széles, bizonyára mindenki megtalálja közte a saját pénztárcájának megfelelőt.
Jeep Renegade árlista
Modell | Váltó | Üzemanyag | Meghajtás | Teljesítmény (LE) | Listaár (Ft) |
1.4 MultiAir 2 Longitude | 6 seb. manuális | benzin | FWD | 140 | 6 250 000 |
1.6 Mjt Longitude | 6 seb. manuális | dízel | FWD | 120 | 6 650 000 |
2.0 Mjt Longitude | 6 seb. manuális | dízel | Jeep Active Drive | 140 | 7 595 000 |
1.4 MultiAir 2 Limited | 6 seb. manuális | benzin | FWD | 140 | 6 765 000 |
1.6 Mjt Limited | 6 seb. manuális | dízel | FWD | 120 | 7 165 000 |
2.0 Mjt Limited | 6 seb. manuális | dízel | Jeep Active Drive | 140 | 8 110 000 |
2.0 Mjt Limited | 9 seb. automata | dízel | Jeep Active Drive Low | 140 | 8 890 000 |
1.4 MultiAir 2 Opening Edition | 6 seb. manuális | benzin | FWD | 140 | 7 310 000 |
1.6 Mjt Opening Edition | 6 seb. manuális | dízel | FWD | 120 | 7 710 000 |
2.0 Mjt Opening Edition | 6 seb. manuális | dízel | Jeep Active Drive | 140 | 8 655 000 |
2.0 Mjt Trailhawk | 9 seb. automata | dízel | Jeep Active Drive Low | 170 | 9 450 000 |
Jah, lehet nem a benzinest néztem. Viszont egy pár szót írhattatok volna a motorról is.
” Erre a modellre a gyár 5,1 l/100km vegyes fogyasztást ír. ” 6 liter lesz az..