A hibridek térhódításával és a dízelbotránnyal a tudatunkban hajlamosak vagyunk elfelejteni, hogy bizony akad egy olyan felhasználási mód, ahol még mindig nincs párja a dízelmotornak, ez pedig nem más, mint az autópálya. Ha ugyanis tartósan kell azonos, viszonylag nagy sebességet tartani, akkor a rekuperációnak és a villanymotoroknak igen kevés hasznát veszi a felhasználó. Fiatal használtként, kevés kilométerrel és újszerű állapotban ráadásul még a jelentős újkori értékvesztés is a vásárlók segítségére siet.
2,0 liter, 4 henger, 5 literes fogyasztás: szinte el sem tudnám képzelni ezt az autót más motorral
Persze, egy 300 lóerős V6 TDI mellett állva már jóval kevésbé lehetne ésszerű érvek mentén legitimálni a csomagot, ám a 2,0 literes, négyhengeres erőforrás, ami ennek a konkrét Audinak az orrában is ketyeg, igenis egy logikus döntés lehet. Főleg egy ilyen, légellenállásra optimalizált, 5 méteres szedán esetén. Ezt az Audi A6-ot minden egyes részletében a hosszú és kényelmes utazásokra tervezték, ahhoz pedig még mindig nincs jobb erőforrás a 3-5 éves használtautók piacán. A 204 lóerő és a 400 newtonméteres csúcsnyomaték ugyanis bőven több az elégségesnél az Európa nagy részén érvényben lévő 130 km/órás sebességhatárokat is figyelembe véve.
Belül is minden részletét a hosszú, autópályázós utakra tervezték
A motor azonban csak egy dolog, nem mindegy, hogy milyen autóba kerül a négyhengeres TDI. Nem véletlenül tűnnek el a dízel erőforrások például a kisebb autók kínálatából. Ott ugyanis gyakori, hogy a csábító fogyasztásértékek miatt városi használatra veszik meg a dízelt a felhasználók, ekkor pedig a szervizköltség és a különböző - főként nem megfelelő felhasználási módból eredő - hibák és gyakori karbantartási munkák miatt könnyedén rémálommá válhat egy modern dízel. Ezek a problémák, mint például az idő előtti részecskeszűrő-meghibásodás ugyanis az autópályás, illetve országúti használat esetén jóval kisebb eséllyel okoznak majd gondot.
A városba és a vegyes használathoz egy konnektoros hibrid jobb megoldás lehet, szerencsére manapság már ilyen hajtásláncot is kapni hasonló méretű karosszériában
Ha azonban a vegyes használat a terv, és még ingyenes, vagy olcsó töltési lehetőség is rendelkezésre áll, akkor egy konnektoros hibrid valóban jobb megoldás lehet. Tagadhatatlan, hogy a hosszú, autópályás túrákon rosszabb lesz a fogyasztási érték, ám a városban szinte ingyen autózhatsz a zöld rendszámos konkurensekkel.
Ma már a dízelek sem azok a kulturálatlanul járó, hangos, kormoló szörnyetegek, mint 20 évvel ezelőtt
Akárhogy is döntesz, egy modern autónál - főleg ebben az árkategóriában - minden esetben megéri egy átvizsgálás, vagy jobb esetben egy garanciás, megbízható helyről származó autó vásárlása. A rengeteg elektronika és a bonyolult műszaki megoldások ugyanis sok esetben olyan rejtett hibákat tartogathatnak, amelyek nem állapíthatók meg egy tesztkör során, illetve az autó mellett állva.
A cikk és a videó elkészítését a Das Weltauto támogatta
Tudom hogy fizetett hirdetés.
Csak egy probléma van ezzel az elképzeléssel azaz 5 literes fogyasztás ekkora autóban.
Valójában az inkább 6-6,5, sőt 7 is lehet mivel egy euro 5-6 nem 5 litert fogyaszt 2 literes csak tojással a lábad alatt max.
Tartós autópálya 130 és felett még érdemes lehet amikor többszáz km-eket teszel meg naponta.
Nálam ez kb 150km távolság felett munkába meg még ennyi vissza. Az alatt kisebb autó 1,5-1,6 dízel is jó, az eszik 5-5,5-öt normálisan használva vagy akár 5 alatt is.
Eddig is dízelt használtam, főleg autópályáztam vele. Most is dízelt veszek következő autónak.
Majd ha pár év múlva kellőképpen kiutálják őket, akkor veszek villanyosat. A ház elektromos rendszerét most készítem fel autó töltésre, hamarosan lesz 3×20 amper a garázsban.
De azt nem hiszem, hogy az állam lemond az üzemanyagok kieső jövedéki adójáról, valahogy a villanyosokat is meg fogják sarcolni.
Szia!
Nem tudom, milyen és főleg mekkora akkus elektromos autót tervezel, jól gondold meg
az elektromos hálózat bővítést. Szerintem 3x20A nincs, 3×16 vagy 3×32 van. Ha csak 1 fázisról tudsz tölteni, akkor még 32A-nál is csak kb. 7kW teljesítményről beszélünk, tehát pl. egy 40 kwh-s Leaf feltöltése nulláról legalább 7 óra (a veszteségek és a töltés lassulása miatt), egy 62 kWh-s Leaf-nak viszont kell vagy 10 óra. Persze a típus csak példa, de kb. így gondolkozz más kocsival is. A 3 fázisú töltők el tudják érni a 11 kW töltési teljesítményt is, ehhez fázisonként 16A-t vesznek igénybe. Aztán lehet menni feljebb is, de azokért a rendszerekért szép pénzt kérnek. Mindenképpen előre nézd meg, hogy a kiválasztott autót mennyivel és milyen típusú töltővel tudod majd tölteni. Lehet ez segít:
https://villanyautosok.hu/elektromos-toltoallomasok-magyarorszagon/elektromos-auto-tolto-tipusok/
Létezik 3×20 amper, már be is fizettem a hálózatfejlesztés díját a szolgáltatónak. Csak még csesztek kijönni. 🙂
Még nem aktuális a villanyautó, majd körüljárom a témát.
Teslás ismerős azt mondja, hogy 3×10 amperrel töltve egy éjszaka elegendő.
400 voltot már kiépíttettem a garázsba, most 3×16 amper van, ezt fejlesztem 3×20-ra.
Amúgy még nem tudom, hogy milyen villanyverdát vennék, de még van időm nézelődni.
Ja, hogy „ipari” áramod, 400 V van, és ebből lesz 3x20A …… az más, de fázisonként az is „csak” 8kW töltési lehetőség.
A Teslákban modelltől függően kb. 50-100 kWh akksik vannak, egy éjszaka elég lehet.
Mondom, minden attól függ, hogy a jármű fedélzeti töltője mekkora töltést tud felvenni.
Hiába van neked többszáz amper, ha csak max. 16-tal vesz. Majd ha már megvagy vele, esetleg írd meg, mit választottál és mik a tapasztalatok a töltéssel.
Majd megírom, de ez jó eséllyel még évek kérdése, nem sietek eldobni a dízelt.
Amúgy a Tesla ellen szól, hogy horror áron lehet rá casco-t kötni, ismerős 700 eFt/év ajánlatot kapott. Na, én annyit nem szánok biztosításra. Most a koreaiak szimpatikusak, de nem zárok ki kínai autót sem.
Nekem kb. 4 éve 3×20 A van a családi házamban, és nincs 400 V-os ipari áram, csak 230 V. Annyit köttetsz be amennyit szeretnél, és amennyit kifizetsz (ha az utcában rendelkezésre áll). Az lehet, hogy ez változhat szolgáltatónként, én E.ON területen vagyok.
Az egyértelmű, hogy a villanyosokat is meg fogják adóztatni. Nem olyan bonyolult ez, egyszerű közgazdaságtan. Ami a kevesebb benzin és gázolaj felhasználás miatt kiesik a jövedéki adónál meg ÁFÁ-nál máshol be kell szedni.
Hollandiából 1400km Budapestig pisiszünetekkel kereken 12 órás út. A német szakaszon ami a csövön kifért, egyébként 130-140 a holland és az osztrák radarok miatt, itthon 160 az M1-en (tudom, szabálytalan, de siettünk). Audi A5 Sportback 2l dízel quattro. 6l/100km..
Nekem az átlagos utam nem éri el a száz kilométert sem. Családlátogatás az ország nem távoli részeire és telekre járás a kötelező hétvégi program, nincs idő és energia másra. Erre a célra dízelt vagy hibridet venni pénzkidobás lenne.
Ja, csak a matek nem jön ki..egy jó dizelt (akár kisebb benzinest) simán kihozol 6-8 millióból, és az már új vagy újszerű..egy komolyabb villanyos nincs meg 15 misi alatt, tehát kb a duplája..persze ingyen töltöd 🙂
de abből a 6-8 millióból 20 évig elmész a benzinessel, nyaralni is :), és nincs se hatótáv se töltés para, meg nyáron autópályán is mehet a légkondi, hütőtáska, zene, ülésszellőztetés, és mehetsz 5-600km, ami villannyal nem igazán jön össze, és ha tankolnod kell nem 1-2 óra, hanem 5 perc max 🙂
nekem ez a pénzkidobás..nem az hogy a nagy dizelemmel, 6-7l járok majd 1000km hatótávval..kényelemben nyugalomban.
Nekem kijön az a matek, mert villanyautóm csak a te képzeletedben van.
” Ha ugyanis tartósan kell azonos, viszonylag nagy sebességet tartani, akkor a rekuperációnak és a villanymotoroknak igen kevés hasznát veszi a felhasználó. ”
már megint kezdődik, srácok 🙁