Megér egy fenék 1 milliót? Ford Mondeo kettős használtteszt

Használtteszt: Ford Mondeo 2.0 16V, 2009 - 4 és 5 ajtóval

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Két fekete színű, 3 éves, azonos motoros Ford Mondeo áll egymás mellett. Mindkettő jó vétel, mégis van köztük 1 millió forint. Vajon miért?


Nem véletlenül kedvelt autó a Ford Mondeo, céges és családi autóként egyaránt kelendő. Évekig volt a felső-középkategória bestsellere itthon és számos egyéb európai piacon is - nem titok, hogy nálunk zömében cégek vásárolták, ma pedig a nyolcadik legnépszerűbb importautó, s lehet így sokaknak egy „új” családi autó, persze használtan. A behozott példányok közül is csak az ismert előéletűeket ajánljuk, de könnyebb korrekt autót hazai forrásból találni. Nekünk például kettőt is sikerült, nem is nehezen, az Autó Néró Római használtautó-telepén áll két darab, fekete színű, nem titkoltan ex-cégautó Mondeo. Közös jellemzőjük a hazai forgalomba helyezés, a vezetett szervizkönyv és a gyakorlatilag sérülésmentes múlt, és még a benzines motor is. Mindkettőn csupán egy-egy sárvédőt kellett eddig fényezni parkolási karcolás miatt. A márkaszervizek a gyárival egyező minőségben tudták reprodukálni az amúgy kényes metálfekete dukkót. Távolról nézve a két autó szinte egyező, közelről azonban az ártáblák jelentős, kereken 1 millió forintos különbséget mutatnak. Jól látható, hogy a drágábbik – 3 499 000 forintért kínált – öt, míg az olcsóbb – 2 499 000 Ft-os – négyajtós, de vajon megér az eltérő farkialakítás és egy plusz ajtó 1 millió forintot?
Hirdetés

Fogós kérdés, hiszen már a négyajtós Mondeo belseje is gigászian tágas, elöl is, de főként második üléssorában. Látható ugyan, hogy a szerényebb, és a 3 éves korhoz, valamint az autó egyéb jellemzőihez, nevéhez mérten abszolút értékben is kedvező árat a viszonylag magas, 165 ezer kilométeres futás is indokolja. Azonban ne ijedjünk meg ettől, 3 év alatt csakis hosszú távokon termelhető ennyi kilométer, ami jóval kímélőbb üzemet jelent, mint a városi. Ennyi kilométer pedig a tesztben szereplő autóknál tapasztaltak, illetve korábbi élményeink alapján sem sok egy Mondeónak. Az üléseken nem látható kopás, a kormány bőrözése is minimálisan fényesedett csak ki. Az utasterek tényleg újszerűek, ami egyébként újabb jó pont a céges autóknál: nem mindegyiket nyüstölte teljes család, gyerekekkel, rosszabb esetben kutyával, macskával, hanem adott esetben csupán egy vezető vagy egy szerencsés üzletkötő használta. Ezen Mondeók az utóbbi kategóriába tartozhatnak, ilyen jó kilométer/állapot arányt nemigen lehet tapasztalni.

Aggódni a motor miatt sem kell, nincs mi elromoljon benne. Ugyanis a tesztben szereplő Mondeókban nem a népszerűbb, nyomatékos és 6 fokozatú váltós, turbós, nagynyomású befecskendezésű dízel szerepel, hanem benzines, szívó 2,0 literes, 145 lóerős. Viszonylag ritka darab, 7,9 l/100 km gyári vegyes (a valóságban is közelíthető) étvágyával nem a legtakarékosabb, mégis vállalható étvágyú, ugyanakkor kellemes és megfelelő karbantartással örök darab. Nincs turbó vagy magas nyomású befecskendező-rendszer, ami elromolhatna, s a kopó alkatrészek száma is szerényebb, például drága porlasztócsúcsokat sem kell cserélni. A benzines még a téli mínuszokban, hosszú parkolás után is simán indult, alapjárata egyenletes, a fordulatszámot pedig jól veszi. Teljesítményleadása lineáris, nagyautós dinamikával mozgatja a méreteivel is annak számító Mondeót. Megvan a 10 másodperc alatti 100 km/órára érés, hiszen a szintidő 9,9 másodperc, s noha a váltó csak 5 fokozatú, az kellően hosszúra áttételezett, a csúcstempó 210 km/óra lehet, de fontosabb, hogy a 130 km/órás utazótempónál sem túlzottan magas a fordulatszám.
Vezetni négy és öt ajtóval egyaránt kellemes a Mondeót, (elöl MacPherson, hátul multilink) futóműve kanyarban stabil, az úthibákat a jelentős (2,85 m) tengelytávnak köszönhetően is lágyan rugózza ki, irányítani pedig 2,7 fordulatos, hidraulikus szervóval könnyített kormányával egészen precízen lehet. Ráadásul 550 literes csomagterével a négyajtós is sok poggyászt tud elnyelni, de azért itt már erősen kirajzolódik, hogy bizony az ötajtós több mint kétszer magasabb raktérnyílása valóban önmagában is százezreket ér, nem is beszélve a komolyabb bővíthetőségről. Bár nem látszik, alapméretével a szedán tud többet, a lejtős hátú Mondeo csomagtere „csak” 540 literes. Ha azonban a kettő között kellene választani, egyértelműen az ötajtós lenne a nyerő.

A választást persze számos további tényező, például az ár is nehezíti, kereken 1 millióval drágább az ötajtós. Annyit azért nem ér a kétségtelenül praktikusabb farkialakítás. Mellette szól még szerényebb, 3 év alatt átlagosnak vagy csak kevéssel annál jelentősebbnek nevezhető 109 ezer kilométeres futása és jobb felszereltsége. Ellátmányban egyébként az olcsó lépcsős hátú sem rossz, a 2,0 literes motorhoz eleve járt az alapnál már jobb Trend ellátmány, s ahhoz még extrákat is rendeltek az első tulajdonosok. Így aztán nem csak 7 (a sofőr térdét is óvó) légzsák, ESP, 4 elektromos ablak, bőr kormánykerék és váltókar borítás, elektromos, fűthető külső tükör, távirányítós központi zár, kivehető textilszőnyeg, 8 hangszórós CD-rádió és ködfényszóró, hanem kétzónás automata klíma, tempomat és multifunkciós kormány is került bele. Még komolyabb persze az ötajtós stafírungja, hiszen az Ghia, azaz csaknem a leggazdagabb ellátmányú, ráadásul szintén egyéb, már-már prémiumautós extrákkal is felvértezett, krómosabb hűtőmaszkkal szerelt, még elegánsabb. A négyajtós Trend ellátmányán túl alufelnikkel, alapból tempomattal, extraként ráadásul a ritkaságnak számító távolságtartóssal (!), továbbá elöl nem csak fűthető, hanem hűthető ülésekkel, első-hátsó parkolóradarral, elektrokróm belső tükörrel, szintén kétzónás klímával, gyári navigációval és fontos téli tételként fűtőszálas szélvédővel.
Melyik a jobb vétel? Ez a vevőtől függ, annak, aki olcsón szeretne tágas, kellemes, rizikóktól mentes utazóautót, nagyon jól járhat a 3 évesen 2,5 millióért megkapható szedánnal, aki pedig tud többet is költeni, az 3,5 millióért szerényebb futással, praktikusabb kialakítású csomagtérrel és jobb ellátmánnyal – csak a fontosabbakat ismételve: távolságtartós tempomattal, navigációval, ülésfűtéssel és –hűtéssel (azaz igazán prémiumosan) – kaphatja meg az ötajtóst. A far önmagában nem érne 1 milliót, ám az a gazdagabb felszereltséggel és a harmadnyival szerényebb futással együtt már kitesz annyit, hogy a 3,5 milliós, szintén 3 éves Mondeo csakugyan vonzó ajánlat legyen. Akkor is, ha benzines, akkor is, ha csak 5 sebességes váltós; ki kell próbálni, nem fog az a dízelkerregés és az alapjárati rezonancia hiányozni, de még a hatodik fokozat nélkül is meg lehet lenni.
Köszönjük az Autó Néró Római Kft-nek (Budapest III., 11. főút, Tel: +36 1/4530704), hogy használttesztünkhöz kipróbálás céljából autót biztosított. Ezen írásunk a törvényi szabályzás értelmében fizetett hirdetés, habár az saját, a tesztvezetés során szerzett tapasztalataink alapján született, cikkünkbe sem az autót eladásra kínáló kereskedésnek, sem gyártójának nincs beleszólása. Noha a tesztelt autókat igyekszünk minél alaposabban kipróbálni és megtekinteni, azokon részletes műszaki átvizsgálást nem végzünk.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

24 thoughts on “Megér egy fenék 1 milliót? Ford Mondeo kettős használtteszt

  • 2017.10.30. at 09:56
    Permalink

    Igen annyi van benne,húha…Bár gondolom ez irónia volt,de nézd meg a mobile.de-n,ott nem csak 180ezret futott autók vannak mint otthon. Ja,hogy az itthoni kintről behozottak mind 400ezerről vannak visszatekerve,hogy a hülye birka örüljön neki? Hát igen kérem…

  • 2017.10.30. at 09:56
    Permalink

    400 ezer van benne?? a használtautó keresőjében sem találni olyan autót ami ennyit futott..itt valami tévedés lehet…mindenki írja hogy ennyi meg ennyi x százer van a kocsijában,és semmi baja a magyar autópark meg átlag 180 ezret futott, és ha veszel egyet mindjárt 2-500 ezret rákölthetsz….

  • 2017.10.30. at 09:56
    Permalink

    Kedves Roland!

    A kocsit 180ezer km-el vettük,most 400ezer van benne és a főelemek(turbó,magasnyomású,porlasztócsúcsok) még az eredetiek. Egyedül a kettőstömegű lendkerékkel volt gond,azt olyan 260ezernél cseréltük. A másik Mondeonknál 270ezernél szinten egyik főemelet se cseréltük,és a kuplung-kinyomó-kettőstömegű is még az eredeti.

  • 2017.10.30. at 09:56
    Permalink

    Jééééé, 1O év után rá kell költeni az eredeti vétel ár 1O százalékát….azta de egy sz@r!!!

    Meg gondolom egy 1O éves kocsinak mennyire helytálló lehetett a km óra állasa, főleg ha külföldről jött. Amikor még egy modern kocsinak sem bírják pontosan megmondani mennyi van benne. Szervizkönyv meg ECU olvasás ide oda. A jó kocsiért senki sem fizet többet, mindenki az olcsót veszi „8O” ezer km-el azután megy a csodálkozás…sokan meglepődnének az országban ha hirtelen mindenkinek a számlálója a valós értéket mutatná. Lehet át is értékelődne a fejekben egy két autó pl. ez a focus…jé ebben 6OOezer van, akkor nem is annyira sz@r, bírja ez. :)))))

  • 2017.10.30. at 09:56
    Permalink

    Akkor maga nagyon belenyúlt a „tutiba”. Nekünk is volt Focus I-esünk,9 évig szolgált nálunk 110ezer km ment bele,és olaj- és szűrőcseréken kívül mást nem költöttünk rá. Ja de igen,tankolni kellett 🙂 Ez egy 1.4es kombi volt,és mivel nem síkság közepén lakunk,sok dombon kellett felerőlködnie a kocsinak,mégse evett sose 8,2-t 🙂 Erő meg van benne,meg kell tanulni vele előzni,megszokást igényel,de ez van 🙂 Azóta vettünk 2 Mondeot is,mind2-t használtan,és egyiknek sincs semmi baja,pedig a régebbi már 400ezer felett futott,az „új” pedig 270ezernél tart 🙂

  • 2017.10.30. at 09:56
    Permalink

    Nem értem ezt a FORD imádatot Magyarországon. Bármelyik autós oldalon valaki kérdezi, hogy milyen autót vegyen használtan avagy újjonan mindegyik oldal „szakértő” újságírója azt válaszolja vegyél Ford Focust vagy bármilyen Fordot, mert az a tuti a többi mind szar.
    Vegyél mondjuk Focus 1-est, mert az a tuti megbízható, keveset fogyaszt, olcsó a fenntartása, jól megy stb.
    Na már most nekem egy Focus 1-esem van (1.6 benzines), de ennél hulladékabb autót még a föld nem hordott a hátán az biztos.
    Használtan vettem 10 évesen igazolható és valós futásteljesítménnyel, tehát ebbe ne kössön bele senki s az elmúlt 1,5 év alatt 300-400 ezer igen jól olvassátok jó Magyar forintot sikerült beleborítani mindezt úgy hogy kemény 11.000 km mentem vele 1,5 év alatt. A hibáit is sok lenne felsorolni de azért párat leírok:
    nem volt alapjárat egyszer egy kanyar előtt ment el épp csak nem fogtam meg az oszlopot, elromlott a kilóméteróra, nem tudják pontosan mi a baja (ja Ford márkaszerízben sem), a futóművel állandó problémák vannak hol itt hol ott kopog valami, nem működik a kvarcóra a műszerfalon, rohad az ajtó belső pereme (10 évesen), légellenállása mint egy betonfalé ezért az autópályán a fogyija nyugodt 110-120-nál 8,2/100km (klíma nincs benne, tehát ez nem indokolhatja a magas fogyasztást)(városban nem is mertem még mérni), ja és majd elfelejtettem azt a 100-lóertőt ami a motorban van soha és semmilyen körülmények között
    nem érezni, főleg nem 2 vagy több személlyel az utastérben. El sem merem képzelni mit „mehet” az 1.4 75LE változat. Alkatrész horror áron és szar minőségben, csak egy példa: gyári hátsó ajtótartó teleszkóp 12,500 HUF-volt egy éve vettem s már most nem tartja meg az ajtót….
    Tehát kedves cikk író, Ford-ot ne ajánljon csak az ellenségének, mert nagyon sok embert sikerül ezzel megvezetni.

  • 2017.10.30. at 09:56
    Permalink

    Ezek ugyanúgy tönkremennek az összes modern dízelen…:) Szóval nem csak a Ford a rossz(már aki szerint az…),hanem a VW,stb…És a Ford dízelek legalább nem eszik újkoruktól az olajat,mint pl. a VW-k 😉

  • 2017.10.30. at 09:56
    Permalink

    Klassz autók, nekem tetszenek. Azt hallottam, a diesel motorosokkal több a gond: befecskendező, turbó, kettős tömegű lendkerék elég zsebbenyúlós lehet. Őszintén szólva engem felháborítanak egyes alkatrészek árai. Laikus vagyok nem tagadom, de ha valaki tudja , ért hozzá, mondja már meg nekem mi a frász kerül 100 ezres nagyságrenbe egy kettős tömegű lendkereken? Aranyból van, olyan nehéz legyártani, bonyolult technológia vagy mi dobja meg ennyire az árát?

  • 2017.10.30. at 09:56
    Permalink

    -Szóval mint említettem nekem is túl jó eredmény ez, de hivatalos szerviz igazolhatná a tényt.
    Egyébként autó szerelőként,hivatásos sofőrként valamint autó technikusként és 1,5 Mill km-rel a hátam mögött nem valószínű hogy össze cserélem a fék betétet a fék tárcsától vagy fékpofától ,
    de még az első tárcsa féket sem keverem a hátsó dob fékkel.Egyszerűen csak leírtam azt amit
    az egyébként, második Fordomnál tapasztaltam.- Ja és a 160 000km igen csak vegyes használatból jött össze bármennyire hihetetlen is.

  • 2017.10.30. at 09:56
    Permalink

    Nem elképzelhetetlen, de nagyon meglepő. Nem szabad feledni, hogy autópályán egyszer 130-ról mondjuk csak 100-ra fékezni megközelítőleg sem egyenértékű pl egy 50-ről 20-ra lassítással, hiszen a mozgási energia négyzetesen nő a sebességgel. Így elsősorban nem is a hányszor, hanem a „mekkorát” fékezni a lényeg.

  • 2017.10.30. at 09:56
    Permalink

    Ha valaki főleg pályán közlekedik nem elképzelhetetlen! Gondolj bele hétköznap Budapesten mész 20 km-t hányszor fékezel és autópályán mész 200-at akkor hányszor?

  • 2017.10.30. at 09:56
    Permalink

    A fék téma több, mint elgondolkodtató… 180-185ezer kilométerre méretezni egy kopó alkatrészt? amikor a vezérműszíjat kell 120 ezernél cserélni? Esetleg a fusion örvényáramos fékkel is el van látva? Rálátásom van a szervíz tapasztalatokra, de 185.000. km-t elfutott fékbetétet még hátsó keréken is kétkedve fogad az ember. A saját, egyáltalán nem nagy tömegű autómon 165ezernél már a hátsótárcsát kellett cserélni, bár tény, hogy ezalatt sokszor volt rajta egy több, mint egy tonnás lakókocsi, autópályán, hegyen-völgyön.
    Esetleg a fékbetét és a fékpofa fogalmát felcserélve jött ez az eredmény? Mert úgy még elképzelhető, egy könnyű autó hátsó fékrendszere bírja.

  • 2017.10.30. at 09:56
    Permalink

    Ha nem próbáltam volna lehet, hogy túlzás lenne de én egy Ford Fusion -t hajtok hat éve 160ezer
    km van benne még semmi hibája nem volt.Gyári fékbetétékél hajtom, mert a műhelyben azt kérdezték mért akarom kicserélni még van benne 25-30 ezer km.Én meg csak néztem bambán
    mert már 155 000km volt az autómban. Ez csak egy példa a tartósságra ! Soha nem volt ennyire gondtalan autóm,pedig volt már vagy húsz eddig, különböző márkák.

  • 2017.10.30. at 09:56
    Permalink

    Csak ugyan ezeket tudom mondani. Nem kell félni a céges autóktól. Nekem egy 1,6 benzines Focus Combi van, az elsőkből. Szalon autó volt, a tipikus öt küllős alufelni, meg minden ami akkor volt. 270 ezer-nél adta le a cég, addig hajtotta mindenki aki hozzá fért, cuccolás,csillag garázs stb. De rendesen megkapott minden szervízt. Én 200-at simán mentem vele a német autópályákon, full tele, négy személy plusz csomagok. Még klímával is átlag 8 liter alatt jártunk vele. Régen Renault szerelmes voltam, ez előtt az volt, meg mindenféle csatrogány. Mióta a kisöreget megvettem Ford párti vagyok. Mondjuk a 270 ezer jó felét én tapostam bele. Úgyhogy szerintem mindkét Mondeo megéri az árát. Ja, csak utak is kellenének. Aki teheti vegye meg bátran !

  • 2017.10.30. at 09:56
    Permalink

    hkrisztian! Meg tudom érteni azokat, akik a Ford 80-as, 90-es évek „produkciói” alapján nem hisznek ezeknek a szavaknak. Én is kétkedve fogadtam az első Ford cégautómat 8 éve. Azóta nagyot nőtt szememben a márka. több százezer km-t hajtottam Focus I-be, Focus II kombiba, majd pár éve egy ilyen Mondeo-ba. Az ugyan dízel, de igen bírják az igénybevétel, az újabb PSA motorok beváltak. Ezt nem csak a „saját” kocsim, de az egész flotta alapján mondom. A főnök Mondeója 270 e km után lett leadva úgy, hogy a vége felé már csak futkozó autó volt. A 20 000 km-es szervizek kivételével SEMMMIT nem kellett cserélni rajta. A saját tapasztalat ugyanez, a másodiknál közelítek a 100 e felé. Olajcsere előtt (20 e km után) még mindig max közelében a szint (nem mint a VW típusoknál), a fogyasztása pedig lazán tartható 6 L körül. Zörgés semmi, hely hatalmas és belül sem amortizálódik. Ha egyszer privátba kell vennem kocsit, tuti, hogy Mondeo lesz, vicc árat kérnek a tudásához képest használtan. Szerencsére még sok hasonló régi előítélete van mint a Tiéd, a józan emberek addig örülnek neki 🙂 Az új árakon már sajnos látszik a image javulás is… 🙂

  • 2017.10.30. at 09:56
    Permalink

    A „nincs mi elromoljon benne” és a „rizikóktól mentes utazóautó” kijelentések egy 160 ezer felett futott autó esetén (főleg, ha Ford) számomra túlzottan optimistának tűnnek. A Ford imádatra, ami az autónavigátoros cikkekből általában árad a kék hátterű írásban megtalálhatjuk az ok-okozati összefüggést: fizetett hirdetés. Ezek tükrében nem várható a cikk írójától objektív hozzáállás, itt kizárólag „tökéletes” autók szerepelnek természetesen minden hátrány és hiba nélkül. Próbálna meg csak egyszer rosszat írni egy fizetett hirdetésben.

  • 2017.10.30. at 09:56
    Permalink

    Igazából ha lenne 7es BMW ezres motorral full fapadosan féláron, mindenki azt venné. Magyar ember szeret villantani a lyukas alsógatyára….méghogy az extrát megfizetni, ugyan. 🙂

Vélemény, hozzászólás?