Még több divat-crossover láthatáron, de mit kapunk jelenleg?

Körkép: divat-crossoverek 5 millióig

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egyre csak növekszik a városi crossoverek szegmense. A sok új nevező meghozta a kedvet, hogy átnézzük mit kapunk jelenleg. A korlát 5 millió.


Egyre népesebb szegmens a divat-crossovereké, és ez a növekedés úgy látszik, hogy nem is áll meg egyhamar. A méretükkel épp a kisautók és a kompaktok közé lőtt, legtöbbször egy márka kisautójára épülő szabadidő-autók nem éppen tereptulajdonságaikról híresek. Vásárlásuknál sokkal fontosabb szempont szokott lenni, hogy vidám és divatos legyen, lehetőleg minél részletesebben lehessen magunkra szabni, lehessen játszani a színekkel, és praktikus méretükkel könnyen manőverezhessünk a városban. A célközönség is ezek szerint alakul, legtöbbször a hölgyeket célozzák a gyártók, és persze a lifestyle vonal sem marad el, bárki könnyen beleszeret a hangulatos utasterekbe és a színes külsőkbe.

Persze számtalan márka szeretné meglovagolni a felkapott szegmens sikereit, ezért előreláthatólag rövid időn belül jó pár új taggal bővülhet a divatos crossoverek kategóriája. Hamarosan csatlakozik a továbbra is egyterűs formavilággal megáldott, de megjelenésével, extráival egyértelműen extravagáns Citroën C3 Aircross, tulajdonképpen a Cactus házon belüli konkurenseként. A Picassót leváltó crossover 410 liternyi csomagterével bünteti a szegmenst, és a francia gyártól megszokott meghökkentő részletek sem maradnak el. Szintén új játékos lesz a Volkswagen aprósága, a targatetős koncepcióval elővetített T-Roc. Utóbbi álcázva már párszor lebukott, hivatalos bemutatója sem lehet messze.
Persze a dél-koreaiak sem maradnak ki semmi jóból, mint tudjuk: a Hyundai és a Kia is fiatalos, vidám crossoverekkel dobja fel a palettáját jelenleg. A Hyundai Kona már be is mutatkozott, míg Kia testvére Stonic néven épp most mutatkozik be Amszterdamban. Olyan komolyan veszik a feladatot, hogy külön platformot fejlesztettek az emelt hasmagasságú kisautókhoz. Sokat várnak az apró crossoverpárostól. Úgy érzem, jobb időpontot nem is találhatnánk, hogy átnézzük, miből választhatunk jelenleg, ha magunk is ebben a szegmensben kutatnánk újautó vásárláskor. A zsebünkben 5 millió forint, ezzel már a paletta közepében turkálhatunk.Városba szánjuk őket, így benzinmotorral konfigurálunk, összkerék felesleges, automata nem hátrány.
Városi crossoverek 5 millióig - méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
Renault Captur 4122 1778 1566 2606 377
Nissan Juke 4135 1765 1565 2530 354
Kia Soul 4140 1800 1605 2570 354
Citroën C4 Cactus 4157 1729 1480 2595 358
Peugeot 2008 4159 1829 1556 2538 350
Suzuki Vitara 4175 1775 1610 2500 375
Opel Crossland X 4212 1825 1605 2604 410


Renault Captur. Persze érdemes a nagyágyúkkal kezdeni, nem véletlenül ők a piacvezetők. Épp most esett át életciklusának felező ráncfelvarrásán a Renault Captur. 118 lóerős négyhengeres benzinesével, 6 sebességes kézi váltóval és a 200 000 forintos használtautó beszámítással még Intens felszereltségben is épp belefér a keretbe. Itt már tényleg mindent megkapunk, sőt többet is annál, ami feltétlenül szükséges egy kényelmes belvárosi furikázáshoz: automata klíma, esőérzékelős ablaktörlők, tolatóradar, full LED lámpák elöl-hátul, króm díszlécek, bőrkormány, elektromos első és hátsó ablakok, valamint 17 colos könnyűfém felnik, ráadásul most ingyen jár a kéttónusú fényezés is. Számtalan további külső-belső kiegészítővel dobhatjuk fel, persze felár ellenében.
Nissan Juke. A Nissan nagyot dobott a Qashqai kigördítésével, de nem kisebbet a bohókás külsejű, osztott fényszórós Juke-kal. Mai napig hozzá viszonyítják a szegmens szereplőit, meg is kérik az árát. Ő már 1,6 literes 117 lovas benzinesével került bele az összevetésbe, Acenta felszereltségben, persze csak kedvezményes árával csúszott be épp 5 millió Ft alá. Ütőkártyája lehet az Xtronic CVT rendszerű automata váltó, valamint, hogy most ajándékba adják hozzá a külső személyre szabhatósági csomagot, ahol széles színpalettából választhatunk a visszapillantó tükrök, a fényszórókeretek és az első-hátsó lökhárító-díszlécek tekintetében. A színes betétes 18 colos könnyűfém keréktárcsák szintén ingyen járnak hozzá. Csak menetfényből jár LED-es, felármentes viszont az első-hátsó elektromos ablakemelő, az automata légkondi, a bőrkormány és váltógomb, valamint a távirányítós központi zár. Egyáltalán nincs elveszve a konkurensekhez képest.
Városi crossoverek 5 millióig - műszaki adatok
Renault Captur Energy TCe 118 Intens Nissan Juke 1.6 117 Xtronic Acenta Kia Soul 1.6 GDI EX Limited Citroën C4 Cactus PureTech 110 Shine Peugeot 2008 PureTech 110 Allure Suzuki Vitara 1.6 GLX Opel Crossland X 1.2 Turbo 110 Innovation
Emissziós norma Euro 6
Hengerűrtartalom [cm3] 1197 1598 1591 1199 1199 1586 1199
Hengerek/szelepek száma 4/16 3/12 4/16 3/12
Váltófajta/-fokozat kézi/6 kézi/5
Teljesítmény [LE] 118 (5000) 117 (6000) 132 (6300) 110 (5500) 120 (6000) 110 (5500)
Nyomaték [Nm] 205 (2000) 158 (4000) 161 (4850) ]205 (1500) 156 (4400) 205 (1500)
Gyorsulás 0-100 km/h 9,9 12 11 9,3 9,9 11,5 10,6
Végsebesség [km/h] 182 168 185 188 191 180 188
Kombinált fogyasztás [l/100 km] 5,5 6,3 6,8 4,7 5,0 5,3 4,9
CO2-kibocsátás [g/km] 125 128-130 153 107 112 123 111
Saját tömeg [kg] 1195 1205-1278 1212 1020 1120 1120 1245

Citroën C4 Cactus / Opel Crossland X. Az az érdekes helyzet is előállt, hogy két autó ugyanazzal a motorral szerepel az összevetésben. Azonban míg a puha oldalú Citroën C4 Cactus már korosodik, addig a már PSA termék Crossland X nagyon friss hús. Mindkettő divatos, számtalan kiegészítővel személyre szabható, persze a Citroën szabadidő-autója egy fokkal elmebetegebb a szó legnemesebb értelmében. Utóbbi legerősebb, 110 lovas PureTech benzinesével és a csúcsnak számító Shine felszereltséggel is belefért a keretbe, köszönhetően a 400 000 forintos kedvezménynek. Eggyel lejjebb, a Feel felszereltségnél ugyanennyiért már automata váltót is kapunk hozzá. Az Opel Crossland X-hez nem ez a legerősebb benzines ugyan, de ő is ezzel fért bele az összevetésbe, 55 000 forint ráfizetéssel. Az Opel újdonsága mellett szólhat mérete és az összevetés legnagyobb csomagtere. Ellenük szólhat, hogy ez a motor csupán háromhengeres
Hirdetés

Peugeot 2008. Ahogyan a Crossland X és C4 Cactus is gond nélkül befért erősebb benzinesével a keretbe, úgy a Peugeot 2008 is, ráadásul akár az Allure csúcsfelszereltségben is. Igaz, a 110 lovas változat csak az 500 000 forintos használtautó beszámítással kerülhet bele a körképbe. Felszereltségben hozza, amit a többiek: kétzónás automata klíma, tolatóradar, elektromos ablakok elöl-hátul, bőrkormány, távirányítós központi zár, valamint olyanok is játszanak, mint a LED-es hangulatvilágítás, a króm betétek és a sport ülések.

Kia Soul. Kissé feketebárány, nem biztos, hogy mindenkinek crossoverként jutna eszébe a Kia különleges, kissé besorolhatatlan autója, de annyi biztos, hogy a személyre szabhatóság a Soul fő erényei közé tartozik. Már az alapnál eggyel jobb EX Limited felszereltség is szóba jöhet akciós áron az 5 milliós határnál. 4 839 000 forintért már ledes nappali menetfénnyel, első-hátsó elektromos ablakemelőkkel szolgál, automata légkondival, távirányítós központi zárral, bőrkormánnyal, első-hátsó ülésfűtéssel, tolatókamerával, fényes fekete utastéri betétekkel és egyéb finomságokkal szolgál a Kia crossovere. Ráadásul az összevetés legerősebbike az 1,6 literes, 132 lovas GDI motorjával. Csomagtere nem túl nagy, de már elég idős modell, nézzük el neki. Ha valaki villanyautózna, egyedülálló módon az is van belőle, persze nem az 5 milliós keret alatt. További pofonja az ellenfelek felé a 7 év vagy 150 000 km garancia. Reméljük, a most érkező Stonic méltó utódja lesz.
Városi crossoverek 5 millióig - árlista
Listaár [Ft] Kedvezményes ár [Ft]
Renault Captur Energy TCe 118 Intens 5 169 000 4 969 000
Nissan Juke 1.6 117 Xtronic Acenta 5 395 000 4 980 000
Kia Soul 1.6 GDI EX Limited 5 239 000 4 839 000
Citroën C4 Cactus PureTech 110 Shine 5 395 000 4 995 000
Peugeot 2008 PureTech 82 Allure 5 465 000 4 965 000
Suzuki Vitara 1.6 GLX 5 610 000 4 910 000
Opel Crossland X 1.2 Turbo 110 Innovation 5 355 000 5 055 000


Suzuki Vitara. Persze a végére maradt hazánk kedvence és büszkesége, az eladásokat megjelenése óta vezető Suzuki Vitara. A magyar crossover számtalan formában elérhető 5 millió forint alatt, most viszont a lehető legjobbat keressük, így a 700 000 forintos kedvezménnyel számolva még a GLX csúcsfelszereltség is épp belecsúszik a körképbe. Persze érdemesebb lehet az olcsóbb, de már így is LED-es menetfénnyel, kihangosítós, tolatókamerás érintőképernyővel, tempomattal és első ülésfűtéssel szolgáló GL változatra rámenni, azért jó tudni, hogy akár a csúcs szint sem szállt el nagyon árával.
Meglepően nagyot domborít a Citroën C4 Cactus és a Kia Soul, amik méltatlanul csendben vannak, de azért a háttérben lopják a vásárlókat. Jó felszereltséget ad a Peugeot 2008, hozza a formáját a Suzuki Vitara, amit nemcsak a hazai márkahűség visz el a hátán, hanem nagyszerű árazása és racionális méretei is. A Renault Captur és a Nissan Juke, a két legkisebb, ám legismertebb crossover továbbra sem lehet rossz döntés, gazdag személyre szabhatósággal és a tőlük megszokott átlag feletti minőséggel csábítanak szórakozni vágyókat. Méreteiből adódóan az Opel Crossland X-nek is van ütőkártyája, bár a piacnak egyelőre ismeretlen, új arc.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

5 thoughts on “Még több divat-crossover láthatáron, de mit kapunk jelenleg?

  • 2017.10.27. at 17:22
    Permalink

    Igen,a fekete színű helyett inkább átlátszó kéne, hogy az üvegházhatás is érvényesülni tudjon 🙂
    Egyébként meg tényleg egy mihaszna kategória ez a crossover…az ég egyadta világon semmire sem jó…

  • 2017.10.27. at 17:22
    Permalink

    Globális felmelegedés van. Őrültség fekete autót venni!
    Az egész crossover dolog az emberek dagadtságáról meg a lustaságról szól csak.

  • 2017.10.27. at 17:22
    Permalink

    Az a baj ezzel a kategóriával, hogy zömében elég feminin beütésű autókat tartalmaz, bár egy jó színválasztás is sokat számít. Ezek közül a Vitara kéne vagy a Soul feketében, de jól néz ki a Cactus is, ezektől az új franciáktól már nem tartok. A Konával meg a Stonic-kal kapcsolatban először megvárom a hazai teszteket, majd aztán nyilatkozom:)

  • 2017.10.27. at 17:22
    Permalink

    A Stonic a Soul utódja lesz? Kár, hogy az a jópofa kiskocka eltűnik a kínálatból, egy igazi karakter volt. De elég ígéretesnek néz ki a Stonic is, és a tesójával ellentétben nincs borzasztó hülye neve:)

Vélemény, hozzászólás?