Még több közös alkatrészre, értékesítési hálózatra és újrahasznosítási megállapodásra számíthatunk a három cégtől
Eddig is gyümölcsöző volt a Renault, a Nissan és a Mitsubishi együttműködése, a franciák és a japánok külön-külön be tudták dobni a közösbe az erősségeiket. Úgy tűnik, további szinergiák rejlenek a konszernben, mert a három autógyártó egy több évre szóló új, közös stratégiát jelentett be. A vállalatirányításban is változtatásokat eszközölnek, de néhány részletet elárultak a jövőbeli közös modellekről is.
A Renault Captur és Clio padlólemezén a Mitsubishi ASX és Colt következő generációi érkezhetnek, ezekből Európa is fog kapni. A mostani ASX már eleve a Captur enyhén módosított és átemblémázott testvére, de a Colt régóta hiányzik az európai kínálatból, visszatérése jó hír. Ezen felül a Renault 2026-ban egy új haszongépjárművet is piacra dob FlexEVan néven, természetesen villanyhajtással, ezt pedig megosztják a Nissannal. Az elektromos modellek terén további együttműködésre lehet számítani, például a Renault és a Nissan közösen fejlesztene 800 V-os akkumulátort, illetve Franciaországban a Renault gyárában készül majd 2026-tól a Nissan kompakt villanyautója. Indiában és Latin-Amerikában is hasonló projektre számíthatunk, csak az ott honos modellekre vonatkozóan, amikből Magyarország valószínűleg nem kap majd.
A befektetőknek nem mindegy, milyen változások mennek végbe a részvényeknél: a Renault és a Nissan fenntartja a 15%-os kereszttulajdonlását egymásban, de a Renault a Nissanban lévő részesedését egy francia alapnak adja át. Megegyeztek továbbá új szabályokról is arra vonatkozóan, hogy a cégek vezetőségeinek személyi összetételébe kinek mennyi beleszólása lesz, illetve egymás leányvállalataiba is pénzt pumpálnak majd. Új, közös célokat megfogalmazó stratégiát is elfogadtak, de vásárlói szempontból ettől talán érdekesebb, hogy még több közös kereskedést, szervizhálózatot és akár töltőinfrastruktúrát is terveznek kiépíteni Európa egyes részein.