Hosszú jövő állhat még a belsőégésű motorok előtt - véli a Volkswagen
Matthias Rabe, a Volkswagen technikai igazgatója érdekes interjút adott az Autocar magazinnak, amelyben megemlítette, hogy van még lehetőség a belsőégésű motorok továbbfejlesztésében. A kulcs azonban a bioüzemanyagok alkalmazása. A biomasszából, és más természetes anyagokból készülő szintetikus üzemanyagok károsanyag-kibocsátása állítólag akár nullára is redukálható, ám a hosszú évek óta tartó fejlesztés ellenére sem dobhatók még piacra. Egyelőre a Volkswagen és a Bentley kutatja mélyrehatóan a technológiát. Ugyanakkor Rabe szerint a jelenlegi akkumulátorok tömege és mérete miatti problémák a bioüzemanyagok felé tolhatja a fejlesztéseket.
Kőolaj helyett biomasszból állítanák elő a zöld üzemanyagokat
Rabe szavajárása szerint az e-üzemanyagok (nevezzük zöld üzemanyagnak) kora mindenképp el fog érkezni. A repülőgépeket is felhozta, amelyek szerint nem lehetnek tisztán elektromosak, legalábbis az óceánokon átívelő járatok biztosan nem.
„Nagyon komolyan vesszük a károsanyag-kibocsátási szabályokat, az élen akarunk járni ezek betartásában, ám ez nem jelenti azt, hogy lemondunk a belsőégésű motorokról” – mondta Rabe, azonban pontos jóslatokba nem bocsátkozott arról, hogy meddig maradnak még gyártásban a belsőégésű motorok. Csupán annyit hintett el, hogy sokáig, és a Volkswagen a hajtáslánc-lehetőségek széles skáláját szeretné biztosítani az ügyfelei számára.
Széles palettát kíván vásárlói elé tárni a Volkswagen a hajtásláncok tekintetében