Megér egy fenék 1 milliót? Ford Mondeo kettős használtteszt
Használtteszt: Ford Mondeo 2.0 16V, 2009 - 4 és 5 ajtóval
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Két fekete színű, 3 éves, azonos motoros Ford Mondeo áll egymás mellett. Mindkettő jó vétel, mégis van köztük 1 millió forint. Vajon miért?
Nem véletlenül kedvelt autó a Ford Mondeo, céges és családi autóként egyaránt kelendő. Évekig volt a felső-középkategória bestsellere itthon és számos egyéb európai piacon is - nem titok, hogy nálunk zömében cégek vásárolták, ma pedig a nyolcadik legnépszerűbb importautó, s lehet így sokaknak egy „új” családi autó, persze használtan. A behozott példányok közül is csak az ismert előéletűeket ajánljuk, de könnyebb korrekt autót hazai forrásból találni. Nekünk például kettőt is sikerült, nem is nehezen, az Autó Néró Római használtautó-telepén áll két darab, fekete színű, nem titkoltan ex-cégautó Mondeo. Közös jellemzőjük a hazai forgalomba helyezés, a vezetett szervizkönyv és a gyakorlatilag sérülésmentes múlt, és még a benzines motor is. Mindkettőn csupán egy-egy sárvédőt kellett eddig fényezni parkolási karcolás miatt. A márkaszervizek a gyárival egyező minőségben tudták reprodukálni az amúgy kényes metálfekete dukkót. Távolról nézve a két autó szinte egyező, közelről azonban az ártáblák jelentős, kereken 1 millió forintos különbséget mutatnak. Jól látható, hogy a drágábbik – 3 499 000 forintért kínált – öt, míg az olcsóbb – 2 499 000 Ft-os – négyajtós, de vajon megér az eltérő farkialakítás és egy plusz ajtó 1 millió forintot?
Fogós kérdés, hiszen már a négyajtós Mondeo belseje is gigászian tágas, elöl is, de főként második üléssorában. Látható ugyan, hogy a szerényebb, és a 3 éves korhoz, valamint az autó egyéb jellemzőihez, nevéhez mérten abszolút értékben is kedvező árat a viszonylag magas, 165 ezer kilométeres futás is indokolja. Azonban ne ijedjünk meg ettől, 3 év alatt csakis hosszú távokon termelhető ennyi kilométer, ami jóval kímélőbb üzemet jelent, mint a városi. Ennyi kilométer pedig a tesztben szereplő autóknál tapasztaltak, illetve korábbi élményeink alapján sem sok egy Mondeónak. Az üléseken nem látható kopás, a kormány bőrözése is minimálisan fényesedett csak ki. Az utasterek tényleg újszerűek, ami egyébként újabb jó pont a céges autóknál: nem mindegyiket nyüstölte teljes család, gyerekekkel, rosszabb esetben kutyával, macskával, hanem adott esetben csupán egy vezető vagy egy szerencsés üzletkötő használta. Ezen Mondeók az utóbbi kategóriába tartozhatnak, ilyen jó kilométer/állapot arányt nemigen lehet tapasztalni.
Aggódni a motor miatt sem kell, nincs mi elromoljon benne. Ugyanis a tesztben szereplő Mondeókban nem a népszerűbb, nyomatékos és 6 fokozatú váltós, turbós, nagynyomású befecskendezésű dízel szerepel, hanem benzines, szívó 2,0 literes, 145 lóerős. Viszonylag ritka darab, 7,9 l/100 km gyári vegyes (a valóságban is közelíthető) étvágyával nem a legtakarékosabb, mégis vállalható étvágyú, ugyanakkor kellemes és megfelelő karbantartással örök darab. Nincs turbó vagy magas nyomású befecskendező-rendszer, ami elromolhatna, s a kopó alkatrészek száma is szerényebb, például drága porlasztócsúcsokat sem kell cserélni. A benzines még a téli mínuszokban, hosszú parkolás után is simán indult, alapjárata egyenletes, a fordulatszámot pedig jól veszi. Teljesítményleadása lineáris, nagyautós dinamikával mozgatja a méreteivel is annak számító Mondeót. Megvan a 10 másodperc alatti 100 km/órára érés, hiszen a szintidő 9,9 másodperc, s noha a váltó csak 5 fokozatú, az kellően hosszúra áttételezett, a csúcstempó 210 km/óra lehet, de fontosabb, hogy a 130 km/órás utazótempónál sem túlzottan magas a fordulatszám.
Vezetni négy és öt ajtóval egyaránt kellemes a Mondeót, (elöl MacPherson, hátul multilink) futóműve kanyarban stabil, az úthibákat a jelentős (2,85 m) tengelytávnak köszönhetően is lágyan rugózza ki, irányítani pedig 2,7 fordulatos, hidraulikus szervóval könnyített kormányával egészen precízen lehet. Ráadásul 550 literes csomagterével a négyajtós is sok poggyászt tud elnyelni, de azért itt már erősen kirajzolódik, hogy bizony az ötajtós több mint kétszer magasabb raktérnyílása valóban önmagában is százezreket ér, nem is beszélve a komolyabb bővíthetőségről. Bár nem látszik, alapméretével a szedán tud többet, a lejtős hátú Mondeo csomagtere „csak” 540 literes. Ha azonban a kettő között kellene választani, egyértelműen az ötajtós lenne a nyerő.
A választást persze számos további tényező, például az ár is nehezíti, kereken 1 millióval drágább az ötajtós. Annyit azért nem ér a kétségtelenül praktikusabb farkialakítás. Mellette szól még szerényebb, 3 év alatt átlagosnak vagy csak kevéssel annál jelentősebbnek nevezhető 109 ezer kilométeres futása és jobb felszereltsége. Ellátmányban egyébként az olcsó lépcsős hátú sem rossz, a 2,0 literes motorhoz eleve járt az alapnál már jobb Trend ellátmány, s ahhoz még extrákat is rendeltek az első tulajdonosok. Így aztán nem csak 7 (a sofőr térdét is óvó) légzsák, ESP, 4 elektromos ablak, bőr kormánykerék és váltókar borítás, elektromos, fűthető külső tükör, távirányítós központi zár, kivehető textilszőnyeg, 8 hangszórós CD-rádió és ködfényszóró, hanem kétzónás automata klíma, tempomat és multifunkciós kormány is került bele. Még komolyabb persze az ötajtós stafírungja, hiszen az Ghia, azaz csaknem a leggazdagabb ellátmányú, ráadásul szintén egyéb, már-már prémiumautós extrákkal is felvértezett, krómosabb hűtőmaszkkal szerelt, még elegánsabb. A négyajtós Trend ellátmányán túl alufelnikkel, alapból tempomattal, extraként ráadásul a ritkaságnak számító távolságtartóssal (!), továbbá elöl nem csak fűthető, hanem hűthető ülésekkel, első-hátsó parkolóradarral, elektrokróm belső tükörrel, szintén kétzónás klímával, gyári navigációval és fontos téli tételként fűtőszálas szélvédővel.
Melyik a jobb vétel? Ez a vevőtől függ, annak, aki olcsón szeretne tágas, kellemes, rizikóktól mentes utazóautót, nagyon jól járhat a 3 évesen 2,5 millióért megkapható szedánnal, aki pedig tud többet is költeni, az 3,5 millióért szerényebb futással, praktikusabb kialakítású csomagtérrel és jobb ellátmánnyal – csak a fontosabbakat ismételve: távolságtartós tempomattal, navigációval, ülésfűtéssel és –hűtéssel (azaz igazán prémiumosan) – kaphatja meg az ötajtóst. A far önmagában nem érne 1 milliót, ám az a gazdagabb felszereltséggel és a harmadnyival szerényebb futással együtt már kitesz annyit, hogy a 3,5 milliós, szintén 3 éves Mondeo csakugyan vonzó ajánlat legyen. Akkor is, ha benzines, akkor is, ha csak 5 sebességes váltós; ki kell próbálni, nem fog az a dízelkerregés és az alapjárati rezonancia hiányozni, de még a hatodik fokozat nélkül is meg lehet lenni.
Köszönjük az Autó Néró Római Kft-nek (Budapest III., 11. főút, Tel: +36 1/4530704), hogy használttesztünkhöz kipróbálás céljából autót biztosított. Ezen írásunk a törvényi szabályzás értelmében fizetett hirdetés, habár az saját, a tesztvezetés során szerzett tapasztalataink alapján született, cikkünkbe sem az autót eladásra kínáló kereskedésnek, sem gyártójának nincs beleszólása. Noha a tesztelt autókat igyekszünk minél alaposabban kipróbálni és megtekinteni, azokon részletes műszaki átvizsgálást nem végzünk.
Nekem Honda Civicem 1.5 V-tech (benzines)van,de megőrülök a Ford Mondeó sz..g.k.-é.!!,de kizárolag 2009-es vagy fiatalabb..
Ha vk. eladná érdekelne engem … / [email protected] /
Gyerekek!
Suzuki baleno, az autó. 1999-es évjárat, 1.6 benzin, 100le. Eredeti japán.
Tankolsz, és mész. Örökké valóság.
Igen annyi van benne,húha…Bár gondolom ez irónia volt,de nézd meg a mobile.de-n,ott nem csak 180ezret futott autók vannak mint otthon. Ja,hogy az itthoni kintről behozottak mind 400ezerről vannak visszatekerve,hogy a hülye birka örüljön neki? Hát igen kérem…
400 ezer van benne?? a használtautó keresőjében sem találni olyan autót ami ennyit futott..itt valami tévedés lehet…mindenki írja hogy ennyi meg ennyi x százer van a kocsijában,és semmi baja a magyar autópark meg átlag 180 ezret futott, és ha veszel egyet mindjárt 2-500 ezret rákölthetsz….
Kedves Roland!
A kocsit 180ezer km-el vettük,most 400ezer van benne és a főelemek(turbó,magasnyomású,porlasztócsúcsok) még az eredetiek. Egyedül a kettőstömegű lendkerékkel volt gond,azt olyan 260ezernél cseréltük. A másik Mondeonknál 270ezernél szinten egyik főemelet se cseréltük,és a kuplung-kinyomó-kettőstömegű is még az eredeti.
Jééééé, 1O év után rá kell költeni az eredeti vétel ár 1O százalékát….azta de egy sz@r!!!
Meg gondolom egy 1O éves kocsinak mennyire helytálló lehetett a km óra állasa, főleg ha külföldről jött. Amikor még egy modern kocsinak sem bírják pontosan megmondani mennyi van benne. Szervizkönyv meg ECU olvasás ide oda. A jó kocsiért senki sem fizet többet, mindenki az olcsót veszi „8O” ezer km-el azután megy a csodálkozás…sokan meglepődnének az országban ha hirtelen mindenkinek a számlálója a valós értéket mutatná. Lehet át is értékelődne a fejekben egy két autó pl. ez a focus…jé ebben 6OOezer van, akkor nem is annyira sz@r, bírja ez. :)))))
Akkor maga nagyon belenyúlt a „tutiba”. Nekünk is volt Focus I-esünk,9 évig szolgált nálunk 110ezer km ment bele,és olaj- és szűrőcseréken kívül mást nem költöttünk rá. Ja de igen,tankolni kellett 🙂 Ez egy 1.4es kombi volt,és mivel nem síkság közepén lakunk,sok dombon kellett felerőlködnie a kocsinak,mégse evett sose 8,2-t 🙂 Erő meg van benne,meg kell tanulni vele előzni,megszokást igényel,de ez van 🙂 Azóta vettünk 2 Mondeot is,mind2-t használtan,és egyiknek sincs semmi baja,pedig a régebbi már 400ezer felett futott,az „új” pedig 270ezernél tart 🙂
Nem értem ezt a FORD imádatot Magyarországon. Bármelyik autós oldalon valaki kérdezi, hogy milyen autót vegyen használtan avagy újjonan mindegyik oldal „szakértő” újságírója azt válaszolja vegyél Ford Focust vagy bármilyen Fordot, mert az a tuti a többi mind szar.
Vegyél mondjuk Focus 1-est, mert az a tuti megbízható, keveset fogyaszt, olcsó a fenntartása, jól megy stb.
Na már most nekem egy Focus 1-esem van (1.6 benzines), de ennél hulladékabb autót még a föld nem hordott a hátán az biztos.
Használtan vettem 10 évesen igazolható és valós futásteljesítménnyel, tehát ebbe ne kössön bele senki s az elmúlt 1,5 év alatt 300-400 ezer igen jól olvassátok jó Magyar forintot sikerült beleborítani mindezt úgy hogy kemény 11.000 km mentem vele 1,5 év alatt. A hibáit is sok lenne felsorolni de azért párat leírok:
nem volt alapjárat egyszer egy kanyar előtt ment el épp csak nem fogtam meg az oszlopot, elromlott a kilóméteróra, nem tudják pontosan mi a baja (ja Ford márkaszerízben sem), a futóművel állandó problémák vannak hol itt hol ott kopog valami, nem működik a kvarcóra a műszerfalon, rohad az ajtó belső pereme (10 évesen), légellenállása mint egy betonfalé ezért az autópályán a fogyija nyugodt 110-120-nál 8,2/100km (klíma nincs benne, tehát ez nem indokolhatja a magas fogyasztást)(városban nem is mertem még mérni), ja és majd elfelejtettem azt a 100-lóertőt ami a motorban van soha és semmilyen körülmények között
nem érezni, főleg nem 2 vagy több személlyel az utastérben. El sem merem képzelni mit „mehet” az 1.4 75LE változat. Alkatrész horror áron és szar minőségben, csak egy példa: gyári hátsó ajtótartó teleszkóp 12,500 HUF-volt egy éve vettem s már most nem tartja meg az ajtót….
Tehát kedves cikk író, Ford-ot ne ajánljon csak az ellenségének, mert nagyon sok embert sikerül ezzel megvezetni.
Ezek ugyanúgy tönkremennek az összes modern dízelen…:) Szóval nem csak a Ford a rossz(már aki szerint az…),hanem a VW,stb…És a Ford dízelek legalább nem eszik újkoruktól az olajat,mint pl. a VW-k 😉
Klassz autók, nekem tetszenek. Azt hallottam, a diesel motorosokkal több a gond: befecskendező, turbó, kettős tömegű lendkerék elég zsebbenyúlós lehet. Őszintén szólva engem felháborítanak egyes alkatrészek árai. Laikus vagyok nem tagadom, de ha valaki tudja , ért hozzá, mondja már meg nekem mi a frász kerül 100 ezres nagyságrenbe egy kettős tömegű lendkereken? Aranyból van, olyan nehéz legyártani, bonyolult technológia vagy mi dobja meg ennyire az árát?
-Szóval mint említettem nekem is túl jó eredmény ez, de hivatalos szerviz igazolhatná a tényt.
Egyébként autó szerelőként,hivatásos sofőrként valamint autó technikusként és 1,5 Mill km-rel a hátam mögött nem valószínű hogy össze cserélem a fék betétet a fék tárcsától vagy fékpofától ,
de még az első tárcsa féket sem keverem a hátsó dob fékkel.Egyszerűen csak leírtam azt amit
az egyébként, második Fordomnál tapasztaltam.- Ja és a 160 000km igen csak vegyes használatból jött össze bármennyire hihetetlen is.
Nem elképzelhetetlen, de nagyon meglepő. Nem szabad feledni, hogy autópályán egyszer 130-ról mondjuk csak 100-ra fékezni megközelítőleg sem egyenértékű pl egy 50-ről 20-ra lassítással, hiszen a mozgási energia négyzetesen nő a sebességgel. Így elsősorban nem is a hányszor, hanem a „mekkorát” fékezni a lényeg.
Ha valaki főleg pályán közlekedik nem elképzelhetetlen! Gondolj bele hétköznap Budapesten mész 20 km-t hányszor fékezel és autópályán mész 200-at akkor hányszor?
De, Ending Satellites – Untitled #01 (feat. Francois Creutzer).
A fék téma több, mint elgondolkodtató… 180-185ezer kilométerre méretezni egy kopó alkatrészt? amikor a vezérműszíjat kell 120 ezernél cserélni? Esetleg a fusion örvényáramos fékkel is el van látva? Rálátásom van a szervíz tapasztalatokra, de 185.000. km-t elfutott fékbetétet még hátsó keréken is kétkedve fogad az ember. A saját, egyáltalán nem nagy tömegű autómon 165ezernél már a hátsótárcsát kellett cserélni, bár tény, hogy ezalatt sokszor volt rajta egy több, mint egy tonnás lakókocsi, autópályán, hegyen-völgyön.
Esetleg a fékbetét és a fékpofa fogalmát felcserélve jött ez az eredmény? Mert úgy még elképzelhető, egy könnyű autó hátsó fékrendszere bírja.
Ha nem próbáltam volna lehet, hogy túlzás lenne de én egy Ford Fusion -t hajtok hat éve 160ezer
km van benne még semmi hibája nem volt.Gyári fékbetétékél hajtom, mert a műhelyben azt kérdezték mért akarom kicserélni még van benne 25-30 ezer km.Én meg csak néztem bambán
mert már 155 000km volt az autómban. Ez csak egy példa a tartósságra ! Soha nem volt ennyire gondtalan autóm,pedig volt már vagy húsz eddig, különböző márkák.
Csak ugyan ezeket tudom mondani. Nem kell félni a céges autóktól. Nekem egy 1,6 benzines Focus Combi van, az elsőkből. Szalon autó volt, a tipikus öt küllős alufelni, meg minden ami akkor volt. 270 ezer-nél adta le a cég, addig hajtotta mindenki aki hozzá fért, cuccolás,csillag garázs stb. De rendesen megkapott minden szervízt. Én 200-at simán mentem vele a német autópályákon, full tele, négy személy plusz csomagok. Még klímával is átlag 8 liter alatt jártunk vele. Régen Renault szerelmes voltam, ez előtt az volt, meg mindenféle csatrogány. Mióta a kisöreget megvettem Ford párti vagyok. Mondjuk a 270 ezer jó felét én tapostam bele. Úgyhogy szerintem mindkét Mondeo megéri az árát. Ja, csak utak is kellenének. Aki teheti vegye meg bátran !
Jó a ford. 200,000-et futott Ford focus II-esem van, tökéletes. Nincs vele gond. Csak olajcsere, szűrők + gyertya, szíjak néha….
hkrisztian! Meg tudom érteni azokat, akik a Ford 80-as, 90-es évek „produkciói” alapján nem hisznek ezeknek a szavaknak. Én is kétkedve fogadtam az első Ford cégautómat 8 éve. Azóta nagyot nőtt szememben a márka. több százezer km-t hajtottam Focus I-be, Focus II kombiba, majd pár éve egy ilyen Mondeo-ba. Az ugyan dízel, de igen bírják az igénybevétel, az újabb PSA motorok beváltak. Ezt nem csak a „saját” kocsim, de az egész flotta alapján mondom. A főnök Mondeója 270 e km után lett leadva úgy, hogy a vége felé már csak futkozó autó volt. A 20 000 km-es szervizek kivételével SEMMMIT nem kellett cserélni rajta. A saját tapasztalat ugyanez, a másodiknál közelítek a 100 e felé. Olajcsere előtt (20 e km után) még mindig max közelében a szint (nem mint a VW típusoknál), a fogyasztása pedig lazán tartható 6 L körül. Zörgés semmi, hely hatalmas és belül sem amortizálódik. Ha egyszer privátba kell vennem kocsit, tuti, hogy Mondeo lesz, vicc árat kérnek a tudásához képest használtan. Szerencsére még sok hasonló régi előítélete van mint a Tiéd, a józan emberek addig örülnek neki 🙂 Az új árakon már sajnos látszik a image javulás is… 🙂
A „nincs mi elromoljon benne” és a „rizikóktól mentes utazóautó” kijelentések egy 160 ezer felett futott autó esetén (főleg, ha Ford) számomra túlzottan optimistának tűnnek. A Ford imádatra, ami az autónavigátoros cikkekből általában árad a kék hátterű írásban megtalálhatjuk az ok-okozati összefüggést: fizetett hirdetés. Ezek tükrében nem várható a cikk írójától objektív hozzáállás, itt kizárólag „tökéletes” autók szerepelnek természetesen minden hátrány és hiba nélkül. Próbálna meg csak egyszer rosszat írni egy fizetett hirdetésben.
Igazából ha lenne 7es BMW ezres motorral full fapadosan féláron, mindenki azt venné. Magyar ember szeret villantani a lyukas alsógatyára….méghogy az extrát megfizetni, ugyan. 🙂
Ez annyira…Áh…Más a felszereltség,más a futás…vajon miért az 1 milla különbség? Nos?…-.-„