Majdnem 1000 lóerő, villanyos üzemmód, V8-as motor és nyitott tető: egyedi csomag az SF90 Spider
Nem mondhatnánk, hogy a konnektorról tölthető kabriók és roadsterek piaca jelentős méretű, valószínűleg egy kezünkön megszámolható, hány ilyen modellel állt elő eddig az autóipar. Sőt, a BMW i8 Roadster gyártásának leállása után sajnos meg is szűnt volna a szegmens, de szerencsére a Ferrari közbelépett, nehogy bármilyen vásárlói igény kielégítetlen maradjon. Persze nem mintha az olasz márka ügyfélköre követelte volna egy ilyen modell kifejlesztését, valószínűbb, hogy a Ferrari akar megfelelni a szigorodó környezetvédelmi előírásoknak, a vásárlók pedig úgyis megveszik, ha a Ferraritól elvárt tulajdonságokkal rendelkezik a sportkocsi, még ha villanyos üzemmód is kerül bele. Márpedig 986 lóerő feltehetően elég lesz az olaszosan izgalmas vezetési élményhez, ami bőven kompenzálja a hibrid rendszer extra 270 kg-ját (a teljes tömeg 1670 kg).
Az aerodinamika nem csak leszorítóerőt termel, a széltől is védi az utasokat
Nem csak a felfoghatatlan erő segít leküzdeni a többletsúlyt, a mérnökök mindenféle technológiai okossághoz folyamodtak, hogy könnyebbnek érződjön az autó valós tömegénél. A lehető legalacsonyabbra helyezték a tömegközéppontot, a bonyolult elektromos meghajtás képes külön-külön hajtani az első kerekeket (és tőlük függetlenül a hátsó tengelyt is), az aerodinamika pedig minden négyzetcentiméternyi felületen azon dolgozik, hogy az aszfaltra nyomja a hiperautót. Ez utóbbi egyébként szintén egy elsőséget hozott a Ferrarinál:
egyik modelljükön lévő padlólemez sem termelt még ennyi leszorítóerőt.
A forró levegő elvezetésében is fontos szerepet játszik az alkatrész, és ugyanebben segítenek a szívó hatást generáló felnik, amik kiszippantják a meleget a kerékjárati ívekből. 250 km/h-s kanyarvételkor 390 kg-nyi leszorítóerő képződik, a kanyarstabilitással és a tapadással (amiről a Michelin Pilot Sport Cup 2 abroncsok is gondoskodnak) tehát gond nem lehet, hiába a kissé nagy tömeg. Érdekesség még a "fordítva" működő hátsó aktív szárny: alapállapotában van fent, mintegy hídként átengedve a levegőt alatta és fölötte. Innen süllyed le, elzárva a levegő alsó útját, így termelve nagyobb leszorítóerőt.
A hídszerű szárny szükség esetén lesüllyed a karosszériába
Ezek persze a kupé SF90 Stradalén is megtalálhatók, nézzük tehát a roadster egyedi jellemzőit - amiből viszont nincs sok, bár pont ez a nagy eredmény, hiszen a kupéhoz hasonló teljesítmény garantálása lenne a cél a nyitott tetős vezetés extra élményével. Felhajtott állapotban alig különbözik a Spider a Stradalétól, a Portofinóhoz hasonlóan ismét bebizonyította a Ferrari, hogy képes ízléses nyitott tetős autót tervezni (általában ugyanis a kabriók valamelyest feláldozzák az elegáns vonalakat a lehajtható tetőért). Emellett a menetdinamikán sem ront a bonyolult szerkezet, az alumínium használatának köszönhetően csupán 100 kg az átlagos 150-200 kg helyett, ami másoknál jellemző.
Kényelmes és technológiailag fejlett utastérrel jön a hibrid hiperautó
A karosszéria merevségét illetően sem kell kompromisszumot kötni, az alváz elég szilárd önmagában is, ugyanakkor nagy sebességnél nem kell a vászontetőknél tapasztalható deformálódástól sem tartani. Hangszigetelésben is jobban teljesít a keménytető, és mindössze 14 másodperc szükséges a működtetéséhez. 2,5 mp-es 0-100 km/h-s sprintre képes járműveknél (amihez nagyban hozzájárul a Ferrari új duplakuplungos, nyolcfokozatú sebességváltója) előfordulhatna némi kellemetlen menetszél, de a roadsteres kialakításnak és az okos légterelőknek hála emiatt sem kell aggódni. Sőt, a motor legmenőbb része, azaz az üvegpanelen keresztül való láthatósága is megmaradt, nyitott és zárt tetővel egyaránt. A négyliteres V8-as hangját új módszerrel vezetik be a kabinba, az audioélmény így még izgalmasabb az utasok számára, de ha a teljes elektromos üzemmód némaságát szeretnénk megtapasztalni, erre is lehetőség van 25 km és legfeljebb 135 km/h erejéig. Ilyenkor csak az első kerekek hajtanak, de hibrid módban képes a kocsi kizárólag a hátsó tengelyre, vagy igény szerint mind a négy kerékre küldeni az erőt. Belül természetesen megegyezik a Spider a Stradaléval, képernyők és érintőpanelek hadát találjuk az utastérben, a navigáció pedig a digitális műszerfal teljes nagyságában kivetíthető.
Felhajtott tetővel szinte teljesen megegyezik a kupéval; a kétszínű fényezés és az extra aerodinamika az Assetto Fiorano csomaghoz jár