Sorra érkeznek a hírek az európai autógyárak leállásáról
Mint más gyártók esetében, a Daimler is a globális ellátási láncok összeomlását hozza a gyárleállások egyik indokaként. Természetesen a COVID-19 járvány megfékezése a másik ok, illetve a keresletcsökkenés is szerepet játszik abban, hogy kéthetes leállás mellett döntöttek.
A Daimler leállása a hazai, kecskeméti gyárat is érinti, legkésőbb hétfőtől, előre láthatólag legalább két hétig szüneteltetik a gyártást
A gyártás leállítása vonatkozik az autók, kishaszonjárművek és a nagyobb gépek gyártósoraira is, szintén a többi autógyárhoz hasonlóan még ezen a héten megtörténik a termelés szüneteltetése, a kecskeméti gyár dolgozóit is kényszerpihenőre küldik. A döntés vállalatra gyakorolt pénzügyi hatásairól még nem tudtak pontos számokat közölni, illetve az eredetileg kéthetes leállást sem kőbe vésték, a termelés szüneteltetésének ideje a külső körülményektől függ. Legutóbb a
Ford és a
Suzuki jelentett be hasonló lépést, előtte kedden az
Audi intézkedett gyárleállításról, ami a győri üzemre is vonatkozik, utána pedig kiderült, hogy a szentgotthárdi Opel gyárban is szünetelni fog a munka, e sorok írása közben pedig a Volkswagentől is befutott a hír: várhatóan két hétre bezárja üzemeit, a Toyota pedig legtöbb európai üzemének bizonytalan ideig szóló bezárásáról számolt be.
Arról egyelőre hallgatnak a gyárak, hogyan kompenzálják a dolgozóikat
Az értékesítési tevékenységek országtól függően, a lehetőségekhez mérten mennek tovább: hazánkban már csak 10-15 óra között lehetnek nyitva az autószalonok, az autószervizek viszont a lehetőségekhez mérten a normál ügymenet szerint próbálják kielégíteni az igényeket.