Már kaptak kompenzációs ajánlatot a Mach 1 vevői
A Drive.com.au hírportál számolt be a Ford ausztráliai részlegének bakijáról. A Mustang Mach 1 marketinganyagaiban valótlan információkat állítottak a modell felszereltségéről a 2020 októbere és 2021 áprilisa között terjesztett brosúrákban. Többek között úgy hirdették a Mustang különkiadását, hogy van benne hátsó parkolóradar, LED-es ködlámpa, Mustang Mach 1 feliratos padlószőnyeg, illetve hangulatvilágítás az ajtózsebekben - ezek közül viszont egyik sem található meg a szigetországban értékesített autókban. Sőt, a távolságtartó tempomat helyett is csak egyszerű tempomat került a Mach 1-ekbe. Ezek talán nem sok vásárlót zavartak volna, viszont problémásabb, hogy a reklámanyagok szerint Torsen önzáró differenciálmű is jár a kocsihoz, pedig az ausztrál vásárlók ezt sem kaptak.
A vásárlók a Fordnak és az ausztrál fogyasztóvédelemnek is panaszkodtak, az autógyártó pedig már tett is lépéseket korábban a vásárlók kárpótlására. Például 3 évnyi ingyen szervizt és egy pályanapos élményt is kínáltak nekik, aztán majdnem 1,3 millió forintnyi pénzösszeget is felajánlottak minden vevőnek, illetve az autó teljes áron történő visszavásárlását. Mindezek összesen körülbelül egymilliárd forintba kerülhettek az autógyártónak, bár hivatalos összeget ők nem közöltek.
Jóval drágább a Mach 1 az alap Mustangnál, a reklámok ellenére mégis hiányzik belőle a Torsen önzáró diffi
A fogyasztóvédelem így nyilatkozott az esetről: "A Ford Mustang Mach 1 teljesítményével kapcsolatos tulajdonságok fontos tényezők az eladhatóságát tekintve, ezek az állítások tehát meggyőzhettek néhány vásárlót a Mach 1 megvételéről, akik ezek hiányában esetleg más modellt vásárolhattak volna." Áprilisban a Ford kijavította a reklámanyagok információtartalmát, de a fent említett kompenzáción kívül a fogyasztóvédelem még egy bő 12,5 millió forintos bírságot is kiszabott az autógyártóra. A Ford elismerte a hibát és bocsánatot kért érte. Elmondásuk szerint a jobb- és balkormányos modellek között gyakran előfordulnak felszereltségbeli különbségek, amit figyelembe kellett volna venniük a reklámanyagok készítésekor.