Megbuktak néhányan a gyalogosvédelemből
Ne bízz feltétel nélkül a vészfékben!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A szigorú amerikai közlekedési hatóság, az IIHS a gyalogosvédelmi rendszereket tesztelte.
Az IIHS az automatikus vészféket tesztelte 11 szabadidő-autóban, méghozzá az autó előtt áthaladó tesztbábuk segítségével. Mindegyik autóval háromféle szituációt szimuláltak: az első esetben egy gyalogos megpróbál gyorsan átjutni az egyik oldalról a másikra, a második esetben egy gyermek lép ki két autó közül az útra, a harmadik esetben pedig egy a járművel párhuzamosan haladó gyalogos elütését kellett kivédenie az automatikus vészféknek. Az első két esetben az autók sebesége 19 és 40 km/h volt, míg a harmadik próbatételnél 40 és 59 km/h.
A 11 SUV közül négyet értékelt jónak az IIHS, amelyek képesek voltak teljesen megállni vagy jelentősen lelassítani, mielőtt a gyalogossal érintkeztek. Ezek a Honda CR-V, a Subaru Forester, a Toyota RAV4 és a Volvo XC40 voltak. Öt másik masina a még „fejlesztésre szorul” címet szerezte meg, míg a Mitsubishi Outlander körülbelül a kettes alának megfelelő értékelést kapta. Viszont mindannyian a BMW X1 előtt végeztek, ugyanis a bajor hobbiterepjáró minden egyes alkalommal elütötte a gyalogost, ráadásul a párhuzamosan mozgó gyalogos szimulációjánál, 59 km/h sebességgel, lassítás nélkül csapta el a gyalogost. Ebből a tesztből jól látszik, hogy bőven rejlik még fejlesztési potenciál ebben a biztonsági rendszerben. A tesztről készült rövid összefoglalót az alábbi videóban nézheted meg.