Több mint egy éve tudni, hogy jön az M5 kombi változata, de most először mutatták meg álca nélkül
A cím persze nem az M5 kombi karosszéria változatára vonatkozik, hiszen korábban két generációból is készült ilyen. A konnektoros hibrid hajtáslánc -
ahogy az M5 esetében is - viszont újdonság, a BMW pedig nem is cifrázta túl a motorpalettát, csupán ez az egy verzió lesz elérhető, amely elképesztő számadatokkal rendelkezik.
A vesék körvonala az M5 Touringon is világít, hátul pedig főként a dupla ikerkipufogón akad meg a szem, amelyet egy szintén kettéosztott diffúzor ölel körbe
5,096 méter hosszú, 1,97 méter széles, 1,52 méter magas, a tengelytávja pedig 3,006 méter
Elöl 20, hátul 21 colos felnik kerülnek az M5 Touring alá
A műszerfalon az M5-öshöz hasonló látvány fogad. Az M-es sportkormány mögött a BMW Ívelt Kijelző helyezkedik el, amely magába foglalja a digitális műszeregységet és a multimédiát is. Ezen egyébként a legfrissebb, 8.5-ös operációs rendszeren alapuló iDrive rendszer fut.
A M5 Touringban alapáras a HUD is
A középkonzolon található a minimalista váltó
A Touring legnagyobb fegyverténye az M5-öshöz képes a csomagtér, amely 500 liter, de a 40:20:40 arányban dönthető ülésekkel 1630 literig bővíthető
Az M5 bemutatásakor komoly visszhangot váltott ki az autó saját tömege. A Touring sem légiesebb jelenség, hiszen 2550 kilogramot nyom, de a hajtáslánc ellensúlyozza mindezt. A márka közleménye szerint mindössze 3,6 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára, a végsebessége pedig szoftveresen 250-ig engedi gyorsulni (az M Driver's csomaggal ez az érték 305 km/óráig tolható ki).
Az autó orrában jókora helyet követel magának a belső égésű motor
De mi is felel ezekért a brutális számokért? A M5 Touring hajtásláncának szívét egy 4,4 literes, ikerturbós V8-as benzines erőforrás adja, amely önmagában is képes 585 lóra és 750 newtonméterre. A villanymotorral kiegészítve a rendszerteljesítmény 727 lóerőre és kereken 1000 newtonméterre jön ki.
Akár a V8-as nélkül is képes közlekedni
Lévén, hogy plug-in hibrid, lokálisan emissziómentes közlekedésre is képes az M5 Touring. Az energia tárolásáért egy 18,6 kilowattórás akkumulátor felel, amely a WLTP ciklus szerint 61-67 kilométerre elegendő (ez szinte megegyezik az M5-ös adataival, ott 67-69 km). A pakk 11 kilowattal tölthető maximum, a BMW mérései szerint 0-ról 100 százalékra 2 óra 15 perc alatt lehet feltölteni.
EV üzemmódban akár 140 km/óráig is nélkülözhető a V8
A magyar árakról egyelőre nem közöltek információkat. A piaci bevezetés várhatóan 2024 novemberében kezdődik
Ez a teljesítmény hajhászás meddig fokozódik? Minden generáció váltással kap +100 LE-t, normális ez?? És 2,5 tonna egy sportkombi, pár éve egy Range Rover volt ennyi, nem hiszem hogy ez a jövő.