A vételár magas, de javításra nem kellett költeni, hiba nélkül futotta le a bő 5 millió kilométert a 45 Toyota Mirai
Az autógyártók már régóta kísérleteznek a hagyományos erőforrások leváltásával, most úgy tűnik, hogy az elektromosság lehet az autózás jövője. A másik reménykeltő irány az üzemanyagcella, amiben a hidrogén és az oxigén egyesülésével áram termelődik, ezzel pedig biztosított az autó mozgása. Többek között az infrastruktúra hiánya és a magas ár (a
Toyota Mirai átszámítva 26 millió forintba kerül Németországban) sem kedvez a hidrogénautók széleskörű elterjedésének, ami meg is látszik az eladási számokon: Európában évente 100-200 darab Mirai talál gazdára, igaz a szegmensében így is piacvezető.
A hidrogénhajtás még nem terjedt el, néhány gyártó azonban kínál ilyen meghajtású négykerekűt
Ennek ellenére a német CleverShuttle autómegosztó cég 45 példányból álló Toyota Mirai flottával rendelkezik, ami nem bizonyult rossz döntésnek. A Berlin mellett még öt németországi nagyvárosban üzemelő cég az elmúlt évek során 3,9 millió utast szállított 20,6 millió kilométeren, a zöld járműparknak hála 3,1 millió kilogramm szén-dixoidtól kímélték meg a bolygót.
A 45 darabból álló Toyota Mirai flotta összesen több mint ötmillió kilométert futott, ezalatt semmilyen meghibásodást nem produkáltak az átlagban bő 100 ezer kilométert futott hidrogénautók, ami igen fontos szempont egy autómegosztó cégnél.
Ezzel a futásteljesítménnyel világrekord is született, a CleverShuttle büszkélkedhet a legtöbb kilométert futott üzemanyagcellás flottával.
Átlagosan egy példány bő 100 ezer kilométer futott le (főleg városban), a teljesítményük nem csökkent a használattal
A cég szóvivője hozzátette, hogy a túlnyomórészt városban használt bérautók üzemanyagcellájának teljesítménye mit sem változott a gyári állapothoz képest, a technikai színvonal pedig lehetővé teszi, hogy egy hidrogénüzemű modell teljes értékű négykerekűként szolgáljon a hétköznapokban, persze ha akad a közelben töltőállomás.