Mega-GT néven becézik az első négyüléses Koenigsegg modell

A Koenigsegg először mutatott be 4 üléses sportautót

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hivatalos neve Gemera, de maga Christian von Koenigsegg is csak Mega-GT néven emlegeti első négyüléses sportgépüket.

Koenigsegg uraság egyenesen egy új kategória szülöttjének nevezte a Gemerát, amely a kényelmes utasteret ötvözi a szupersportautók erejével. A sportautómárka névadója ugyan Genfben mutatta be az új jövevényt, a nézők viszont csak online követhették az eseményt, hiszen az autószalont szinte az utolsó pillanatban törölték.
Az autó tengelytávolsága több mint 3 méter, hátul két helyet alakítottak ki. Az utasok valószínűleg nem fognak panaszkodni a lábtérre, ám a kupés tetővonal lehet, hogy kissé bezártságérzetet kelt. Amivel valószínűleg nem fognak törődni, egyrészt az őket körülölelő luxus, másrészt az autó ereje miatt. A Gemerában ugyanis egy igazi csemege, egy plug-in hibrid hajtáslánc dolgozik 1700 lóerővel és 3500 Nm forgatónyomatékkal. Amit egy háromhengeres, kétliteres, vezérműtengely nélküli benzinmotor és 3 villanymotor dob össze. Ebből a benzinmotor önmagában 600 lóerővel veszi ki a részét. Ekkora erő elég ahhoz, hogy 1,9 másodperc alatt 100 km/h-ra gyorsuljon a sportautó álló helyzetből, és valószínűleg a 0-400 km/h gyorsulásban is rekordot állíthat fel.
Hirdetés
A benzinmotor egyébként képes etanollal, metanollal és E85-ös üzemanyaggal is működni, míg a három villanymotor saját erőből 300 km/h végsebességig tudja gyorsítani a Gemerát, ami egyébként 50 kilométert tud tisztán villanyhajtással gurulni. A hátsókerék-kormányzással is felvértezett autóból a tervek szerint 300 darabot gyártanak, az árcéduláján pedig körülbelül egymillió dollár (300 millió forint) fog szerepelni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?