Még nagyobb mosolyt csal az arcokra a megújult Mazda MX-5

Enyhe frissítést kap a Mazda élményautója

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A piac egyik legolcsóbb sportautója, a Mazda MX-5 nem mai darab, de azért frissen tartják a japánok. 2024-től még jobban fogja tudni, amit elvárunk tőle: örömet szerezni a vezetőjének.

Apró, ám annál fontosabb részleteiben frissül a Mazda mára ikonikussá vált sportmodellje, az MX-5. A 2024-es modellévtől menetdinamikailag, biztonságtechnikailag és optikailag is megújul a kis roadster, de eredeti elveihez természetesen továbbra is hű marad. Praktikusabb lesz például az autó használata, ugyanis kap két USB-C aljzatot, a műszerblokk apróbb módosításokkal megújul, az infotainment-rendszer pedig új funkciókkal bővül. Utóbbi mostantól egy nagyobb, 8,8 colos képernyőn jelenik meg, ami ráadásul érintésérzékeny is - mondjuk az MX-5-öst annak idején nem ezzel tervezték, hanem a középkonzolon elhelyezett tekerőtárcsás vezérlővel. Éppen ezért hiába lett érintős a panel, nincs túl közel a sofőr kezéhez, de szerencsére a tekerőtárcsa is megmaradt (a mai autók között igazi ritkaságként).
Hirdetés
Elegáns részlet a keretnélküli visszapillantó tükör, valamint az ülések kárpitja is egy új, csúszásgátló anyagból készül. Kívül szintén megújul az MX-5, elöl és hátul is változnak a fényszórók, bár a módosításokat nagyítóval kellene keresni. Lényegében a nappali menetfény változik egy-egy rövid csíkká, hátul pedig a fényszóró fehér része lett picit modernebb. Aero Grey fantázianéven egy új árnyalatú metál fényezés kerül a kínálatba, a roadster vászonteteje pedig mostantól bézs színben is kérhető lesz.
Az MX-5 egyik legfontosabb karakterisztikája az élménydús vezethetőség, amiben nagy szerepet játszik például a menetstabilizátor, ezzel a frissítéssel ezt is átdolgozták. A javított rendszer több irányítást ad a sofőrnek, még később lép közbe a túlkormányzás-vezérlő - csak akkor, amikor már a vezető nem képes korrigálni egy veszélyes megpördülést. Biztonságtechnikailag fontos újítás, hogy a sávtartó, az intelligens sebességszabályozás, az intelligens fékasszisztens és a frissített közlekedési táblafelismerő rendszer mind alapfelszereltséggé válik, utóbbi pedig már a navigációs rendszerhez is kapcsolódik. Ha valaki azonnal találkozni szeretne az új MX-5-össel, az a Japán Mobilitási Kiállításon teheti ezt meg november 5-éig.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?