A LaFerrari esetében még csak a teljesítménynövelés érdekében vetették be a villanymotorokat
Marchionne Fiat-vezér igyekszik a legtöbbet kihozni a Ferrariból, elsősorban a profitot illetően. Érthető, hiszen ez a konszern aranytojást tojó tyúkja, a továbbra is a helyét kereső Fiat márka - és palettája - évek óta képtelen érdemben megújulni. A Ferrariért viszont szinte sorban állnak, csak a károsanyag-kibocsátási előírások miatt nem adhatnak el belőle akármennyit. Meg persze a Ferrari rangjának sem tesz jót, ha túl sok szaladgál belőle az utakon, pedig részben mégis ez várható a jövőben.
Az új Ferrari GTC4 Lusso T már egy kisebb, turbós V8-as motort kapott
A több bevétellel kecsegtető nagyobb eladási darabszámokhoz tehát a károsanyag-kibocsátás csökkentésén át vezet az út, amin már el is indult a Ferrari a kisebb lökettérfogatú turbófeltöltős motorok piacra dobásával. A márkafanatikusoknál ez éppúgy kiverte a biztosítékot, mint annak idején a LaFerrari hibridsége, ennek ellenére Marchionne úgy nyilatkozott, hogy
2019-től a Ferrari minden modellje valamiféle hibridhajtással készül majd.
A konszernvezér addigra már évi 9 ezer autó eladásával számol, szemben a 2016-ra várható 8 ezerrel, 2025-re pedig 10 ezres vagy annál is magasabb értékesítési darabszám a cél.