Agresszív légbeömlők teszik szigorúvá a teljesítményorientált SUV-ot
A SEAT almárkája, az önállóságát erősen bizonygató Cupra először az
Atecát vette sportos kezelésbe néhány évvel ezelőtt, ez volt az első modell, ami már az új emblémát hordta magán, a SEATét pedig mellőzte. Ettől függetlenül persze nagymértékben megegyezett a két Ateca, de való igaz, hogy a 300 lóerős erőforrással minden kétség eloszlott az autó származását illetően, amint valaki rálépett a gázra. A külső terén csak apró, ám annál ízlésesebb részletek tanúskodtak a SUV-ban rejlő erőről, és ezek a tulajdonságok a nemrég bemutatott
modellfrissítéssel sem változtak: a Cupra Ateca továbbra is diszkréten különbözteti meg magát az alapverziótól, a menetteljesítmények terén azonban természetesen továbbra is bőven ez a legjobb a felhozatalban.
Egyediek a rézszínű felnik
A külső dizájn a ráncfelvarrás stílusváltását követi, csak a karosszéria alsó részei árulkodnak róla, hogy ez a csúcs Ateca, a többi részlet a SEAT SUV-ról származik. Elöl nagyobb lett az alsó légbeömlő, a felső megegyezik a szerényebb motorokkal szerelt verziókéval. Ezzel együtt természetesen megújult a LED-es fényszóró, a Cupra felirat viszont eltűnt az orr-részről. Oldalról könnyebb felismerni a sportváltozatot az alapáron 19 colos felnikről, melyek feketében vagy ezüstben is érkezhetnek, ám a legjobban talán az opcionális réz árnyalat mutat. Emögött bújnak meg a szériában 17 colos féktárcsák fekete féknyergekkel, ezeket felárért 18 colos Brembókra lehet cserélni, szintén rézszínű nyergekkel.
Ajtónyitáskor az alap Atecákon lévő Hola! felirat helyett a Cupra logója világít a földre, nehogy véletlenül pocsolyába lépjünk a sötétben, emellett profilnézetből a fényes fekete színű tetősínek és visszapillantók ijesztgetik még a szemlélőket.
A legegyértelműbben azonban hátulról lehet felismerni a Cuprát, ha egy autónak négy kipufogója van, az tuti nem viccel, a típusfelirat stílusa azonban nem váltott át a lágy, kézírásos kinézetre, mint a kistestvéreken.
Ha négy kipufogó van hátul, akkor komoly autó mögött állunk
Belül nagy változásokat nem találunk, apró Cupra logók, fénylő küszöbök és alumínium pedálok köszöntenek minket. A finom Alcantarával bevont felületeknek rézszínű és fényes fekete díszbetétek adnak kontrasztot, a sofőr tartását pedig alapáron kagylóülések biztosítják. Természetesen minden technológiai finomságot megkap a Cupra, amit a SEAT Ateca is, a műszerblokk digitális, az autó az internetre és a telefonunkhoz is csatlakozik, és így tovább. Érdemes még megemlíteni a biztonsági felszereltséget, a tolató asszisztens kiálláskor figyeli a forgalmat, köztük a bicikliseket is, és szükség esetén állóra fékez.
A beltér kevésbé sportos, de az Alcantara prémium hatást kelt
A sportos vezetési élményt kívánókat azonban valószínűleg jobban érdekli az erőforrás, ebben azonban sajnos nincs változás. Persze nem mintha a 300 lóerő kevés lenne, a kétliteres négyhengeres TSI teljesítménye bőven elég minden vezetési helyzetre. Ehhez kapcsolódik a hétsebességes duplakuplungos DSG automataváltó, amit természetesen a kormányon lévő váltófülekkel is lehet vezérelni, a középkonzolon pedig négyféle vezetési üzemmód közül választhatunk (Normal, Sport, Cupra és Egyéni). Az adaptív futómű figyeli az útviszonyokat és a körülményekhez igazítja mind a négy kerék felfüggesztését, a finomított gáz- és kormányreakciókkal együtt pedig a fejlesztések által egy hajszálnyival, 4,9 másodpercre javult a 0-100 km/h-s sprint. Úgy tűnik tehát, az új Cupra Ateca folytatja az előd sikerét, az összes eladott Ateca közül 15% volt a sportverzió idáig, ami előreláthatólag tartható is - kivéve, ha a nemrég bemutatott Volkswagen T-Roc R elcsábít néhány Cupra vásárlót.
Giccses trükk, de úgyis mindenki irigyelni fogja este a parkolóban