Megérkezett a Jeep legkisebb modellje – kipróbáltuk

Földön-vízen át vezettük a legkisebb Jeep modellt, a Renegade-t

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A terepjáróiról híres Jeep lefelé bővítette palettáját. A tavasszal a Genfi Autószalonon bemutatkozott Renegade hazánkba is megérkezett.


Fiatalos megjelenésével és nevével (Renegade = renegát, lázadó) egy teljesen új szegmenst céloz meg a Jeep legújabb SUV-ja. Kerek lámpái és szögletesebb formája sokkal inkább a Wranglerre hajaz, mintsem a Cherokee vonalaira. A kalandos életformát képviselő nemzedék éppúgy kockázat nélkül vághat neki egy hétvégi off-roados kiruccanásnak, mint egy világ körüli utazásnak: a kis Jeep mindenkét esetben tökéletesen társnak bizonyul.
Kompakt méretével városban is kiválóan megállja a helyét, nem okoz gondot egy-egy szűk helyen történő manőverezés vagy parkolás. A Renegade azonban ott érzi igazán otthon magát, ahol másoknak az autózás már véget ér. A nagy testvérektől örökölt fejlett négykerékmeghajtás-technológiával járatlan ösvényeken is gond nélkül túljuthatunk. A tesztvezetés során ezt az autó egyértelműen alátámasztotta. Kiadós eső áztatta, munkagépek által kitaposott, mélyen barázdált sáros talajon minden gond nélkül kelt át a Renegade. 45°-os emelkedő, közel ilyen meredek lejtő sem fogott ki rajta. Oda is képesek voltunk feljutni vele, ahová a józan ész már azt diktálná, hogy ezt inkább hagyjuk.
Hirdetés
A sportos kompakt szabadidő-jármű hazánkban összesen három felszereltségi változatban (Longitude, Limited és Trailhawk) választható, a kezdeti értékesítési időszakban, limitált példányszámban elérhető egy negyedik, Opening Edition változat is. Ebben megtalálható a kétzónás automata klíma, a tolatóradar, a bőr kárpitozás, a UConnect navigációs rendszer, a 18"-os alufelni, a kulcs nélküli nyitás és indítás, a tempomat, az elektronikusan behajtható külső tükörpár és a ködfényszóró. Az Opening Edition az alábbi három motorral rendelhető:
  1. 1,4 literes, benzines, 140 lóerős, fronthajtással, 6 sebességes manuális váltóval
  2. 1,6 literes dízel, 120 lóerős, fronthajtással, 6 sebességes manuális váltóval
  3. 2,0 literes dízel, 140 lóerős, összkerékhajtással, 6 sebességes manuális váltóval


Aki ennél többre vágyik, választhatja a 2,0 literes, dízel, 170 lóerős változatot, a Jeep legújabb, 9 sebességes automata váltójával. A teljes 2015 évi motorpaletta az alábbiak szerint alakul.
Jeep Renegade 2015 - motorok
1.4L MultiAir2 140LE 1.6L Multijet 120LE 2.0L Multijet 140LE 2.0L Multijet 140LE 2.0L Multijet 170LE
Hengerek/szelepek száma 4/16
Hengerűrtartalom [cm3] 1368 1598 1956 1956 1956
Üzemanyag típusa benzin dízel dízel dízel dízel
Váltó/fokozatszám manuális/6 automata/9
Teljesítmény [LE (1/min)] 140 (5500) 120 (3750) 140 (3750) 140 (3750) 170 (3750)
Nyomaték [Nm (1/min)] 230 (1750) 320 (1750) 350 (1750) 350 (1750) 350 (1750)
Gyorsulás 0-100 km/h 10,9 10,2 9,5 10,2 8,9
Végsebesség [km/h] 181 178 182 182 196
Fogyasztás - város/városon kívül/vegyes [l/100 km] 7,6/5,1/6 5,5/4/4,6 6/4,6/5,1 6,7/5,1/5,7 6,9/5,1/5,8
CO2-kibocsátás [g/km] 140 120 134 150 151

Az alapellátmányon túli extraként megtalálható a 7"-os TFT kijelzővel ellátott műszeregység, a lejtmenet asszisztens és a kúszófokozat. A My-Sky egyedülálló tetőrendszer izgalmas panorámakilátást biztosít a hátul ülő utasok számára is. A Cherokee és Grand Cherokee modellekből származó Selec-Terrain hajtásválasztó használatával egyszerűen választhatunk a különböző módok közül: automatikus, havas, homokos, saras, a Trailhawk kivitelben pedig plusz egy lehetőség, a sziklás is rendelkezésre áll. Nincs szükség arra, hogy difizáró és a felező gombokat nyomkodjunk. A megfelelő módot kiválasztva a Renegade ideálisan behangolja hajtásrendszerét, hogy gond nélkül kelhessünk át a nehezebb szakaszokon is.
A Renegade belső tere a nagy tesókhoz hasonlóan prémiumos. Az ajtóborítás műanyag elemeit kivéve mindenhol finom anyaghasználat jellemző. Jó fogású, minőségi bőrrel bevont a kormány, amelyhez kormányfűtés is rendelhető. Ez a teszt alatti hideg, szeles időjárás miatt jól is jött. A bőrkárpitok szintén prémium minőséget képviselnek. A tesztautóban 140 lóerős dízelmotor dolgozott 6 sebességes manuális váltóval, amely rövid úton jár, pontosan kapcsolható. A kis Jeep ezzel a hajtáslánccal nem a legfürgébbek közé tartozik, terepen viszont minden gond nélkül teljesítette a legkeményebb feladatokat. A futómű hangolása közúton kellően komfortos, egészen addig, amíg mi vezetünk. Az első utasülésből viszont már sokkal keményebbnek érződtek az úthibák. Erre a modellre a gyár 5,1 l/100km vegyes fogyasztást ír. Nekünk a próba során 9 l/100km értéket írt a központi kijelző, igaz meglehetősen nehéz útviszonyok között autóztunk a Renegade-del.
Összességében egy vagány megjelenésű, masszív kis prémium SUV-ot alkotott meg a Jeep, amely megfelelő választás lehet azoknak, akik szeretik a kalandokat, és a városi használat mellett nem riadnak vissza az off-roadozástól sem. A jelenleg kapható modellek és motorváltozatok palettája széles, bizonyára mindenki megtalálja közte a saját pénztárcájának megfelelőt.
Jeep Renegade árlista
Modell Váltó Üzemanyag Meghajtás Teljesítmény (LE) Listaár (Ft)
1.4 MultiAir 2 Longitude 6 seb. manuális benzin FWD 140 6 250 000
1.6 Mjt Longitude 6 seb. manuális dízel FWD 120 6 650 000
2.0 Mjt Longitude 6 seb. manuális dízel Jeep Active Drive 140 7 595 000
1.4 MultiAir 2 Limited 6 seb. manuális benzin FWD 140 6 765 000
1.6 Mjt Limited 6 seb. manuális dízel FWD 120 7 165 000
2.0 Mjt Limited 6 seb. manuális dízel Jeep Active Drive 140 8 110 000
2.0 Mjt Limited 9 seb. automata dízel Jeep Active Drive Low 140 8 890 000
1.4 MultiAir 2 Opening Edition 6 seb. manuális benzin FWD 140 7 310 000
1.6 Mjt Opening Edition 6 seb. manuális dízel FWD 120 7 710 000
2.0 Mjt Opening Edition 6 seb. manuális dízel Jeep Active Drive 140 8 655 000
2.0 Mjt Trailhawk 9 seb. automata dízel Jeep Active Drive Low 170 9 450 000
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?