Megcsinálták: erősebb, de takarékosabb lett az X3
Négyhengeres turbóval jön az X3 xDrive28i
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Z4, 328i, 528i és X1 modellekben már bemutatott N20-as négyhengeres turbómotor a kompakt szabadidő-autó motorterébe is utat talált magának.
Az X1, 328i, 528i és Z4 modellekhez már kapható N20 kódjelű, négyhengeres turbómotor mostantól az X3-ashoz is elérhető lesz – adta hírül a BMW.
BMW X3 xDrive28i névre hallgat a kétliteres, 240 lóerős (5000 1/min), 350 Nm (1250-4800 1/min) erejű turbómotorral szerelt változat, mely 6,5 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-s tempóra, a rohangálásnak pedig 208 km/h-nál szab határt az elektronikus korlátozás.
A teljes egészében alumíniumból épített motorban megtalálható a BMW Efficient Dynamics stratégiájának összes fogása, a rendkívül precíz közvetlen benzinbefecskendező rendszer, a Double-Vanos változó szelepvezérlés, valamint a szelepek nyitási-zárási idejét folyamatosan változtató Valvetronic rendszer és a Twin Scroll turbófeltöltő.
Utóbbi lényege, hogy az 1-es és 4-es, valamint a 2-es és 3-as hengerekből érkező kipufogógáz különválasztott vezetékeken át jut el a turbinalapátokhoz, ezáltal eliminálva a alacsony fordulaton keletkező turbólyukat. Ennek köszönhetően gyorsabbak a gázreakciók, és könnyebben, lineárisabban pörög fel a motor, ami a korábbi hathengereshez viszonyított szerényebb tömegével kevésbé okoz hajtási befolyásokat az első tengelyen.
Az új motorral, ahogy ez a többi, régi hathengeresét N20-asra cserélő típus esetében is történt, nemcsak dinamikusabb, hanem jóval takarékosabb, környezetet kevésbé károsító autó is válik az X3-asból.