Megérkezett a Ford konnektoros hibrid teherautója

Konnektoros és mild-hibrid hajtáslánc is érkezett a Transit kínálatába

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Frissült a kéttonnás terhelhetőségű Ford Transit, mely a látható újítások mellett tisztább hajtásláncot kapott. A korábban beharangozott konnektoros Transit Custom is debütált.


Ezekben a napokban tartják az éves haszonjármű rendezvényt Hannoverben, az IAA-n számtalan kiállító vesz részt, köztük a legnagyobb autógyártók is. A Ford itt mutatta be a Transit modellek legfrissebb változatait, kezdve a két tonna teherbírású elsőkerekes Transittal. Külsőre magasabb hűtőrácsot és LED-es nappali menetfénnyel kiegészített fényszórókat mutat, míg bent teljesen áttervezett műszerfal, Sync 3-as multimédiás rendszer várja a sofőrt. Új sofőrsegédek kerültek bele, adaptív tempomat, holttér-figyelő, sávelhagyás-gátló, gyalogosfelismerő és vészfékasszisztens is helyet kapott.
A Transit legnagyobb újítása a bővülő motorpaletta. 105, 130 és 170 lóerős dízelmotorja mellé most érkezett egy 185 lóerős 2,0 literes EcoBlue dízelmotor. Ennek legfőbb erénye a mild-hibrid kiegészítő egység, mellyel a korábbi verziókhoz képest általánosan 3%-kal tisztább üzemre képes, de bizonyos felhasználás mellett akár a 8%-ot is elérheti. Az új Transit flottakezelő cégeknek kínál továbbá programozható kulcsokat, így minden sofőr dedikált kulcsot kaphat az autóhoz, aminek beállításait a flottakezelő határozhatja meg, vagyis limitálhatja a rádió hangerejét, vagy a sofőrsegédek kikapcsolhatóságát is.
Hirdetés

A kéttonnás Transit mellett megérkezett a frissített Transit Connect sportos változata, mely új külső kiegészítőket kapott, valamint kibővítették a sofőrsegédeket is. Továbbá kényelmi funkciókat is kap, mint például a Sync 3-as fedélzeti rendszert, de mostantól elérhető a félbőr üléskárpit is. Ehhez a modellhez a Ford 1,5 literes dízelmotorja kérhető 75, 100, illetve 120 lóerős verzióban, benzinmotorból viszont csak az ezres EcoBoost motor van 100 lóerővel. Ugyanez a motor dolgozik a Transit Custom legfrissebb változatában, ám a kisáruszállító a Ford legelső plug-in hibrid haszonjárműveként érkezett.
A konnektoros Trasit Custom a már említett benzinmotor mellett egy 14 kWh-ás lítium-ion akkumulátorcsomagot kapott. A rendszer 48 kilométer tisztán elektromos hatótávot ígér, valamint 483 kilométer teljes hatótávot. Vezetési módjai között alapbeállításként szerepel az EV Auto, ilyenkor a felhasználás dönti el, milyen módban használja éppen a hajtást, valamint az EV Now a tisztán elektromos üzemért, az EV Later módban pedig tartalékolhatjuk az áramot későbbre. Emellett a Transit Custom is megkapta a kétliteres EcoBlue dízelmotort, mely 185 lóerőt teljesít.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?