Változott az orr kiképzése, de csak átfésülték a vonalait, a gépháztető alatt új benzinmotor és új hibridrendszer lapul
Különleges módon tálalta kiforrott hibrid hajtásrendszerét a Toyota 2016-ban, mikor a C-HR megjelent. A Prius furcsa, nem épp ingerkeltő formája helyett olyan külsőbe sikerült csomagolni a jól ismert és hatékony hibrid hajtást, amitől a fiatalabb rétegek számára is érdekessé vált.
Mert a C-HR aranyos lett, de vagány, extravagáns és feltűnő is.
Az éles vonásokkal, izmosra és nagyon látványosra rajzolt forma épp annyira különc, mint amennyire a Nissan Juke volt, de mivel Toyota, ott volt benne mindig is a világ egyik, ha nem a leghatékonyabb hibrid hajtáslánca. ’97-ben még furcsán tekintett rá a világ, de a Toyotánál hosszú távra terveztek és az „öntöltő” hibrid rendszert mára minimum null szaldóval képesek gyártani, valamint a világ egyetlen olyan autógyártója – a belsőégésű motorral szerelt autókat is készítők közül –, akinek nem kell aggódnia az új károsanyag-kibocsátási normák által megszabott határértékek miatt. A Toyotának ugyanis nem kell fizetnie büntetést, míg a legtöbb gyártó alaposan megküzd a pénzügyekkel. A C-HR is egy valódi sikertermék, ami, ha lehet, most még inkább csábító, új hajtásláncát próbálva legalábbis joggal mondhatjuk rá, hogy úgy megy, ahogy kinéz.
Alapáron is ledes, de ezek már az adaptív LED fényszórók
Magas felszereltséggel érhető el a Selection sorozat, kétszínű fényezést is kaphat, csak hibridként rendelhető
Szolid frissítéssel kezdte a 2020-as évet, a C-HR külsőre pici átalakításokat kapott, amik leginkább a lökhárítókat érintették. Fontosabb talán, hogy alap fényszórói is ledekkel világítanak, de Executive szinttől adaptív egységeket kap, valamint hátsó lámpái is ledesek a magasabb felszereltségi szinteken, ahogy ködfényszórói is. A
Toyota Schillertől kapott tesztautó a legmagasabb, Selection széria, melyhez 230 000 forintos kéttónusú fényezést választottak alul gyöngyházfehér, felül pedig fekete árnyalatban. Külsőre a nagyobb 18 colos alufelnik is látványossá teszik, de a C-HR vonásai már egy egyszerű fehér fényezéssel is látványosak. A rejtett hátsó kilincsek miatt háromajtósnak tűnő fazonra a hátrafelé erősen szűkülő dizájn is rájátszik. Ennek egyetlen hátránya továbbra is, hogy a hátsó üléssor ablakai csak jelzésértékűek, az ajtópanelek nagyon magasak, a hangulat ettől hátul elég nyomott, a bezártságérzet garantálható. Szerencsére a hátsó üléseket magasra építették, mivel a hibridrendszer akkumulátorának alatta alakítottak ki helyet, így a kilátás előre nem rossz. A hátsó üléssor szerényebb kihasználtságát tekintve ugyanakkor kielégítőnek mondható az utazási komfort, a C-HR-ben jellemzően amúgy is csak az első sort foglalják el.
Vagány formája ötajtós modellt takar, de leginkább két főnek lesz kényelmes
Izgalmas és sportos részletekkel dobták fel
A Toyota extravagáns crossovere elöl megfelelő kényelmet nyújt, de az átlagnál magasabb termetűek már nem érezhetik komfortosnak. 180 centis magasságommal már én is egészen közel kerültem a tetőhöz és a belső tükör is többet takar ki a kelleténél. Az üléspozíció magas, a kilátás ezen kívül egyébként remek, annak ellenére jól belátható a C-HR, hogy ablakai szűkek, a manőverezése egyszerű feladat. A Selection széria különleges Alcantara szövetes üléshuzatai minőségibb és otthonosabb környezetet teremtenek, mint a bőrüléses kivitelek, ezek háttámlájának felső részére egyébként dombornyomott modellmegjelölés is kerül. Praktikumban a C-HR domboríthatna jobban is, a középkonzol pakolhatósága kimerül egy pohártartóban és a váltókonzol előtti kis rekeszben, mindez persze azért lehet, mert, ahogy kívül, úgy belül is a divatos és extravagáns vonalat követték. A műszerfal javarészt nem változott, egy lényeges pontja azonban új, ez pedig a multimédiás fejegység, mely fizikai gombokkal bővült a két szélén.
Ez a 8 colos érintőkijelzős egység alapáron jár a C-HR-hez és mindenképp képes Android Auto és Apple CarPlay okostelefontükrözésre is.
A szórakoztató elektronika JBL hifi rendszerrel emelhető magasabb szintre, mely 345 000 forintért 8 hangszóróval és egy mélynyomóval szolgáltatja kedvenc zenéinket.
Belseje jelentősen nem változott, anyaghasználata továbbra is remek, ahogy az összeszerelés is
Az ergonómia és a dizájn egész jó összhangba került, de lehetne több tároló
Ergonómiáját tekintve tökéletesen hozza továbbra is azt, amit a márkától megszoktuk.
Aki Toyotából ül át egy új C-HR-be, azonnal otthon fogja érezni magát egy erősen fiatalosabb környezetben.
Kezelőszerveit tekintve szintén nem kell számítani nagy trükkre, kormányát azonban mindenképp kiemelném, mind fogása, mind súlyozása kellemes élmény, azonnal úgy érezzük, hogy már indulnánk is a C-HR-rel. Gombnyomásra éled a rendszer, de motorindítás nincs, ugyanis a hibrid hajtással mindenképp elektromos üzemmódban fogunk tudni elindulni. A friss C-HR legfontosabb pontja mégiscsak az új hajtáskombináció, mely a
Corolláéval is közös és már az új 2,0 literes benzinmotorra épül. A friss hajtás rendszerteljesítménye 184 lóerő, mely már leírva is megadja azt az izgalmat, amit kinézünk a C-HR-ről, de igazán csak akkor értjük meg, ha elindulunk vele. A Toyota legújabb hibridrendszerének fontos része, hogy az eddigiekre jellemző késlekedést, lustaságot, kelletlen viselkedést sikerült a nullához közel redukálni.
Kevésbé csábító a hátsó, mint az első sor, az Alcantara huzat otthonossá teszi
184 lóerős rendszerteljesítménye sportos jellemzőket adott a viselkedésének
Kompaktabb méretei mellett hatékonyabbá tették az erőátvitelt és még kevésbé, lényegében észrevehetetlenné a villanymotor és a benzinmotor hajtása közötti váltást.
A 184 lóerős rendszerteljesítményt tisztességes gázreakcióval képes élménnyé alakítani a C-HR.
Az első gázadásra úgy lódul meg, akárcsak egy erősebb villanyautó. Nem kell várni a gyorsításra, már a motor fordulatszámával is ügyesebben játszottak, indokolatlanul nem forog magasan és gázelvételre azonnal visszaesik a fordulat. Ezzel az érzet és a hangok jelentősen közelebb kerültek egy hagyományos automata váltós modelléhez, a 2,0 literes C-HR vezetésében már nincs semmi ordítóan hibrides, kelletlen jelleg. Tisztességes a gyorsulása, szám szerint 8,2 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t, ami a 122 lóerős, eddig is elérhető verzió 11 másodpercéhez képest ordító különbség. Ehhez egészen élénk kormányzást ad a C-HR, ami így már egy fokkal több indokot ad a sportos mozgásra.
Ezzel az új hajtással a Toyota divatos crossovere végre annyira izgalmas is, mint amennyire kinéz.
Futása biztos, rugózása inkább sportos, mint kényelmes, de a hétköznapi használatra tökéletes
Az új hajtás valós, tankolás szerinti fogyasztását csak egy hosszabb teszt alkalmával fogjuk tudni hiteles információkkal alátámasztani. A márkára és főként az új hibrid hajtásaira jellemzően szinte pontosan képesek voltak hozni a katalógusértékeket, ami az új C-HR 2,0 literes hibridje esetében 5,4 liter 100 kilométerenként. Tisztességes alapfelszereltséget találunk a modell esetében, többek között adaptív tempomat, kétzónás klíma, tolatókamera, LED fényszórók is szerepelnek az alapmodellben.
Elérhető hozzá holttérfigyelő és hátsó keresztirányú forgalomfigyelő is, de a gyalogosfelismerő vészfékasszisztens, a sávelhagyásfigyelmeztető és a táblafelismerő mindegyik autóba belekerül.
Teljesen használható méretű, több mint 350 literes, sík padlósan bővíthető a csomagtér
A C-HR most egy új Selection Narancs különkiadással is szerepel, az alap Selection modellel és a 2,0 literes hibrid hajtással egyaránt 10 860 000 forintos alapáron, melyben már az adaptív fényszórók, parkoló automatika, elektromosan állítható vezetőülés és Alcantara kárpitos ülések is szerepelnek. A frissített Toyota C-HR vonzó pontja az új 2,0 literes hibrid hajtás, amely végre olyan karakterrel ruházza fel a vagány crossovert, amit a modell bemutatkozása óta kívánunk hozzá.
Az új motor hangja is erős, de csak magas fordulaton, a gázreakció és a hajtás hatékonysága sokkal jobb, mint korábban
A cikkhez a Toyota Schiller tesztparkjából kaptuk kölcsön az új C-HR-t, köszönet érte!
Árak
Tesztmodell alapára
10 860 000 Ft (2020.01.30.)
Tesztautó ára
11 160 000 Ft (2020.01.30.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1987 cm3
Teljesítmény:
137 kW (186 LE) 6000 1/min-nél
Nyomaték:
190 Nm 4400-5200 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,2 s
Gyári vegyes fogyasztás:
5,4 l/100km
Méretek
Motor és váltó
Hengerűrtartalom:
1987 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Nyomaték:
190 Nm 4400-5200 1/min-nél
Teljesítmény:
137 kW (186 LE) 6000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,2 s
Gyári vegyes fogyasztás:
5,4 l/100km