Megérett a szériagyártásra a francia elektromos sportautó
Furtive eGT: villanyvillám Franciaországból
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Még a Nürburgring királynője, Sabine Schmitz is elismerően szólt a francia sportautóról, vezetését felhőn lebegéshez hasonlította.
A francia Exagon Motors, amely korábban túraautó- és jégrali versenyekre épített versenyautókat, már több éve fejleszti elektromos Furtive eGT sportkocsiját, s többször be is mutatták autószalonokon, sőt, még a Nürburgringen oktató sofőristennő, Sabine Schmitz is próbálta, és meglehetősen elégedett volt az autóval. Azzal az autóval, amit két Siemens elektromotor egyenként 170 lóerős teljesítménnyel, 480 Newtonméteres nyomatékkal hajt. A meglehetősen potens hajtásláncnak köszönhetően a Furtive GT így 3,5 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t álló helyzetből végsebessége pedig 287 km/h, de ezt villanypásztorral 250 km/h-ra szabályozzák. Hatótáv szempontjából is igen komoly számokat ígér, mert 50 km/h-s tempót tartva akár 402 km is megtehető vele, 90 km/h-val haladva viszont már 288-ra csökken a megtehető kilométerek száma. Még így sem rossz, ahogy a 110 km/h-val megtehető 241 km-es, vagy a 130 km/h-s 197 km-es hatótáv sem.
Ezeket a számokat persze jó lenne élesben is tesztelni, és egyelőre azt sem lehet tudni, hogy az Exagon mennyiért vesztegeti majd a számai alapján akár a ma bemutatott SLS AMG Electric Drive-val is lépést tartani képes Furtive eGT-t.