Olcsó autót vennél 3 éves használtként? Íme a Suzuki és a Dacia vonatkozó árai a használtautó.hu kínálatában!
Gyakran hallani, hogy egy új autó azonnal elveszíti az értéke felét, amint kigurulsz vele a szalonból. Ez a városi legenda a fiatal használt autók piacán körülnézve egyértelműen nem teljesült az elmúlt néhány évben, hiszen az újautó-árak annyit emelkedtek, hogy három éves, sok tízezer kilométert futott járműveket lehet ugyanannyiért eladni, mint amennyit újkorában fizetett érte az első tulajdonos. Legújabb cikksorozatunkban ebbe a kínálatba ássuk bele magunkat: a legolcsóbbtól a legdrágább autókig utánajárunk, hogy megéri-e néhány évesen megvenni az újonnan túl drága modelleket.
Esztergomból indul a mai körút: vajon van értelme 3 éves Suzukit keresni?
A Használtautó.hu keresője 51 eladó, 2020-ban gyárott Suzukit dob fel a cikk készültekor, amelyek közül a legolcsóbb egy 3 éves kora ellenére 220 ezer kilométert futott S-Cross 4,5 millióért. Ha azonban megszokottabb óraállással keresel fiatal használtat, akkor ebben az árkategóriában még Swift és Ignis modelleket sem fogsz találni. Ezek ugyanis 5 milliónál kezdődnek a találatok közt, ám szerencsére általában a magasabb felszereltségi szinteken. Érdekesség, hogy ezeket az autókat lényegesen drágábban kínálják az újkori áruknál,
az ide kattintva olvasható, korabeli tesztünkből egyértelműen látszik ugyanis, hogy a Swift 2020-ban 3,99 millióról indult, de még egy jól extrázott példányt is haza lehetett vinni 5 millió forint alatt. Jelenleg, újonnan a Swift és az Ignis is 6 millió felett indul kedvezményes áron, és a csúcsra összeválogatva sem érik el a 8 millió forintot.
A fő attrakció a Suzukinál sokkal inkább a SUV választék, ezek közül a Vitarával kezdünk
A legolcsóbb Vitarák a jelenlegi kínálatban már inkább a 6 millió forintos határt súrolják alulról, ebben az árkategóriában főként 100 és 150 ezer kilométer közt futott autókat találunk, még a csúcsfelszereltség sem ritka, összkerékhajtásos példány is akad, de 50 ezer kilométert futott, fehér színű, GL+ felszereltségű Vitarát is találni a legolcsóbbak között. Ez azért érdekes, mert
az ide kattintva elérhető, 3 évvel ezelőtti tesztünkből kiderül, hogy akkoriban újonnan kértek el nagyjából ennyit ezekért az autókért. Visszatérve a jelenleg elérhető használt példányokra: ahogy még tovább csökken a futott kilométer és még tovább bővül az extralista, úgy érkezünk el a kínálat 7 és 8 millió forint között hirdetett tetejéhez. Ezzel szemben ha most szeretnél újonnan Vitarát venni, akkor 7,44 és 12,43 millió közt érdemes gondolkozni.
Az S-Cross még a komoly frissítése előtt állt 3 évvel ezelőtt, így a régi külsővel találjuk meg ebben a kínálatban
Az utolsó igazán érdekes Suzuki modell ebben a kérdéskörben az S-Cross, amelyből a legolcsóbb, 120 ezer kilométert futott találatért is 6,25 milliót kérnek 3 évesen. Ám alig drágábban, 6,5 millióig már akár 25 és 50 ezer kilométer közötti óraállással, általában GL+ felszereltséggel is kínálnak 2020-as gyártású példányokat.
Az ide kattintva elérhető, korábbi tesztünkből azonban kiderül, hogy GL alapfelszereltséggel már akár 5,14 millióért is kaphattunk újonnan ilyen S-Crosst annak idején, de
ebből a másik, szintén 2020-as tesztből azt is megtudhatjuk, hogy az összkerekes, GLX csúcsra extrázott modelleket is haza lehetett vinni 7 millió forint alatt akkoriban. Jelenleg ezeket a magasabb felszereltségű autókat 3 éves használtként is ugyanennyiért kínálják, egy-két túlárazott példányt találni csak 8 millió forint környékén. Ha a jelenlegi új árakat nézzük, akkor 7,95 milliót kérnek a teljesen alap, 13,04 milliót pedig a legdrágább új S-Crossért.
Egyes Dacia modellek lényegesen olcsóbbak 3 évesen
A másik, elkerülhetetlen márka a Dacia ebben a kérdéskörben, itt azonban első ránézésre sokkal barátságosabbak az árak. Logant ugyanis már 2,85 millióért kapni, ám az a teljesen fapados, klíma, elektromos ablakok és gyári rádió nélküli változat, ami egyébként újonnan, 2019-ben még 1,99 millióba került. Sokkal érdekesebb viszont, hogy a 3,3 és 4,5 millió forint közötti ársávban már korrektül extrázott, hűteni is képes, akár turbós motorral is bőséges a kínálat, ebben az ársávban már akár 10 ezer kilométer alatti futásteljesítménnyel is vehetünk előző generációs Logant vagy Sanderót.
Ha kíváncsiak vagytok egy ilyen autó újkori tesztjére, akkor ide kattintva olvashatjátok. Sajnos a cikk készültekor a használtautó.hu oldalon 3 éves Logan kombit nem hirdetnek. A generációváltással azonban rengeteget drágultak ezek a modellek,
erről a jelenségről ide kattintva olvashattok. A jelenlegi árlista szerint 5,5 millióról indul a Sandero, ám magasabb felszereltséggel összeválogatva 6-7 millió forintot is elkérnek a jelenleg futó szériáért.
3 éves Daciából a hétüléses sem sokkal drágább!
A jelenlegi merítés egyetlen hétüléses modellje a Lodgy, amely a Jogger közvetlen elődje. 3 éves használtként jelenleg 4 millió forint felett indul a kínálat, de 5 millió forintért már magasan extrázott, 30 ezer kilométert futott dízeleket is el lehet csípni belőle.
Ebből a korabeli tesztből azonban kiderül, hogy a nagycsaládos támogatással már akár 3 millió forint alatt is megcsíphető volt egy szerényebben extrázott, hasonló autó újkorában, de a kedvezmény nélkül sem érte el a 6 millió forintot a csúcsfelszereltségű, feláras színre fújt Lodgy. Ehhez képest a Jogger 2023-ban 7 millió forint környékéről indul a hátsó két szükségüléssel, és ha mindent bepipálsz összeválogatáskor, akkor is 9 millió alatt tud maradni.
A Duster az egyetlen olyan Dacia modell, amely nem váltott generációt az elmúlt 3 évben
Gyűjteményünk záróakkordjaként jobb autót el sem lehetne képzelni a Dusternél, amely két frissítést kapott "csak" az elmúlt években. Ebből a legolcsóbb példány a Használtautó.hu adatbázisában egy 4,6 millióért kínált
haszonjármű változat, ám alig 100 ezer forint felárért már személyautóként is haza lehet vinni egy klímás, 50 ezer kilométer alatt futott Dustert. Érdekesség, hogy ezek az autók újonnan 3,4 millió forintról indultak, ám
ebből a korábbi tesztünkből az is kiderül, hogy a legmagasabb felszereltségi szinten sem haladta meg a 4,8 milliót az újkori vételár. 6 millió forintig bővítve a keresést már találni az 1,0 literes alapmotorosból gyári LPG-s átalakítással, a négyhengeres, 1,33 literes benzinessel, illetve az 1,5 literes dízel erőforrással is. A legdrágább eladó, 3 éves Dusterért jelenleg 7,5 millió forintot kérnek, természetesen dízelmotorral, minden kérhető extrával és mindösszesen 11 ezer kilométerrel az órájában. Érdekesség, hogy ezek az autók újonnan sem ugrottak akkorát az elmúlt években, jelenleg 6,25 és 9 millió forint között mozog a típus az új logóval.
Ha több kényelemre és hosszabb extralistára vágynál a meglepően olcsó, újszerű autódtól, akkor érdemes követned az oldalunkat a jövőben is, a következő részben ugyanis a hasonló korú francia modellek jönnek!