Még tíz évig várhatjuk a megváltást a szilárdtest-akkumulátortól

Aki a szilárdtest-akkumulátorokat ígérgeti, valószínűleg hazudik: messze van még a sorozatgyártásuk

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ha valaki az elektromos autók árcsökkenését vagy nagyobb használhatóságát az újfajta akkumulátortechnológiától várja, az bizony még várhat bőven, de a StoreDot szerint van egy realisztikusabb átmeneti megoldás.

Az elektromos autózás sokak számára még mindig nem elérhető, bár a tendencia pozitív, itthon is jelentős a villanyautók eladásának növekedése évről évre. Ettől függetlenül persze az újonnan eladott autók között még alacsony a zéró emissziósok aránya, és a magas kezdőár miatt sokan még mindig nem engedhetik meg maguknak, még ha később a használat során olcsóbb is a töltés, mint a tankolás (bár a jelenlegi energiaárak mellett a megtérülés hossza most szintén elég bizonytalan). Emiatt várják egyesek a következő generációs akkumulátortechnológiát, ami sokkal nagyobb hatótávot, gyorsabb töltési időt és jó esetben alacsonyabb (teljesítményarányos) árat jelenthet. Nekik szolgál most rossz hírrel a StoreDot.
Hirdetés
A StoreDot egy ultragyors akkumulátortöltési technológiát fejlesztő cég, akik lehűtötték a kedélyeket, miután egyes versenytársaik, illetve ismertebb autómárkák is beharangozták az utóbbi időben, hogy már látható távolságon belül vannak a szilárdtest-akkumulátorok. Nos, a StoreDot szerint még legalább 10 év kell ahhoz, hogy sorozatgyártásba kerüljenek az első teljesen szilárdtest-akkumulátorok. A hagyományos lítium-ion aksik anódjait és katódjait folyékony elektrolit választja el, ezt az elektrolitet cserélik szilárd halmazállapotúra az említett technológiában. Ennek előnye többek között az alacsonyabb robbanékonyság, a stabilabb működés és persze a nagyobb energiasűrűség. Ezek elterjedése valóban a villanyautózás teljes átalakulásához vezethet, de a StoreDot szerint erre még bőven várni kell. A StoreDot viszont ajánl egy alternatív, átmeneti megoldást is, amolyan félig-szilárdtest-akkumulátort. Szerintük ez belátható időn belül nagy volumenben legyártható, egy menetrendet is kitűztek maguknak, amit egyelőre tartanak. Ebben 100 mérföldnyi, azaz 161 km-re elegendő energia akkumulátorba táplálásának idejét szorítják egyre lejjebb. 2024-re már sorozatgyártás-érett lesz az aksijuk, amibe 161 km-es hatótáv 5 perc alatt tölthető, 2028-ra pedig 3 percre, míg 2032-re 2 percre csökken ez az érték. A StoreDot befektetői és partnerei között egyébként megtalálható a Daimler, a VinFast, a Volvo és a Polestar is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?