Maradt a jellegzetes orr, a lényegi változások a motortérben és az utastérben történtek
Kevés olyan adat maradt a modell premierjére, amit még nem lőtt el korábban a Škoda egy álcafotó vagy éppen egy skicc alatt, mégis a leglényegesebbel, az autó külsejével egészen mostanáig adós maradt a márka. A szerda esti premieren leleplezett autó nem okozott túl nagy meglepetést, hiszen hasonló az elődjéhez, de azért mindenhol hozzányúltak. Természetesen méretei is változtak, több mint 6 centiméterrel hosszabb a második generációs Kodiaq, ellenben 1,8 centiméterrel keskenyebb és 1,7 centivel alacsonyabb elődjénél.
Az új modellel debütáló Bronx Metál Arany szín jól áll a SUV-nak, a króm díszítés pedig sokat dob a megjelenésen
4,8 méter hosszú, 1,9 méter széles, 1,7 méter magas, a tengelytávja pedig közel 3 méter
A felnik terén egész nagy a mozgástér, ugyanis 17 és 20 colos gumik között lehet választani
Az utastér modernebb megjelenéssel rendelkezik, mint a leköszönő modell. A műszerfalat a 10 colos multimédiás kijelző uralja - amely akár 13 col is lehet pénztárcától függően - míg a sofőr előtt szintén egy 10 colos képernyő felel az óracsoport megjelenítéséért. Ennél talán egy fokkal érdekesebb a középkonzol, ugyanis eltűnt a váltókar, azt ugyanis a kormány mögé, bajuszkapcsolóra helyezték, így több tárolóegységet tudtak kialakítani a középkonzolon.
Az utastér tökéletesen illeszkedik a külsőhöz: letisztult és modern
Már a Kodiaqban is elérhető a Skoda Smart Dials funkciója, amely segítségével három tekerőgombra oszthatóak ki a legfontosabb funkciók, mint a klímavezérlés, vagy éppen a multimédia hangereje
A digitális óracsoport mellett már a HUD is elérhető
Elképesztő csomagteret kínál a Kodiaq: 910 literes, az üléseket lehajtva pedig 2105 literes tárolóegységgé bővül. A hétüléses értelemszerűen kisebb tárolóval rendelkezik, de kategóriájában ez is kiemelkedő: 340 literes, míg a harmadik üléssort lehajtva már 845, a maximális kapacitás pedig 2035 liter. A legkisebb csomagtérrel értelemszerűen a plug-in hibrid kivitel bír, 745 literes a csomagtere
A második generációs Kodiaq motorfronton sem szűkölködik, már ami a kínálatot illeti. Természetesen a legnagyobb újdonságot a konnektoros hibrid hajtáslánc jelenti, amelynek az alapját egy 148 lóerős 1,5 literes TSI motor adja, a villanyhajtás ezt egészíti ki 201 lóra. A Škoda állítása szerint akár 100 kilométert is képes emissziómentesen közlekedni két töltés között. A 25,7 kilowattórás akkumulátor 11 kilowattos AC és az 50 kilowattos DC töltővel is táplálható, bár azt egyelőre nem részletezték, mennyi időbe telik majd a töltés.
Újdonság a töltőnyílás a Kodiaqon
A plug-in hibrid hajtáslánc mellett az 1,5 TSI lágyhibrid rásegítéssel is elérhető, 148 lóerős teljesítménnyel, kizárólag elsőkerék-hajtással. A kétliteres TSI erőforrás már összkerekesként is kérhető, 201 lóerős teljesítménnyel, de a dízelmotor kedvelőire is gondoltak a Skodánál, ugyanis a kétliteres TDI hajtáslánccal is rendelhető a Kodiaq, hajtott tengelytől függően 148 vagy 190 lóerővel.
A tervek szerint következő év elején kezdődhet a forgalmazása
Két észrevétel:
1. „Már a Kodiaqban is elérhető a Skoda Smart Dials funkciója…”
Szerintem nem „már” elérhető, hanem az első olyan Skoda modell, amelyet ezzel gyártanak.
2. Érdekes a szokásos króm ablakkeretek hiánya (nyilván nem az alapmodell szerepel a sajtóképeken) és a hűtőrács is mintha nem króm, hanem csiszolt alumínium (vagy utánzat) lenne.
Lehet, hogy már az EU-s krómbetiltás jegyében fogant az új Kodiaq?
1. Én sem láttam még másik autóban (ettől persze még lehet). Éppen múlt héten láttem egy külföldi videóban, ami az úk Kodiaqot mutatta be. Szerintem zseniális innováció. Nemhogy megszűnnének a fizikai klímavezérlő gombok, hanem még más funkciókat is társíthatunk hozzá, ráadásul mindezt egyedileg testre szabva. Apróság, de nagyszerű dolog, olyan igazi skodás. Őszintén szólva azon csodálkozom, hogy ez az újítás nem a cégcsoport egy magasabb polcon lévő autójába került, mondjuk egy Audiba vagy pl. az új Passatba.
2. Szerintem inkább arról van szó, hogy a króm egyszerűen kiment a divatból. Ma már egyes magasabb felszereltségű autókon fekete a hűtőrács és az ablakkeret is. Ez sportosabb megjelenést ad az autóknak. Az sem véletlen, hogy a fóliázó és tuning műhelyek is kínálnak olyan szolgáltatást, hogy „chrome delete” vagyis feketére lefóliázzák a króm díszítőelemeket. Szerintem a képen látható Kodaiq is jobban nézne ki, ha a hűtőrács teljesen fekete lenne. Persze lehet, hogy másnak meg a króm tetszett vagy tetszik jobban.
Skoda Superb a másik típus, amelyikben ezek az okos tekerők vannak, fényképeken már látható.
https://www.skoda-storyboard.com/en/skoda-world/innovation-and-technology/smart-dials-a-smart-solution-for-air-conditioning-and-more/