Még több híd, vagy kevesebb autó – mi a megoldás?
Videós podcast: vajon tényleg rossz helyre kerülhet híd a Dunára?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Lassan negyedik éve lebegnek az új Duna-hidak, persze csak a képzeletben. Bár egyelőre biztosabb a Lánchíd felújítása és lezárása, mint az újak építése, ellenvetések már vannak.
Vajon biztosan kell a Dunára új híd Budapesten? Vajon tényleg ott kell, ahová a Galvani hidat kijelölték? Ellenvetések bőséggel vannak. A Galvani híd híre meglehetősen régre nyúlik vissza, de 2017 nyarán került ismét és alaposan terítékre, 2018 végén már zöld utat kapott a projekt, tavaly ősszel pedig már látványterven szemlélhettük, s akár véleményezhettük is a projektet. Naná, hogy voltak is vélemények bőséggel. Az egyre erősödő autóforgalmat megélve a kollégákkal mi leginkább arra jutottunk, hogy az új hídra ugyanúgy szükség van, ahogyan a tömegközlekedés és a közlekedési eszközök variálhatóságának fejlesztésére, vagyis arra, hogy a kötöttpályás közlekedési eszközök agglomerációs állomásai is vonzó csatlakozási lehetőségek legyenek, oda akár autóval, akár kerékpárral érkezve. Nekem pedig van még egy tippem: próbáljuk meg úgy szervezni életünket, hogy minél kevesebbet kelljen csúcsidőben autózzunk. A beszélgetés fent látható, alább hallgatható és letölthető.